تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819239996




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير موزه «توپ‌قاپي سرا»ي تركيه:زنه‌نگاه‌داشتن ياد اهل‌بيت مهم‌ترين هدف نمايشگاه استانبول است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: مدير موزه «توپ‌قاپي سرا»ي تركيه:زنه‌نگاه‌داشتن ياد اهل‌بيت مهم‌ترين هدف نمايشگاه استانبول است
گروه بين‌الملل: با توجه به ارادت مردم تركيه نسبت به اهل‌بيت(عليهم‌السلام)، نقش نمايشگاه «عشق به اهل‌بيت در دولت عثماني» از منظر احيا و زنده نگاه‌داشتن ياد ايشان در اذهان عمومي بسيار قابل‌توجه است.
«هيلمي آيدين» مدير موزه «توپ‌قاپي سرا»ي تركيه در گفت‌وگوي‌ تلفني با خبرنگار بخش بين‌الملل خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) با بيان اين مطلب، به جايگاه اهل‌بيت(عليهم‌السلام) نزد مردم تركيه، اشاره و اظهاركرد: مردم تركيه به همان ميزان كه به حضرت محمد(ص) ارادت دارند همان اندازه نيز به اهل‌بيت(عليهم‌السلام) عشق مي‌ورزند و هيچ تفاوتي ميان آنان قائل نيستند.

آيدين تنوع بخش‌هاي مختلف را از ويژگي‌هاي اصلي اين نمايشگاه برشمرد و گفت: از زمان تأسيس دولت عثماني آثار متعلق به اهل‌بيت(عليهم‌السلام) را فقط از طريق تصاوير قابل مشاهده بود اما در اين نمايشگاه كه به همت موزه توپ‌قاپي و انجمن فرهنگي زنان ترك برگزار مي‌شود، براي نخستين‌بار فرصتي پيش آمده است كه مردم اين آثار و اشياء را از نزديك ببينند.

وي همچنين ارائه مقاله‌ها، كتاب‌ها و بروشورهايي درباره اهل‌بيت(عليهم‌السلام)، حضرت محمد(ص)، حضرت زينب(س) را از بخش‌هاي جانبي اين نمايشگاه برشمرد و تأثير اين‌گونه آثار را در باطن مردم ماندگارتر و آشنايي آنان با ارزش‌هاي اهل‌بيت(عليهم‌السلام) را عميق‌تر عنوان كرد.

به گفته مسئول موزه استانبول سال گذشته نيز نمايشگاهي با عنوان «يك بنده، يك رسول» درباره اهل‌بيت(عليهم‌السلام) برگزار شد كه نمايشگاه امسال در مقايسه با نمايشگاه ياد شده خيلي گسترده و متنوع خواهد بود.

مسئول موزه توپ‌قاپي سراي با بيان اين‌كه نام اين نمايشگاه را كميته برگزاري آن انتخاب كرده است، برگزاري اين نمايشگاه هم‌زمان با ماه مبارك رمضان را توافقي اعلام كرد.

مسئول اين موزه درباره نحوه بازيد از اين نمايشگاه گفت: نمايشگاه از 27 اوت تا 24 نوامبر() براي بازديد عموم داير خواهد بود و پيش‌بيني مي‌شود شمار بازديدكنندگان از اين نمايشگاه معنوي زياد باشد چرا كه آثار متعلق به اهل‌بيت(عليهم‌السلام)، خاطرات و دست‌نوشته‌هاي حضرت محمد(ص) ، سجاده حضرت فاطمه(س)، خنجر حضرت علي(ع) و بالاپوش امام حسين در معرض ديد قرار مي‌گيرد و از سوي ديگر مردم تركيه اهل بيت را خيلي دوست دارند؛ : در اين نمايشگاه خاطرات و دست‌نوشته‌هاي حضرت محمد(ص) و نيز خاك مقدس كربلا به نمايش گذاشته خواهد شد كه ان‌شاء‌الله در آينده شمار آثار نمايشگاه را افزايش خواهيم داد.

وي تأكيدكرد: بي‌شك هم‌زماني اين نمايشگاه با ماه مبارك رمضان در افزايش شمار بازديدكنندگان مؤثر خواهد بود و اين موزه در روزهاي عادي نيز بازديدكنندگان زيادي دارد.

مردم در اينجا با آثار و اشيايي كه روزگاري با اهل‌بيت در تماس بوده، اهل‌بيت آن‌ها را‌ بوسيده و مي‌بوييدند، مشاهده و حس خواهند كردند و غرق هيجان خواهند شد.

وي در پايان اين گفت‌وگو درباره نحوه و زمان انتقال اين آثار به تركيه گفت: اين آثار در سال 1517 توسط «سلطان ياوز» به استانبول كه آن زمان پايتخت بود آورده شد و اكنون نيز در بخش «امانت‌هاي مقدس» موزه نگهداري مي‌شود.
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 660]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن