تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819282473




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك ژنرال صهيونيستي به آماده نبودن ارتش اسراييل براي جنگ اعتراف كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك ژنرال صهيونيستي به آماده نبودن ارتش اسراييل براي جنگ اعتراف كرد
تهران - يك ژنرال رژيم صهيونيستي ضمن انتقاد از رزمايش هاي فعلي ارتش اسراييل اعتراف كرد كه اين ارتش براي جنگ آماده نيست.


به گزارش روز شنبه مركز اطلاع رساني فلسطين، "موشه عبري سوكينيك" ژنرال ذخيره ارتش اسراييل پيش از اين، عملكرد نظاميان صهيونيستي در جنگ 2006 عليه لبنان را به باد انتقاد گرفت و اعلام كرد كه نتايج جنگ لبنان شرم آور است.
سوكينيك چند سال قبل فرمانده يگان زميني ارتش بود و پس از جنگ لبنان به عنوان رئيس گروه تحقيق درباره عملكرد لشكر 162 كه در بخش شرقي لبنان وارد جنگ شده بود انتخاب شد.
وي به درخواست فرماندهي نظامي اسراييل براي اصلاح امور ارتش بار ديگر به خدمت نظامي فراخوانده شد. اين ژنرال عاليرتبه صهيونيستي در ژانويه گذشته بنا به برخي دلايل از جمله فراهم نبودن تجهيزات و بودجه لازم براي آموزش نيروهاي زميني از سمت خود استفعا داد.
اظهارات اخير "سوكينيك" درباره عملكرد بد ارتش اسراييل در جنگ اخير لبنان و عدم آمادگي فعلي آن، نخستين اظهاراتي از اين قبيل از زمان تحقيق درباره علل شكست ارتش در جنگ اخير لبنان است و اين موضع گيري با تبليغات رسانه اي ارتش اسراييل كاملا در تضاد است.
ژنرال مستعفي ارتش اسراييل همچنين گفت: ارتش اسراييل سال ها پيش از جنگ از هم پاشيده بود. وي ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: آيا مي توان باور كرد كه ارتش حتي نقشه بلندي هاي جولان و حتي هيچ برنامه اي براي اجراي عمليات در نوار غزه نيز در اختيار نداشت؟
سوكينيك در ادامه سخنانش خاطرنشان ساخت: توانمندي نيروي زميني ارتش چند سال قبل از آغاز جنگ اخير لبنان به شدت كاهش يافته بود.
وي خاطرنشان ساخت: بنده اعتراف مي كنم كه 70 الي 80 درصد مسئوليت شكست جنگ اخير لبنان بر عهده فرماندهي ارتش و فرماندهي ستاد مشترك ارتش اسراييل است ،آن هم به علت نبود آمادگي هاي لازم است، اما آن گونه كه در نتايج و گزارش هاي پاياني علت شكست اعلام شد تنها 10 الي 15 درصد اين مسئوليت را متوجه فرماندهي ارتش كرده اند.
سوكينيك درباره وضعيت آموزش و آمادگي فعلي ارتش اظهار داشت: آموزش هاي نظامي فعلي ارتش در مقايسه با سال هاي آغاز انتفاضه تا سال 2006 به شدت و به طور جدي افزايش يافته است، اما اين ميزان هرگز كافي نيست و بنده به فرماندهي عالي ارتش گفتم كه آموزش هاي ما جنبه كيفي ندارد.
صوير**1090** 1506
 شنبه 16 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن