تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه حقيقت خوشبختى آن است كه پايان كار انسان خوشبختى باشد و حقيقت بدبختى آن ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802810421




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تدوین طرح جامع راهبرد صنعت نفت در موسسه مطالعات بین المللی انرژی


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: شانا _ گروه نفت: حسین ایرانمنش تدوین راهبرد صنعت نفت را یکی از طرح های اولویت دار موسسه مطالعات بین المللی انرژی اعلام کرد.


به گزارش خبرنگار شانا، رئیس موسسه مطالعات بین المللی انرژی صبح امروز یکشنبه (24 بهمن) در هجدهمین نشست تخصصی مدیران ارشد صنعت نفت با خبرنگاران با بیان این که هم اکنون مطالعه همه جانبه تدوین الگوی مناسب توسعه اقتصاد کشور بر مبنای نفت آغاز شده است، گفت: برای تدوین بررسی طرح جامع راهبرد صنعت نفت همکاری های گسترده جامعه علمی کشور نیاز است.

وی با بیان این که استفاده بهینه از صنعت نفت به عنوان افزایش قدرت اقتصاد، تحقق اهداف توسعه ای کشور، ارتقا جایگاه جمهوری اسلامی ایران در سطح بین المللی از دستاوردهای تدوین و اجرای طرح جامع راهبرد صنعت نفت خواهد بود، اظهار داشت: تدوین چارچوب های دیپلماسی انرژی کشور یکی دیگر از ماموریت های جدید موسسه مطالعات بین المللی انرژی خواهد بود.

رئیس موسسه مطالعات بین المللی انرژی استفاده از ابزارهای انرژی و سیاسی برای پیشبرد اهداف و منافع ملی را در عرصه سیاست خارجی ضروری عنوان کرد و افزود: در شرایط فعلی بین المللی اهمیت این موضوع زیاد شده است.

وی با تاکید بر این که موضوع دیپلماسی انرژی اگر با پژوهش و یافته های علمی همراه نباشد می تواند منجر به آسیب های جدید در روند تحقق اهداف حوزه انرژی و دستگاه دیپلماسی شود، اظهار داشت: از این رو با توجه به ارتباط نزدیک انرژی، اقتصاد و سیاست، تدوین استراتژی در عرصه دیپلماسی انرژی کشور اجتناب ناپذیر خواهد بود.


اجرای 19 طرح پژوهشی در سال جاری

رئیس موسسه مطالعات بین المللی انرژی بیان این که این موسسه با سه پژوهشکده اقتصاد انرژی، مطالعات راهبردی فناوری، مدیریت و منابع انسانی و 9 گروه پژوهشی برای اجرای طرح های تحقیقاتی و مطالعاتی مشغول به فعالیت است، افزود: امسال 19 طرح پژوهشی به ارزش بیش از 16 میلیارد ریال انجام شده است.

ایرانمنش با بیان اینکه در سال جاری 14 هزار نفر ساعت دوره آموزشی در این مرکز برگزار شده است، گفت: این مرکز برای توسعه فعالیت های مطالعاتی و پژوهشی در حوزه انرژی نخستین همایش بهره وری صنعت نفت را 9 خرداد ماه سال آینده برگزار خواهد کرد.

وی با تاکید بر این که هم اکنون کمیته راهبردی همایش بهره وری صنعت نفت به منظور نهایی کردن محورهای اصلی این گردهمایی و تعیین زمان فراخوان مقالات تشکیل شده است، اظهار داشت: از سوی دیگر برنامه ریزی کارشناسی شده برای مستند سازی و ارائه تجارب صنعت نفت در زمینه بهره وری به ویژه در بخش منابع انسانی انجام گرفته است.

ایرانمنش با بیان موسسه مطالعات بین المللی انرژی در افق چشم انداز 20 ساله باید به نهادی پیشرو در انجام مطالعات و تحقیقات راهبردی انرژی به ویژه در صنعت نفت و گاز و مرجع منطقه ای تحلیل داده های انرژی تبدیل شود، گفت: بر این اساس ماموریت های این مجموعه از مطالعه و تحلیل مستمر داده ها، مسئله یابی، تحقیق، ارائه راهکار و آموزش های تخصصی راهبردی به منظور تسهیل فعالیت تصمیم گیران ارشد صنعت نفت و گاز ترسیم شده است.

رئیس موسسه مطالعات بین المللی انرژی از اجرای طرح های جدید پژوهشی در سطح صنعت نفت با اولویت اجرای طرح هدفمندی یارانه ها خبر داد و افزود: با واگذاری ریاست اوپک در سال 2011 میلادی به وزیر نفت ایران، باید مطالعات و پژوهش هایی برای ارائه اطلاعات جدید عملی و تحقیقاتی به وزارت نفت انجام شود.

تشکیل کارگروه تحقیقاتی در موسسه مطالعات بین المللی با محوریت اوپک

ایرانمنش از ایجاد یک کارگروه تحقیقاتی در موسسه مطالعات بین المللی انرژی همزمان با آغاز ریاست ایران در اوپک خبر داد و یادآور شد: هم اکنون دوران تولید نفت ارزان قیمت به پایان رسیده است، از این رو باید با تربیت نیروهای متخصص و استفاده از فناوری های جدید هزینه های تولید استخراج نفت را در ایران کاهش داد.

رئیس موسسه مطالعات بین المللی انرژی از بررسی و تدوین طرح جامع انرژی ایران، راهبرد صنعت نفت، تدوین چارچوب های مناسب دیپلماسی انرژی، سند راهبردی توسعه منابع انسانی صنعت نفت و شناسایی و تکمیل خوشه های علمی، تخصصی و پژوهشی صنعت نفت به عنوان طرح های راهبردی موسسه مطالعات بین المللی انرژی یاد کرد و افزود: هم اکنون طرح جامع انرژی ایران در قالب 25 پروژه تحقیقاتی و مطالعاتی آغاز شده است.

ایرانمنش با اشاره به برنامه ریزی برای تجزیه و تحلیل مدل های اجرا شده برای تخصیص بهینه منابع عرضه انرژی، نقش و جایگاه ایران در سیستم عرضه و تقاضای انرژی جهان و روند آینده صادرات و واردات انرژی، اظهار داشت: تجزیه و تحلیل وضع موجود و مطلوب تقاضای انرژی در بخش خانگی، تجاری، اداری، عمومی، صنایع، حمل و نقل و کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته رئیس موسسه مطالعات بین المللی انرژی تجزیه و تحلیل وضع موجود و شناسایی فنآوری های نوین سیستم عرضه انرژی در بخش های اکتشاف، تولید، فرآورش، تبدیل، انتقال، توزیع و ذخیره سازی گاز طبیعی، نفت خام، ذغال سنگ، برق، منابع تجدید پذیر، هیدروژن و انرژی هسته ای هم یکی از طرح های مطالعاتی و پژوهشی برای تدوین طرح جامع انرژی خواهد بود.

ایرانمنش با تاکید بر این که طرح جامع انرژی با مشارکت وزارت نفت، نیرو و سازمان انرژی اتمی تدوین خواهد شد، گفت: بر اساس برنامه زمان بندی پیش بینی می شود نتایج اولیه این پروژه ملی حداکثر تا یکسال آینده نهایی و اعلام شود.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 301]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن