تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چهل روز خود را براى خدا خالص كند چشمه هاى حكمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819576246




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتقاد شديد ايران خودرو به اظهارات مخدوش و غيركارشناسي؛حادثه خيز بودن نقطه تصادف علت ماجرا


واضح آرشیو وب فارسی:موج: انتقاد شديد ايران خودرو به اظهارات مخدوش و غيركارشناسي؛حادثه خيز بودن نقطه تصادف علت ماجرا
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد صنعت و بازرگاني نشست خبري تحليل و بررسي علل وقوع حادثه حريق سمند در بزرگراه آزادگان امروز با حضور جمعي از خبرنگاران رسانه ها و مديران و كارشناسان شركت ايران خودرو برگزار شد.


به گزارش خبرنگار موج، غلامرضا حاجي خاني مدير تضمين كيفيت ايران خودرو، در جمع خبرنگاران علت حادثه اخير يك دستگاه خودروي سمند در بزرگراه آزادگان را تصادف خودرو و آسيب ديدن شديد كف آن به صورتي كه اكسل جلو سمت راننده و اكسل عقب بطور كامل كنده شده است، ذكر كرد.
وي در اين باره با ابراز تاسف از حادثه، اظهار داشت: شواهد به جا مانده در محل حادثه و وضع خودرو مذكور نشان مي دهد بر اثر آسيب شديد كف خودرو حريق رخ داده است.
مدير تضمين كيفيت ايران خودرو با اشاره به وقوع حوادث متعدد مشابه در همان نقطه تصريح كرد: هندسه جاده در نقطه حادثه تا كنون موجب بروز اتفاقات ناگواري براي شهروندان محترم شده از جمله روز پس از حادثه سمند، يك دستگاه خودرو نيسان در همان نقطه دچار حادثه شد و راننده آن نيز جان باخت.
حاجي خاني با انتقاد شديد از اظهار نظرها، نحوه اطلاع رساني در مورد اين حادثه را فاقد پشتوانه كارشناسي دانست و گفت: نبايد پيش از قطعي شدن علت حادثه، اطلاع رساني به نحوي انجام شود كه گويا نقص فني سمند منجر به حادثه شده است.
ايران خودرو حق خود مي داند پس از تهيه گزارش هاي كارشناسي با لحاظ كليه مباني علمي و تخصصي، موضوع را از مراجع ذيصلاح قانوني براي برخورد با افراد مسئول در ارائه گزارش هاي غيرواقع پيگيري كند.
روز شنبه 19 مردادماه يك دستگاه خودرو سمند مدل 83 با سرعت 110 كيلومتر در ساعت و شش نفر سرنشين پس از برخورد با لبه سيماني كنار جاده و گاردريل در بزرگراه آزادگان به شدت خسارت ديد كه بر اثر اين حادثه يك نفر از شهروندان محترم جان خود را از دست داد و سه تن ديگر مجروح شدند. برنامه درشهر شبكه پنج سيما دوشنبه شب گذشته با انعكاس مطالبي مخدوش و غيركارشناسي به نقل از پليس حاضر در صحنه تصادف، مدعي شد اين خودرو به دليل نقص فني پس از سوختگيري در پمپ بنزين و طي مسافتي، دچار حريق شده و سرنشينان آن كشته و زخمي شده اند.

تحليل حادثه
بنابر اظهار مهندس حاجي خاني و بر پايه كارشناسي هاي صورت گرفته در خصوص حادثه فوق، روز شنبه 19 مردادماه جاري، خودروي يادشده با شش نفر سرنشين ساعت 4.30 صبح در مسير حركت خود از جاده ساوه به سمت پاكدشت حركت كرده است. سرنشينان خودرو سمند در بازگشت از يك مراسم جشن به سمت مقصد در بزرگراه آزادگان در حال حركت بوده اند كه به دليل انحراف به چپ ناشي از خستگي يا خواب آلودگي راننده يا ازدياد سرنشين و نيز وجود اشكالات هندسي در مسير جاده و عدم كنترل راننده دچار سانحه شد.
خودرو مذكور پس از كشيده شدن به شانه خاكي بزرگراه درست در نقطه اي كه اين شانه خاكي به اتمام رسيده و پل سيماني كن آغاز مي شود با سرعت 110 كيلومتر از ناحيه چرخ جلو سمت راننده با بلوك سيماني پل برخورد مي كند. برخورد به حدي شديد بوده كه چرخ خودرو به بخش سيماني پل و ورقه فلزي روي آن برخورد كرده و موجب تخريب شديد چرخ و اكسل جلو مي شود به صورتي كه چرخ از جاي خود خارج شده است.
پس از اين برخورد شديد، اكسل عقب نيز با قسمت سيماني برخورد كرده و به شدت آسيب مي بيند. در ادامه خودرو شروع به چرخيدن دور خود كرده و پس از طي مسافتي متوقف شده و اكسل عقب و چرخ هاي عقبي خودرو به طور كامل جدا مي شود كه منجر به آسيب جدي به ناحيه باك شده و حريق خودرو از اين لحظه آغاز مي شود. متاسفانه به علت عدم توانايي سرنشينان براي امدادرساني به يكي از سرنشينان عقب، وي جان سپرده اما بقيه سرنشينان با وجود جراحات جزئي سالم مانده اند.

پاسخ اظهارات غيركارشناسي
در نشست خبري امروز نتايج بررسي هاي كارشناسي در حضور خبرنگاران ارائه شد و نادرست بودن اين اظهارات شتابزده و غيركارشناسي مشخص شد. از جمله دلايل و شواهد ارائه شده در اين نشست علاوه بر تصاوير قطعات آسيب ديده خودرو ناشي از تصادف شديد، عدم وجود نشاني از سوختگي بر روي اكسل عقب به عنوان دليل محكمي بر عدم وقوع حريق قبل از تصادف به نمايش درآمد.

در حاشيه
در ابتداي اين نشست خبري، تصاوير برنامه در شهر و گزارش پخش شده از سوي شبكه پنج سيما از حادثه به نمايش درآمد و سپس تصاوير و فيلم تهيه شده از استنادات موجود همراه با توضيحات كارشناسان فني ايران خودرو براي خبرنگاران حاضر از جمله تهيه كنندگان برنامه در شهر به نمايش درآمد.
پخش اين تصاوير و فيلم هاي تهيه شده به قدر كافي گوياي اشكالات و تناقضات موجود در اظهارات غيركارشناسي پخش شده در برنامه تلويزيوني درشهر بود.
در اين نشست مسئولان مديريت ارتباطات ايران خودرو با رجوع به موارد مشابه از خبرنگاران رسانه ها خواستند نسبت به انتشار اخبار و اظهارات شتابزده و غيركارشناسي در خصوص موارد مشابه كه موجب بي اعتمادي به محصولات ملي و زحمات خودروسازان داخلي مي شود، جانب احتياط را رعايت كرده است و موازين حرفه اي را دقيقا رعايت كنند.
مسئولان همچنين با اشاره به لزوم توجه به ارزش و اهميت برند ملي سمند در نزد افكار عمومي و به ويژه فعاليت هايي كه براي شناساندن اين برند ملي در فراسوي مرزها صورت گرفته از خبرنگاران خواستند در انتشار اخبار مربوط به محصولات ملي توجه و تامل بيشتري داشته باشند و مراقب شايعه پراكني و جوسازي هاي احتمالي در اين خصوص باشند.
 چهارشنبه 23 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن