تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819416505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به عملكرد سه ساله دولت نهم/ بخش ‌٢٣ /


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نگاهي به عملكرد سه ساله دولت نهم/ بخش ‌٢٣ /
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

شوراي اطلاع‌ر‌ساني دولت به مناسبت هفته دولت، اقدام به انتشار گزارشي از دستاوردهاي دولت نهم در عرصه‌هاي مختلف كرده است.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، آن‌چه در پي مي‌آيد بخش بيست و سوم اين گزارش است.

*اجرايي شدن بيش از ‌٩٠ درصد از ‌٦١٠٠ مصوبه استاني دولت

سفرهاي استاني و برگزاري جلسات هيات دولت در مراكز استان‌ها يكي از مهمترين ابتكارات دولت نهم براي آشنايي با مشكلات مناطق مختلف كشور از نزديك و كاهش فاصله مسئولان اجرايي با مردم بود كه به اذعان گروههاي مختلف جامعه يكي از محسنات بزرگ اين دولت است .

در دور اول سفرهاي استاني به ‌٣٠ استان و بازديد از ‌٣٣٦ شهرستان ، تشكيل ‌٧٨٠ جلسه هماهنگي با بيش از ‌٢٩٠٠٠ نفر ساعت كار كارشناسي براي مصوبات استاني، برگزاري ‌١٢هزار نفر ساعت جلسه استاني و اجرايي شدن بيش از ‌٩٠ درصد از ‌٦١٠٠ مصوبه استاني دولت در دور اول سفرهاي استاني بخشي از دستاوردهاي سفرهاي استاني دولت نهم بوده است در حالي كه دور دوم سفرهاي استاني با سفر به دوازده استان كشور و اتخاذ تصميمات جديد براي آباداني و رفع مشكلات استان‌ها ادامه دارد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دولت، ‌بخشي از اقدامات و تلاش‌هاي معاونت اجرايي رياست‌جمهوري به اين شرح است:

دور اول سفر:

در ‌٣٠ سفر استاني دور اول با مردم كليه شهرستانهاي كشور (‌٣٣٦ شهرستان) كه داراي ‌٢٨٥ نماينده مجلس ( ‌٢ / ‌٩٨ % نمايندگان به جز نمايندگان اقليت‌ها) ديدار صورت گرفته است. (معدل فاصله هر سفر ‌١٩ روز)

‌٢ـ تشكيل ‌٧٨٠ جلسه هماهنگي با بيش از ‌٢٩٠٠٠ نفر ـ ساعت كار كارشناسي براي تهيه پيش‌نويس مصوبات

‌٤ـ بيشترين مصوبات: تهران ‌٣٤٨ مورد، فارس ‌٣١١ مورد و كمترين قم ‌١٠٠ مورد و هرمزگان ‌١٣٠ مورد است.

‌٥ـ بيشترين مصوبات: وزارت نيرو ‌٣٧٨، بهداشت ‌٣٥٤، راه و ترابري ‌٣٢٤ و كمترين وزارت امور خارجه (‌٧).

‌٦ـ از كل مصوبات و توافقات ‌٧٨% (احداث، تكميل و تجهيز) و ‌٢٢% (مطالعه و صدور انواع مجوزها)

‌٧ـ زمان اجرا به ترتيب ‌١١،‌٣٩،‌٤٠ و ‌١٠ درصد در سالهاي ‌١٣٨٤، ‌١٣٨٥، ‌١٣٨٦ و ‌١٣٨٧ و طول برنامه

‌٨ـ تركيب اعتباري مصوبات به ترتيب ‌٧ / ‌٧٧ درصد اعتباري، ‌٩ / ‌٥ % تسهيلاتي، ‌٨ / ‌٢ % اعتباري تسهيلاتي و ‌٤ / ‌١٢ % غيراعتباري (صدور مجوز و غيره)

‌٩ـ تركيب موضوعي مصوبات به ترتيب ‌٩ / ‌٣٧ % زيربنايي فني، ‌٨ / ‌١٦ % فرهنگي اجتماعي، ‌٩ / ‌١٥ % توليدي اقتصادي، ‌٥ / ‌١١ درصد آموزشي و پژوهشي، ‌٥ / ‌٨ % بهداشتي و درماني، ‌١ / ‌٢ % نظامي انتظامي، ‌١ / ‌٢ % حقوقي، ‌٨ / ‌٠ % سياسي امنيتي و ‌٢ / ‌٣ % ساير موارد.

ب ـ پيگيري مصوبات استاني:

‌١ـ‌ مستندسازي مصوبات ـ اخذ گزارش عملكرد از دستگا‌ه‌ها ـ اخذ تأييديه پيشرفت كار از استان ـ اعزام كارشناسان ستادي براي بررسي و بازديد از ميزان پيشرفت به لحاظ كمي و كيفي ـ اخذ گزارش‌هاي نوبه‌اي از دستگا‌ه‌هاي نظارتي و اطلاعاتي ـ رصد خبرها و انتقادات در نشريات و خبرگزاري‌ها و سايت‌هاي موافق و مخالف. مراتب فوق با به كارگيري شبكه رايانه‌اي منسجم و نرم‌افزاري قوي به صورت زنده با دستگا‌ه‌ها و استان‌ها انجام مي‌شود.

‌٢ـ بررسي و ارزيابي مصوبات ‌١٥ استان در حضور رياست محترم جمهوري و وزراي مربوطه.

‌٣ـ در ‌٣٠ سفر استاني بالغ بر ‌٦١٠٠ بند مصوبه و توافق وجود دارد. كه از مجموع مصوبات و توافقات تاكنون در حدود ‌٩٠% تحقق يافته (انجام شده قطعي و يا در دست انجام) و الباقي باتوجه به جديد بودن بعضي از سفرها در دست پيگيري مي‌باشد.

‌١-3ـ بيشترين تحقق مصوبات: سيستان و بلوچستان (‌١٠٠%)، خراسان جنوبي (‌٩٩%)،‌زنجان (‌٩٨%)، خراسان رضوي و كهگيلويه و بويراحمد (‌٧٩%)

‌٢-3- بيشترين تحقق مصوبات به لحاظ دستگاهي : نهاد رياست جمهوري و ارتباطات (‌٦٩%) و نيرو (‌٧٧%)

دور دوم سفر:

‌١ـ در ‌١١ سفر دور دوم سفرهاي استاني رياست محترم جمهوري به استان‌هاي خراسان جنوبي، اردبيل، ايلام، بوشهر، هرمزگان، خراسان رضوي، قم، همدان، گلستان، چهارمحال بختياري و كهگيلويه و بويراحمد به مركز استان و وزراء معين در شهرستان و ساير اعضاي كابينه دولت جهت بررسي مصوبات دور اول و مسائل و مشكلات هر شهرستان و نهايتاً اتخاذ تصميم بر اساس اصل ‌١٢٧ قانون اساسي و اختيارات حوزه كاري اقدام مي‌نمايند.

‌٢ ـ به منظور ‌١١ سفر مذكور تشكيل ‌٢٨٠ جلسه هماهنگي قبل از سفر با حضور مسئولين دستگاه‌هاي اجرايي و استاني جهت بررسي پروژه‌هاي دور اول و جديد با حدود ‌٥٦١٧ ساعت كار كارشناسي انجام شده است.

‌٣ـ تشكيل ‌٦٠ كارگروه‌هاي تخصصي آب و خاك و كشاورزي ـ اشتغال ـ صنعت و معدن ـ مسكن ـ توسعه صادرات زيربنايي و ميراث فرهنگي در استانهاي مذكور به منظور بررسي دستور كار هر كارگروه با حضور رياست محترم جمهوري، وزراء، معاونين محترم رييس‌جمهور، اعضاي كارگروه، مسئولين استاني و ساير مدعوين بخش‌هاي مختلف دولتي و غيردولتي و اتخاذ تصميم حسب مورد.

‌٤ـ در دور دوم سفرها در ‌١١ استان جمعاً ‌١٨١٢ بند مصوبه (به ترتيب ‌١١٦ بند در خراسان جنوبي، ‌١٤٢ بند در اردبيل، ‌١٢٦ بند در ايلام، ‌١٥٧ بند در بوشهر، ‌٢٠٠ بند در هرمزگان، ‌٢٧٣ بند در خراسان رضوي، ‌١٣٤ بند در قم، ‌١٥٠ بند در همدان، ‌١٥١ بند در گلستان، ‌١٧١ بند در چهارمحال و بختياري و ‌١٩٢ بند گهگيلويه و بويراحمد) تصويب و ابلاغ شده است و يا در مرحله ابلاغ است.

به منظور تشكيل هيأت دولت در استانها در ‌٤١ سفر استاني ‌١٠٦٠ جلسه كارشناسي با بيش از ‌٣٤٦٠٠ ساعت نفر كار كارشناسي و ‌١٦ هزار ساعت نفر جلسه دولت با حضور اعضاي دولت، معاونين و مشاورين رياست جمهوري، استانداران، نمايندگان هر استان در مجلس شوراي اسلامي ونمايندگان ولي فقيه انجام گرفته است.

همچنين در ‌١١ سفر دور دوم با ابتكاري جديد ‌٦٠ كارگروه تخصصي آب، كشاورزي، اشتغال، صنعت و معدن، زيربناي،‌ توسعه صادرات و مسكن در استانها مختلف با حضور رياست محترم جمهوري، وزراي مربوطه و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، بخش تعاوني و خصوصي و افراد صاحب‌نظر در استان تشكيل و تصميمات لازم در جهت توسعه و تعالي استان اتخاذ گرديده است. در جلسات استاني هيأت دولت تاكنون به منظور توزيع شعارهاي دولت نهم در سطح كشور قريب به ‌٨ هزار تصميم در موضوعات مسكن و زيربنايي ، اقتصادي و توليدي، بهداشتي، فرهنگي و ورزشي و ... در جهت رشد و توسعه هر يك از استانها در مسير برنامه ‌٥ ساله و چشم‌انداز ‌٢٠ ساله اتخاذ گرديده است.

بيشترين تصميمات دستگاهي به ترتيب مربوط به وزارتخانه‌هاي نيرو، بهداشت و درمان، راه و ترابري و صنايع و معادن است كه هر چهار مورد از عوامل اصلي توسعه پايدار مي‌باشند.

از عمده تصميمات مشخص در تمام سفرها تعيين تكليف خيل عظيمي از پروژه‌هاي نيمه كاره از قبيل بيمارستانها، سدها، راهها و ... بوده است كه از سنوات طولاني قبل باقي مانده است.

پيگيري:

پيگيري منسجم، مستمر و فشرده به منظور اجرايي شدن مصوبات از طريق دستگاهها و استانها با بهره‌گيري از سيستم‌هاي نرم‌افزاري زنده با جديت در دست انجام است به نحوي كه تاكنون قريب به ‌٩٠% از مصوبات دور اول از سفرها به مرحله اجرا در آمده و حدود ‌٥٠% به بهره‌برداري رسيده است.

آسيب‌شناسي: آسيب‌شناسي مصوبات و انجام اقدامات لازم جهت رفع اشكال بعضي مصوبات كه ممكن است داراي برخي از اشكالات اجرايي يا مغايرتهاي قانوني داشته باشد مستمراً از اقدامات مديريتي بر مصوبات است.

انتهاي پيام
 يکشنبه 10 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن