تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819431551




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش ايسكانيوز از نشست خبري دومين جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني حوزه هنري تهران؛ميزبان دومين جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني حوزه هنري//اجراي موسيقي نواحي ايران در تالار انديشه حوزه هنري


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: گزارش ايسكانيوز از نشست خبري دومين جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني حوزه هنري تهران؛ميزبان دومين جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني حوزه هنري//اجراي موسيقي نواحي ايران در تالار انديشه حوزه هنري


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز:دومين جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني حوزه هنري در رشته‌هاي مختلف نمايش، سينما، موسيقي، تجسمي و ادبيات 24 تا 26 آذرماه در تهران برگزار مي شود.

به گزارش روز يكشنبه خبرنگار گروه فرهنگي هنري باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، نشست خبري دومين جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني حوزه هنري با حضور مجيد مصلحي مديركل امور استان و مجلس و احمد مرتضايي فرد دبير جشنواره در تالار انديشه حوزه هنري برگزار شد.

** همه استانها حوزه هنري دارند به جز خراسان شمالي
مجيد مصلحي مديركل امور استان و مجلس در اين نشست گفت: ما به جزء خراسان شمالي در 29 استان كشور حوزه هنري داريم همچنين پنج شهرستان نيز داراي حوزه هنري هستند.
وي گفت:در استان تهران نيز به دليل وسعت جغرافيايي كرج و شهر ري نيز دو حوزه شهرستاني در اين استان و كاشان در استان اصفهان، آبادان در استان خوزستان و شاهرود در استان سمنان از حوزه هاي شهرستاني حوزه هاي هنري هستند.
وي با بيان اينكه حوزه هنري يك نهاد نيمه دولتي است خاطرنشان كرد: حوزه هنري زاييده انقلاب است، هنرمندان با شروع انقلاب در اين حوزه دور هم جمع شده اند و تا سال 80 بيش از شش مركز استاني نداشتيم و از سال 80 تا به امروز 29 مركز استاني داريم كه اين اتفاق كمي نيست.
مصلحي گفت: حوزه هنري حدود 80 سينما در سظح كشور دارد كه شش سينما در تهران و بقيه سينما ها در ساير استان ها قرار دارند.
مديركل امور استان و مجلس درخصوص بودجه اختصاص يافته به مراكز استاني گفت: از سال 83 بودجه متمركز از تهران را بودجه استاني ارتقاء داديم و رديف بودجه مشخصي براي استان ها در نظر گرفتيم.

**دفاتر ادبيات پايداري در مراكز استان ها راه اندازي شد
مصلحي عنوان كرد: ما اعتقاد داريم تهران همه ايران نيست و با همين اعتقاد مراكز استاني را گسترش داديم.
وي درخصوص فعاليت هاي انجام شده در استان ها گفت: 600 كتاب ادبيات پايداري در استان ها چاپ شده كه بالاي 50 درصد اتفاقات و مطالب مربوط به مراكز استان ها بود كه همه آنها در تهران بروز و ظهور پيدا كرده است.
وي همچنين گفت: دفاتر ادبيات پايداري در مراكز استان ها را راه اندازي كرديم و با فعاليت هايي كه در حال انجام است اميدواريم 60 كتاب ادبيات پايداري تا پايان سال توليد شود.
وي با اشاره به اينكه حوزه هنري يك پاتوق فرهنگي هنري است تاكيد كرد: ما با هيچ دستگاهي رقابت نداريم بلكه با همه ارگان ها و سازمان ها مشاركت داريم. هر كس بر اساس توانمندي هايش مي تواند از امكانات حوزه استفاده كند.

** نقدهاي جشنواره اول زمينه ساز فعاليت جشنواره دوم شد
مديركل امور استان و مجلس با بيان اينكه جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني حوزه هنري بيست و چهارم تا بيست و ششم آذرماه در تهران برگزار مي شود گفت: اولين جشنواره در اصفهان برگزار شد و بعد از 27 سال در حوزه هنري اتفاق بزرگي بود كه 700 هنرمند از رشته هاي مختلف هنري مهمان نخستين جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني حوزه هنري بودند.
وي افزود: نقدهاي بسياري به فعاليت ما در جشنواره اول وارد شد كه حاصل آن نقدها را زمينه اي كرديم براي ادامه فعاليتمان و برگزاري جشنواره دوم و آنچه نقد شد براي جشنواره دوم در دستور كار توليد قرار داديم .

** مراكز استاني با كيفيت ترين آثار خود را به دبيرخانه ارسال كنند
مصلحي با اشاره به اينكه در حال حاضر شاهد برگزاري جشنواره هاي مختلف در سطح كشور هستيم خاطرنشان كرد: ما در اين جشنواره بر آن شديم جشنواره ها را از 10، 11 تا به يك جشنواره متمركز كنيم.
وي افزود: ما جشنواره خلق نكرده ايم كه آثار توليد كنيم بلكه برگزاري جشنواره ويتريني براي نمايش توليدات هنرمندان است و در اين ويترين بهترين ها را به نمايش خواهيم گذاشت.
وي درخصوص اهداف برگزاري اين جشنواره گفت: تسريع در روند توليد آثار شناسايي و جذب استعدادهاي جوانان، تقويت جريان هنر اسلامي، گراميداشتن نوآوري و شكوفايي از اهداف برگزاري اين جشنواره است.
به گزارش ايسكانيوز، احمد مرتضايي فرد دبير دومين جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني حوزه هنري در اين نشست گفت: دبيرخانه اين جشنواره از تيرماه فعاليت خود را به صورت گسترده آغاز كرده است.
وي افزود: اين جشنواره به حيث وسعت به عنوان يكي از بزرگترين جشنواره هاي هنري كشور است زيرا تمامي رشته ها در يك مقطع زماني در يك مكان با سطح گزينشي خاصي گردهم مي آيند.
وي درخصوص ارسال آثار به اين جشنواره گفت: بنا بر شرايط و مقتضيات سهميه هايي براي هر شهرستان تعلق گرفت تا با كيفيت ترين آثار را براي ما ارسال كنند.
وي گفت: در اين جشنواره نمايشگاه كتاب ، همايش نقاشان، مسابقه عكاسي، نمايشگاه تجسمي، اجراي موسيقي استان‌ها، اجراي نمايش و اكران فيلم را شاهد خواهيم بود.

** همايش نقاشان برگزار مي شود
وي از اجراي برنامه هاي جنبي در اين جشنواره خبرداد و گفت: برنامه هاي جنبي علاوه بر نشاط ارايه آثار، نشاط داخلي هم ايجاد مي كند، همايش نقاشان با حضور يك پيشكسوت و چهار نقاش از هر استان در يك مكان مشخص و تعامل با هم يكي از برنامه هاي جنبي اين جشنواره است.

** عكاسان غير تهراني از تهران عكاسي مي كنند
وي افزود:عكاسان از استان هاي مختلف به تهران خواهند آمد و در نقاط مختلف اين شهر مشغول به فعاليت خواهند بود و اين شهر از زاويه دريچه دوربين عكاسان غير تهراني منعكس خواهد شد.

**تالار انديشه حوزه هنري ميزبان موسيقي نواحي ايران مي شود
وي با بيان اينكه اين جشنواره ميان دو عيد قربان و غدير برگزار مي شود خاطرنشان كرد: هر شب در تالار انديشه حوزه هنري موسيقي نواحي ايراني را در قالب برنامه تركيبي خواهيم داشت كه نوعي سرور و شادي را در اين ايام در شهر ما شاهد خواهيم بود.

** تقدير از هنرمندان پيشكسوت استانها
وي افزود: تقدير از پيشكسوتان هنرمند در استان هاي مختلف كه به فراموشي سپرده شده اند را از ديگر برنامه هاي اين جشنواره است.
وي در ادامه تاكيد كرد: اكثر جشنواره برگزار مي‌شوند تا ايجاد خاطره كنند اما تلاش ما براي ايجاد خاطره نيست بلكه مي‌خواهيم گره‌هاي كور را باز كنيم،ما بعد از پايان جشنواره اجراي نمايش‌ها را در استان ها خواهيم داشت و اكران فيلم نيز از ديگر برنامه‌هاي ما خواهد بود.
وي با توجه به برگزاري جشنواره در تهران گفت: برگزاري دومين جشنواره در شيراز و تبريز نيز از برنامه‌هاي ما بود كه اين استان ها آمادگي اين كار را نداشتند و با توجه به اينكه مسئولان در تهران حضور دارند سعي كرديم بضاعت استان‌ها را به پايتخت بياوريم تا همه از آن آگاه باشند.
وي اظهار داشت: در بخش اكران فيلم، تعدا آثار محدوديتي ندارد اما در بخش نمايش هر استان يك نمايش توليدي به جشنواره ارائه مي‌دهد، علاوه بر اجراي موسيقي، نشست‌هايي در خصوص شعر و كتاب نيز در اين جشنواره دو روزه خواهيم داشت.

**در حاشيه
اواسط جلسه خاموشي هاي تهران نصيب اين نشست خبري شد و با آوردن چند مهتابي نشست به كار خود ادامه داد.
در فكس ارسالي براي رسانه ها عنوان شده بود كه حسن بنيانيان رييس حوزه هنري حضور خواهد داشت اما ظاهرا حضور در جلسه شوراي سياستگذاري اين فرصت را از بنيانيان گرفت تا در اين نشست حضور پيدا كند كه همين عدم حضور محل بحث چندتن از خبرنگاران بود./120
 يکشنبه 10 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن