تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819431466




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل امور استان ها و مجلس حوزه هنري:بيش از نيمي از آثار ادبيات پايداري در مراكز استان ها توليد مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: مديركل امور استان ها و مجلس حوزه هنري:بيش از نيمي از آثار ادبيات پايداري در مراكز استان ها توليد مي شود
تهران – حيات

مجيد مصلحي گفت: در سال گذشته در حدود 600 عنوان كتاب در حوزه ادبيات پايداري در حوزه هنري توليد شد كه بيش از نيمي از آن متعلق به توليدات مراكز استان ها بود.
مجيد مصلحي مديركل امور استان ها و مجلس حوزه هنري در نشست خبري كه امروز در حوزه هنري برگزار شد قبل از توضيح پيرامون جشنواره توليدات آثار هنري مراكز استان ها به روند و جزييات فعاليت مراكز استان هاي هنري حوزه اشاره كرد و گفت: حوزه هنري يك نهاد نيمه دولتي و زاييده انقلاب است و مجموعه فعاليت هاي فرهنگي – هنري حوزه هنري در چارچوب پيام هاي فرهنگي انقلاب ارايه مي شود.
وي در ادامه افزود: تا سال 1380 ما بيش تر از 6 مركز استاني نداشتيم ولي درحال حاضر اين تعداد به 29 مركز استاني فعال افزايش يافته است كه اتفاق كمي نيست، همچنين ما در حدود 80 سينما داريم كه بيش از 70 سينما در مراكز استان ها فعال است.
مصلحي با بيان اينكه در ساير استان ها بضاعت ها و استعدادهاي هنري فراواني وجود دارد گفت: تهران همه ايران نيست، اگر به مجموعه فعاليت ها فرهنگي – هنري و رويدادهاي فرهنگي نگاه كنيم متوجه مي شويم كه تمامي اين اتفاقات در تهران متمركز است و هنرمندان از حوزه شهرستان ها به تهران مراجعه مي كنند بايد تمهيداتي انديشيده شود تا اين رويدادهاي فرهنگي به يك نسبت به در كشور توزيع شود.
وي همچنين با بيان اين مطلب كه دفاتر ادبيات پايداري در مراكز استان ها راه اندازي شده است و تا پايان سال پيش بيني مي كنيم كه تعداد 60 اثر در زمينه ادبيات پايداري توليد خواهد شد، ادامه داد: ما حوزه هنري را پاتوق فرهنگي هنري تعريف كرديم و متعلق به هيچ گروه يا جريان خاصي نيست.
شناسايي، جذب استعدادهاي جوانان از اهداف اين مجموعه فرهنگي تعريف شده است همچنين حوزه هنري با هيچ دستگاهي رقابت ندارد و سعي دارد با تمامي ارگان هاي فرهنگي مشاركت داشته باشد.
مصلحي در ادامه از برگزاري جشنواره توليدات هنري مراكز استان ها در آذرماه خبر داد و افزود: اين جشنواره از 24 تا 26 آذرماه در تهران برگزار خواهد شد. در سال 1385 اولين دوره جشنواره از در اصفهان برگزار شد كه از طريق آن فعاليت هاي هنري حوزه هنري در معرض ديد و داوري عموم قرار گرفت، از اين رو سعي داريم در جشنواره دوم آنچه را در جشنواره اول مورد نقد گرفت ،در دستور كار قرار دهيم و دومين دوره را بهتر از جشنواره اول برگزار كنيم.
وي ادامه داد: ما جشنواره خلق نكرديم كه براي آن آثار ارايه كنيم، بلكه اين جشنواره را تيزبيني براي نمايش توليدات آثار هنري مراكز استان ها قرار داديم كه اين ترفند هم قالب شعاري دارد و هم قالب عملي.
مصلحي در ادامه درباره سياست هاي اصلي اين جشنواره گفت: شناسايي و جذب استعدادهاي درخشان جوان، ايجاد و تقويت جريان هنر اسلامي، گرامي داشتن سال نوآوري و شكوفايي و تاثير در روند توليد آثار از مهمترين سياست ها و اهداف اين جشنواره است.
در ادامه نشست احمد مرتضايي فر دبير جشنواره به توضيح جزييات جشنواره پرداخت و يادآور شد: جشنواره توليدات مراكز استان ها به صورت دوسالانه برگزار مي شود و امسال قرعه به نام شهر تهران افتاد. اين جشنواره يكي از بزرگترين جشنواره هاي هنري كشور است چرا كه هنرمندان سراسر كشور در يك زمان گردهم مي آيند.
وي در ادامه افزود: كيفي ترين آثار هنري شهرستان ها پس از برگزاري رقابت هاي داخلي و شبه جشنواره ها به اين جشنواره معرفي شده و پس از بازبيني و ملاحظه هيات انتخاب در تهران به نمايش گذارده مي شود. اين جشنواره از حيث تفاوت نگاه سياستگذارانش قابل توجه است.
مرتضايي فرد همچنين در مورد ديگر برنامه هاي جنبي اين جشنواره گفت: همايش نقاشان و حضور عكاسان شهرستاني در تهران از ديگر برنامه هاي جذبي اين جشنواره است.
علاقمندان براي دريافت اطلاعات بيشتر و مشاهده فراخوان اين جشنواره مي توانند به آدرس www.artfestival.ir مراجعه كنند.
پايان پيام
 يکشنبه 10 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن