تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819272954




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قشقاوي: همكاري ايران و آژانس در فضايي سازنده ادامه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: قشقاوي: همكاري ايران و آژانس در فضايي سازنده ادامه دارد
سخنگوي وزارت خارجه، با بيان اينكه همكاري ايران و آژانس ادامه دارد و طرفين در فضاي سازنده به اين همكاري ادامه مي ‌دهند، تصريح كرد: ايران همواره آمادگي دارد به سوالات احتمالي آژانس پاسخ دهد.
به گزارش شبكه خبر به نقل از ايرنا، حسن قشقاوي، امروز در نشست هفتگي خود، درباره مذاكرات جليلي و سولانا نيز گفت: روند اين گفتگوها و رايزني ها، همچنان ادامه دارد و دو طرف در فضاي مثبت و سازنده تعامل خود را ادامه مي دهند.

قشقاوي افزود:‌ همكاري ها با آژانس بين المللي انرژي اتمي، طبق توافقنامه هاي پادماني ادامه دارد و ايران همواره آماده پاسخگويي به سوالات احتمالي آژانس است.

سخنگوي وزارت امور خارجه، در پاسخ به پرسشي با تاكيد بر اينكه "تعامل مثبتي با سفارت عربستان در تهران داريم"، گفت:‌ انتظار ما از عربستان سعودي، رفتار مناسب و شايسته و در شان مهمان خدا، با زوار ايراني است.

سخنگوي وزارت امور خارجه، درباره وضع ايراني هاي ربوده شده در افغانستان نيز گفت: ‌كنسولگري ايران در هرات، فعال است و موضوع در حال بررسي است و آخرين تحولات در اين باره، به محض كسب اطلاعات جديد، اعلام خواهم شد.

قشقاوي، درباره كشتي ربوده شده ايران در آب هاي سومالي گفت: ‌اين موضوع به طور جدي در حال پيگيري است.

سخنگوي وزارت امور خارجه، با بيان اينكه "به علت مسائل جاري در سومالي، در اين كشور سفارت نداريم"، اظهار داشت: اين موضوع تنها به كشتي ايراني مربوط نمي شود و كشتي كشورهاي ديگر هم دچار اين سرنوشت شده اند كه همه اين كشورها پيگير موضوع هستند.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي، درباره ادعاي پنتاگون مبني بر موفقيت آميز نبودن پرتاب موشك ماهواره بر ايران گفت: معمولا هر گونه پيشرفت علمي ايران، با مخالفت و ترديد طرف آمريكايي همراه مي شود، اما در پايان، واقعيت خود را تحميل خواهد كرد؛ ضمن اينكه روند توسعه فني و دستاوردهاي دانشمندان جوان ايران از جمله در امور موشكي و فضايي، ادامه دارد.

قشقاوي، در پاسخ به پرسشي ديگر درباره علت تعويق سفر هيئت عراقي براي مشخص كردن مرزها با ايران، موضوع تعويق اين سفر را رد كرد و گفت:‌ با عراق در سطوح مختلف، همكاري بسيار فعالي داريم و وجود 1400 كيلومتر مرز مشترك، گواه اين واقعيت است.

سخنگوي وزارت امور خارجه افزود:‌ ما اين همكاري ها را در زمينه هاي مختلف بر اساس خواست مردم دو كشور ادامه مي دهيم و تبادل گرم و صميمانه هيئت هاي دو كشور، در جريان است.

قشقاوي همچنين درباره سفر جلال طالباني، رئيس جمهور عراق به ايران نيز گفت:‌ زمان اين ديدار، هنوز تعيين نشده و متعاقبا اعلام مي شود.

سخنگوي وزارت امور خارجه، از سفر حدود 15 سردبير معروف رسانه هاي عراقي به همراه مقامات مسئول آنها در هفته جاري به ايران خبر داد و گفت: اين سفر، بنا به دعوت من صورت مي گيرد و در جريان آن، بحث همكاري رسانه اي ميان ايران و عراق بررسي مي شود.

قشقاوي، در پاسخ به پرسشي درباره اقدامات رژيم صهيونيستي در مناطق اشغالي، خاطرنشان كرد:‌ اقدامات رژيم صهيونيستي، بسيار نگران كننده و مغاير با قطعنامه هاي سازمان ملل است.

سخنگوي وزارت امور خارجه افزود:‌ انتظار جمهوري اسلامي ايران از همه كشورهاي مسلمان اين است كه به وظايف خود در قبال اين جنايت آَشكار، عمل كنند.

قشقاوي درباره تحولات اخير در اوستياي جنوبي اظهار داشت:‌ آغاز اين درگيري ها، بر اساس محاسبات اشتباه و سيگنال هاي غلط و نيز بازي هاي سياسي قدرت ها بوده است.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي تاكيد كرد: ما معتقديم حل اين اختلافات، نياز به گفتگو و راه حل مسالمت آميز دارد. وزارت خارجه ايران، همچنان تماس و رايزني با طرف هاي اختلاف را در دستور كار دارد و اميدواريم مشكلات منطقه در چارچوب گفتگو و تعامل، حل شود.

سخنگوي وزارت امور خارجه، درباره برنامه آينده سفر وزير خارجه تركيه به ايران نيز گفت: ‌بر خلاف گمانه زني ها، سفر بسيار موفق رئيس جمهور به تركيه در زمينه هاي مختلف از جمله در زمينه همكاري هاي انرژي، سازنده بود و طرفين مصمم به توسعه اين همكاري ها هستند.

قشقاوي افزود: البته موضوع همكاري ها در زمينه انرژي به لحاظ پيچيدگي فني، نيازمند بررسي هاي بيشتري است و به همين علت، وزير خارجه تركيه، سفري به ايران خواهد داشت تا بررسي ها در اين زمينه ادامه يابد.

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به اين پرسش كه مهم ترين دستاورد دستگاه سياست خارجي در 3 سال اخير چه بوده است؟‌ با اشاره به ديدار اخير هيئت وزيران با مقام معظم رهبري و فرمايشات معظم له درباره عملكرد دولت، گفت:‌ مقام معظم رهبري در ديدار اخير هيئت دولت هم در آغاز و هم در پايان بياناتشان، از رويكرد دستگاه سياست خارجي ابراز رضايت كردند و همين ابراز رضايت، نشان دهنده عملكرد مثبت وزارت امور خارجه است.

قشقاوي در پاسخ به پرسشي درباره اظهارات اخير وزير خارجه روسيه در زمينه اقدامات آمريكا در گرجستان و ارتباط آن با قطعنامه هاي احتمالي عليه ايران، گفت:‌‌ سخنان لاوروف به خود او مربوط مي شود و موضع ايران در اين خصوص، كاملا شفاف است.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي، درباره احتمال حضور آقاي احمدي نژاد در اجلاس آينده سران شوراي همكاري خليج فارس نيز گفت:‌ مهم ترين هدف سفر اخير امير قطر به ايران، بيان درخواست كشورهاي همكاري خليج فارس براي تعامل بيشتر و گسترش رايزني ها با ايران به منظور صلح و ثبات و توسعه همكاري ها بود.

قشقاوي ادامه داد: ‌حضور دكتر احمدي نژاد در اجلاس قبلي شوراي همكاري خليج فارس در دوحه، زمينه اي شد تا پيشنهادهاي ايشان در زمينه هاي مختلف در دستور كار ايران و شوراي همكاري خليج فارس قرار گيرد.

سخنگوي وزارت امور خارجه با بيان اينكه "زمان برگزاري اين اجلاس در موقع مناسب اعلام خواهد شد"، افزود: اينكه دو طرف، اراده جدي براي رفع سوء‌ تفاهم ها و تعميق مناسبات مختلف دارند، مورد استقبال ايران است.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي، همچنين درباره حضور رئيس جمهوري در اجلاس شانگهاي در دوشنبه، پايتخت تاجيكستان، گفت: رئيس جمهوري در اين اجلاس حضور مي يابد و در مدت حضور در اين اجلاس، افزون بر مباحث مربوط به اجلاس شانگهاي مبني بر تعامل كشورهاي عضو،‌ برنامه هايي براي ديدار با روساي ديگر كشورهاي شركت كننده خواهد داشت.

قشقاوي، درباره برنامه سفر سرگئي كريينكو، رئيس آژانس فدرال اتمي روسيه (روس اتم) و مدير عامل شركت انرگو پروم اتم، به تهران گفت:‌ كار راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر، به خوبي پيش مي رود و اصل سفر اين مقام روس هم به همين منظور است و زمان آن متعاقبا اعلام مي شود.

سخنگوي وزارت امور خارجه در بخش ديگري از اين نشست خبري ضمن گراميداشت هفته دولت و تبريك روز كارمند اظهار داشت:‌ دست اندركاران دستگاه سياست خارجي، تاكيدات مقام معظم رهبري بر لزوم برخورد عزتمندانه جمهوري اسلامي ايران در محيط بين المللي و ديگر كشورها را يك پشتوانه ارزشمند براي تداوم رويكرد سياست خارجي مي دانند.
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن