تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819367653




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهروندان رامسري : صرفه‌جويي يك تكليف ديني و ضرورت ملي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: شهروندان رامسري : صرفه‌جويي يك تكليف ديني و ضرورت ملي است
داخلي. اجتماعي. صرفه‌جويي.

شماري از شهروندان و مسوولان رامسر با تاكيد بر صرفه جويي در همه بخش‌هاي اجتماعي و اقتصادي، رعايت صرفه جويي را به عنوان يك آموزه ديني ، اخلاقي و ضرورت ملي دانسته كه با توجه به شرايط كنوني بايد به يك فرهنگ عمومي در آيد.

آنان در گفت و گو با ايرنا گفتند : ميانه‌روي و اعتدال و اسراف نكردن از مواردي است كه در دين مبين اسلام بدان تاكيد شده و رعايت و پايبندي همه به اين اصول تكليف ديني است.

اين عده تاكيد كردند : تحقق صرفه جويي در همه ابعاد زندگي اجتماعي و اقتصادي، نيازمند فرهنگ‌سازي و نهادينه شدن آن در جامعه است به طور قطع با رعايت اين مهم ، توسعه همه جانبه را به دنبال خواهد داشت.

" علي صالحي " يك شهروند به ايرنا گفت : استفاده درست و اصولي همراه با صرفه‌جويي در فرهنگ ايراني به عنوان يك اصل پذيرفته شده كه بايد رعايت‌شود.

وي افزود : در شرايطي كه با پديده‌هاي خشكسالي و كاهش نزولات جوي مواجه هستيم، همه بايد از سطوح پايين تا بالاي جامعه صرفه‌جويي را رعايت كنيم تا با مشكلات عديده‌اي مواجه نشويم.

" علي حقگو" شهروندي ديگر رامسري رعايت اصول صرفه جويي رانيازمند فرهنگ سازي در جامعه دانست و گفت : رسانه‌هاي گروهي و صدا و سيما در تحقق اين امر مهم نقش بسيار مهمي دارند.

وي بيان داشت : به عنوان يك مسلمان اگر به توصيه ديني و اخلاقي در اين بخش توجه كنيم، ثمره و اثرات صرفه جويي را در زندگي فردي و اجتماعي در جامعه خواهيم ديد و نياز به تدوين برنامه نداريم.

به تاكيد وي انرژي‌ها ، سرمايه ملي هر جامعه و متعلق به نسل‌هاي آينده مي‌باشد و بايد در اين خصوص ، همه دغدغه داشته باشند.

" مجيد احمدي " يك راننده دانش آموخته به ايرنا گفت : قرآن ، تكليف را بر مردم تمام كرد و گفت دين شما اسلام است و همه امورات ما مسلمانان و حاكمان جوامع اسلامي بايد طبق موازين اين كتاب الهي باشد.

به تاكيد وي مسلمان زماني درهمه امور در جوامع بشري الگو هستند كه‌آموزه -هاي ديني خود از جمله قناعت و صرفه‌جويي را بكار گرفته و پايبند به‌اصول باشند.

" محسن قرباني " شهردار رامسر به ايرنا گفت : مشاركت آحاد مردم در تمام زمينه‌ها به ويژه در اين ارتباط ، عامل توسعه است.

وي تصريح كرد : امروزه تامين انرژي در تمام كشورها و نحوه درست مصرف كردن به عنوان دغدغه‌اي پيش روي برنامه ريزان است.

وي اضافه كرد : در شرايطي كه مسوولان بر ضرورت صرفه جويي‌ها تاكيدمي‌كنند نيازمند يك همكاري عمومي هستيم تا هموطنان از اين نعمت‌الهي بهره‌مند شوند.

شهردار رامسر گفت : متاسفانه مصرف بيش از اندازه اين سرمايه‌هاي ملي در برخي به عنوان يك عادت در آمده است.

قرباني يادآور شد : فرهنگ‌سازي نقش مهمي در اين ميان دارد و بايد با آموزشهاي همگاني اين فرهنگ درست مصرف كردن را در جامعه تقويت نماييم.

" محمدرضا رضاخاني " مدير آموزش و پرورش رامسر به ايرنا گفت : مدارس بهترين جايگاه براي فرهنگ‌سازي در تمامي امور به ويژه صرفه‌جويي در مصارف همگاني است.

وي بيان داشت : آموزش و پرورش به دليل گستردگي مخاطبان و حضور ميليوني دانش‌آموزان مي‌تواند بهترين جايگاه براي نهادينه كردن فرهنگ صرفه جويي باشد.

به گفته رضاخاني اگر چه در متون و كتب درسي به مباحثي چون صرفه‌جويي در آموزه‌هاي ديني پرداخته شده اما مي‌توان با توجه به شرايط جديد، تغييرات و اصلاحاتي را پديد آورد.

وي افزود : در اين ارتباط ، خانواده‌ها عامل اصلي و تاثيرگذار بايد همراه آموزش و پرورش باشد.

مدير آموزش و پرورش رامسر بيان داشت : انرژي‌ها سرمايه‌هاي همگاني هر جامعه است كه در حفظ اين ذخاير ، بايد تلاش جدي كنند.

" علي باباخاني " فرماندار رامسر به ايرنا گفت : كشور ما امسال با خشكسالي روبرو شده كه شاهد كاهش توليدات نيروگاههاي برق آبي هستيم.

وي افزود : امروزه منابع انرژي به عنوان سرمايه‌هاي ملي كشور محسوب بوده كه بايد نهايت دقت در درست مصرف كردن و صرفه‌جويي به عمل آيد.

فرماندار رامسر ادامه داد : در اين شهرستان به آن دسته از كساني كه مصرف بي‌رويه دارند ، تذكر داده شد.

باباخاني اظهار داشت : به منظور صرفه‌جويي، ‪ ۵۰‬درصد روشنايي معابر اين شهرستان قطع مي‌گردد.

" حسين رجبي فرد " مدير امور توزيع برق شهرستان رامسر به ايرنا گفت :
توصيه ما در حال حاضر صرفه‌جويي در مصرف در ساعات اوج مصرف يعني از ساعت ‪ ۱۹‬الي ‪ ۲۳‬مي‌باشد.

وي افزود : با توجه به هزينه‌هاي بالاي سوبسيد مصرفي و كم بودن هزينه ، مردم فكر نكنند قيمت برق ارزان است و مصرف بالايي داشته باشند.

وي از شهروندان به ويژه اصناف منطقه خواست از لامپ‌هاي پرمصرف و پربازده خوداري كنند.

به گفته او امسال سه هزار لامپ كم مصرف توسط اين نهاد در بين مردم منطقه توزيع شده است.

اين مقام مسوول يادآور شد : به دليل رعايت صرفه‌جويي ، خاموشي‌هاي نوبتي در منطقه كمتر شده است.

حجت‌الاسلام" عبدالرحمن باقرزاده " امام جمعه رامسر به ايرنا گفت : دركنار دستورات ديني، قضاوتهاي منصفانه و عقلاني هم حكم مي‌كند كه همه آحاد بشر به سمت صرفه‌جويي همراه با استفاده معقول و منطقي از همه منابع پيش بروند.

وي اضافه كرد: در كشور ما متاسفانه به خاطر عادتهاي غير منطقي و مصرف گرايانه كه از گذشته‌ها به ارث برديم،شاهد بالابودن الگوي مصرف در بسياري از امور مي‌باشيم به طوري كه مقام معظم رهبري اسراف را يكي از آفات جدي و غير قابل انكار كشور ما قلمداد فرمودند.

امام جمعه رامسر تصريح كرد : اين مساله به خوبي با مقايسه متوسط مصرف بسياري از سرمايه‌هاي ملي مانند آب ، برق و مواد سوختي مانند نفت و بنزين و گازوئيل با كشورهاي مختلف دنيا بخوبي مشهود است.

وي گفت : به طوري كه بعضي از كشورها با حدود چهار برابر يا بيشتر از جمعيت كشور ما از آمار مصرف مساوي با ما برخوردار هستند و اين يك هشدار جدي براي جامعه اسلامي ما است.

به گفته حجت‌الاسلام باقرزاده در كنار وظيفه شناسي آحاد جامعه و مردم مومن ، بايد مسوولان و كارگزاران نظام اسلامي نهادها در امر صرفه‌جويي پيش قدم باشند و با افرادي غافلي كه شرايط موجود را ناديده گرفته و از منابع استفاده درست نمي‌كنند برخورد جدي و قانوني به عمل آورند.ك/‪۴‬
 چهارشنبه 30 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن