تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819202195




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جامعه - توليد 10هزار تن ترياك در افغانستان تا پايان سال 2008


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: جامعه - توليد 10هزار تن ترياك در افغانستان تا پايان سال 2008


جامعه - توليد 10هزار تن ترياك در افغانستان تا پايان سال 2008

فرمانده نيروي انتظامي، ميزان كشفيات پنج ماهه ابتداي سال‌جاري را 300 تن انواع مواد مخدر عنوان كرد و افزود: اين ميزان كشفيات، نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته،20 درصد افزايش را نشان مي‌دهد. سردار احمدي‌مقدم در سومين اجلاس بين‌المللي كارگروه پروژه نوماك كه صبح امروز در تهران برگزار شد، گفت: تلاش‌هاي كشورهاي مختلف در قالب پيمان‌هاي بين‌المللي، گام‌هاي موثري در زمينه مبارزه با مواد مخدر بوده، اما با توجه به توليد كشت مواد مخدر با توفيق چنداني همراه نبوده است. وي ادامه داد: كشورهاي بيگانه كه به بهانه مبارزه با تروريست در افغانستان حضور دارند، به آساني از كنار مواد مخدر عبور مي‌كنند كه مؤيد اين ادعا، افزايش توليد ترياك از 200 تن در سال 2001 به هشت هزار 200 تن تا پايان سال 2007 ميلادي است كه احتمالا تا پايان سال 2008 ميزان توليد ترياك به 10 هزار تن خواهد رسيد كه اين موضوع هشدار خطرناكي براي كشورها در اين زمينه است.

سردار احمدي‌مقدم با اشاره به اينكه جهت‌گيري‌هاي اساسي كشورها بايد به سمت گوشزد كردن اساسي وظايف كشورهاي مستقر در افغانستان درباره موضوع مواد مخدر باشد، اضافه كرد: افغانستان به عنوان بزرگ‌ترين توليدكننده مواد مخدر در حدود 500 تن هروئين توليد مي‌كند و اين در حالي است كه مواد مخدر هزينه‌هاي هنگفتي را در زمينه فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي در پي دارد. در عين حال نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران، با اتخاذ يك راهبرد جديد در جامعه تلاش كرده است كه همه ابعاد را در رابطه با موضوع مبارزه با مواد مخدر مورد توجه قرار دهد.
وي در ادامه تصريح كرد: به‌رغم افزايش توليد مواد مخدر در افغانستان، جمهوري اسلامي ايران با موفقيت‌هاي چشمگيري در زمينه مبارزه با مواد مخدر روبه‌رو بوده‌ است، به طوري كه بيش از 600 تن انواع مواد مخدر در كشور كشف شد كه اين ميزان بيش از 95 درصد از كشفيات مواد مخدر در دنيا محسوب مي‌شود.
سردار احمدي‌مقدم با اشاره به اينكه هيچ كشوري نمي‌تواند ادا كند، اگر كناري بنشيند، مي‌تواند از آسيب‌هاي خطرناك مواد مخدر به دور بماند، ادامه داد: هيچ كشوري نبايد تصور كند كه مشكلات ناشي از مواد مخدر به آنها سرايت نخواهد كرد. مواد مخدر موضوعي فراتر از دولت‌ها و مرزهاست و مانند اپيدمي‌هايي همچون ايدز، طاعون و وبا، مرزي براي خود قائل نيست، در نتيجه كشورها نمي‌توانند در اين زمينه بي‌تفاوت بمانند، چون دير يا زود اين موضوع گريبان آنها را نيز خواهد گرفت.
به گفته فرمانده نيروي انتظامي، مواد مخدر بي‌شك، سازمان يافته‌ترين جرم بين‌المللي است، به‌طوري كه قاچاق انسان و پولشويي از ديگر جرائم سازمان‌يافته بين‌المللي محسوب مي‌شوند. فرمانده نيروي انتظامي، با اشاره به اينكه به صورت سالانه، 600 ميليون دلار از سوي دولت به صورت مستقيم براي مبارزه با مواد مخدر، درمان معتادان، كنترل مرزها و آسيب‌هاي اجتماعي هزينه مي‌شود، افزود: اين در حالي است كه اين ميزان در ساير كشورها به خصوص كشورهاي توسعه يافته، كمتر از اين ميزان است. وي تقويت هنگ‌هاي مرزي‌، قرارگاه رسول اكرم(ص) در شرق كشور با بيش از 20 گردان رزمي و همچنين تقويت پليس مواد مخدر را از ديگر اقدامات نيروي انتظامي در اين زمينه عنوان و اضافه كرد: پس از انقلاب در راه مبارزه با مواد مخدر بيش از سه هزار و 600 تن شهيد و 12 هزار نفر مجروح شده‌اند. سردار احمدي‌مقدم در ادامه گفت: حدود يك ميليون و 200 هزار معتاد در كشور ايران وجود دارد كه 580 هزار معتاد را در سال گذشته تحت پوشش برنامه‌هاي درماني و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي قرارگرفتند.
به گزارش ايسنا، سردار حسين‌آبادي ـ رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا ـ نيز در ادامه مراسم، افزايش كشت خشخاش و افزايش تعداد لابراتورهاي توليد مرفين و هروئين با خلوص 95 درصدي و همچنين تنوع در شيوه‌هاي حمل و نقل ترانزيتي مواد مخدر را از جمله مسائلي عنوان كرد كه در اجلاس نوماك مورد بررسي قرار خواهد گرفت.وي كل كشفيات ايران در سال 2007 را بالغ بر 750 تن عنوان كرد و در اين زمينه، گفت: 78 درصد كشفيات ايران در سال 2007 و 2008 از طريق تبادل اطلاعات بوده است.به گفته رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا، داشتن مرزهاي طولاني با پاكستان، شرايط حضور پليس در مرزها را سخت كرده، اما راه‌اندازي قرارگاه رسول اكرم(ص) از ابتداي سال 86، كشيدن 140 كيلومتر سيم خاردار، ايجاد 800 كيلومتر خاكريز و 600 كيلومتر كانال در چهار استان در مرزهاي كشور از جمله اقدامات پليس در زمينه مبارزه با مواد مخدر بوده است.
وي مسير شمال افغانستان و شمال آسياي مركزي را از جمله مسيرهاي فعال ترانزيت قاچاق مواد مخدر عنوان كرد. سردار حسين‌آبادي ادامه داد: به‌رغم حضور كشورهاي آمريكا و انگلستان در افغانستان و همچنين تبليغات گسترده اين كشورها درباره مبارزه با مواد مخدر، متاسفانه توليد مواد مخدر در سال 2007، با 34 برابر افزايش، به بيش از هفت هزار و 200 تن رسيده است. گفتني است، اين اجلاس 25 با حضور كشور از خاورميانه، آسياي ميانه و برخي از كشورهاي غربي و پنج سازمان بين‌المللي مبارزه با مواد مخدر كه با اينترپل همكاري دارند، به مدت دو روز در هتل هما تهران برگزار مي‌شود.
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن