تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم، بيشتر از آن‏كه با عمر خود زندگى كنند، با احسان و نيكوكارى خود زندگى مى‏كنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805740438




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نجار خبر داد:آمادگي ايران براي پاسخ به تهديدات/ رشد43 درصدي صادرات محصولات نظامي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نجار خبر داد:آمادگي ايران براي پاسخ به تهديدات/ رشد43 درصدي صادرات محصولات نظامي
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با بيان اينكه استراتژي جمهوري اسلامي ايران بر اساس دكترين دفاعي است، گفت: امروز جمهوري اسلامي ايران براي ايجاد صلح، ثبات، آرامش و همچنين پاسخگويي به هرگونه تهديدات دشمنان آماده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفي محمد نجار وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح كه پيش از ظهر امروز در نشست خبري به تشريح برنامه هاي سه سال گذشته اين وزارتخانه پرداخت با بيان اين مطلب اظهار داشت: امروز دروزارت دفاع ماموريت ما دكترين بر اساس پشتيباني دفاعي است از سوي ديگر ما وظيفه داريم ماموريت هاي موثر و پاسخ دندان شكني بر تهديدات دشمنان دهيم و در زمينه قدرت سخت افزاري و نرم افزاري نيز به توانمندي هاي بالاتري دست پيدا كنيم.

وي با بيان اينكه ارتقاء قدرت سخت افزاري و نرم افزاري از اولويت هاي اين وزارتخانه است، گفت: بخشي از ابزارهاي وزارت دفاع ماهيت سخت دارند كه با توليد و تامين آن بازدارندگي سخت افزاري شكل مي گيرد، سياست ما در اين حوزه نيل به خودكفايي تسليحاتي است و از آنجايي كه معتقديم حصول به خود اتكايي، مستلزم خلاقيت، نوآوري در عرصه علم و فناوري است و اين امر در گرو دستيابي به دانش، انتقال تكنولوژي و خلق تكنولوژي جديد است، بنابراين يكي از محورهاي اساسي و اصلي خود را بر توسعه و تقويت تحقيقات دفاعي در حوزه صنايع مدرن قرار داده ايم.

وزير دفاع افزود: بخش ديگري از فعاليت هاي وزارت دفاع داراي ماهيت نرم است كه توليد وتامين آن موجب شكل گيري بازدارندگي نرم افزاري است . تحرك ديپلماسي دفاعي، رسانه اي و تعامل موثر با قواي سه گانه در داخل به عنوان ضرورت پشتيباني از نيروهاي مسلح را مي توان در همين راستا مورد توجه قرار دارد. هر دو بخش بازدارندگي داراي نقش مكمل وهم تكميلي هستند.

نجار با بيان اينكه ما تلاش كرده ايم تا با تكيه بر اصل نوآوري و ايجاد پيوند بين صنايع نظامي، صنايع خدماتي و ديپلماسي دفاعي، زمينه لازم براي ارتقاء حداكثر توان دفاعي ملي كشور را فراهم آوريم، گفت: امروز به بركت خون شهدا و تجربيات گرانبهايي كه از دوران جنگ و تحريم ها و تحميل ها به دست آمده است وزارت دفاع توانسته به موفقيت هاي چشمگيري نايل آيد و توليدات صنايع دفاعي ايران به صورت تدريجي افزايش يافته به طوري كه امروز با افتخار مي گوييم كه قادر به تامين بخش قابل توجهي از نيازهاي راهبردي نيروهاي مسلح از طريق منابع داخلي هستيم.

وزير دفاع تصريح كرد : ما در طول سه سال گذشته با بهره گيري از رهنمودهاي مقام معظم فرماندهي كل قوا و تدابير معظم له، چشم انداز بيست ساله و برنامه چهارم توسعه، محورهاي چهارگانه دولت و همچنين سياست هاي ابلاغي از ستاد كل و محورهاي هشتگانه دولت نهم در عرصه دفاع در پي آن بوده ايم تا اولا توانمندي هاي دفاعي در حوزه صنايع دفاعي را با هدف حصول به بازدارندگي موثر، تقويت كنيم ثانيا با تمركز بر كيفيت و خلاقيت، ظرفيت توليد صنايع مختلف دفاعي را مضاعف سازيم ثالثا تراز روحيه انگيزش و آمادگي دفاعي نيروهاي مسلح را بالا ببريم.

وي ادامه داد: براي موفقيت در اين مسير نيازمند به ابزارهاي مديريتي جامع بوده و بر همين اساس اين ابزار طراحي و به عنوان الگوي طراحي و به عنوان الگوي مديريت جديد انتخاب شد تا حاصل تلاش ها و فعاليت هاي مجموعه وزارت دفاع را پايش نموده و بتواند در يك روند صحيح توانمندي و ابتكار عمل و شايستگي مديران را بسنجد.

وزير دفاع در بخش ديگري از سخنان خود به اهم فعاليت هاي سه ساله دولت نهم نسبت به مدت مشابه دولت هاي قبلي اشاره كرد و گفت: وزارت دفاع امروز در زمينه هاي رشد در تامين نيازهاي ن.م (توليدات نظامي)، رشد در ارزش ارائه خدمات به نيروهاي مسلح 119، ارزش ارائه خدمات 213، رشد صادرات محصولات نظامي 43 درصد، رشد سرانه فروش كل 186 درصد دست يافته است.

نجار همچنين درباره اقتدار دفاعي و توان بازدارندگي جمهوري اسلامي ايران نيز بومي سازي محصولات و مواد اوليه، طراحي، ساخت، توليد انبوه اقلام مهم نظامي اشاره كرد و گفت: امروز توان نظامي ايران در پدافند هوايي بسيار بالا است كه تجهيزاتي از جمله موشك دوش پرتاب، سامانه هاي كنترل آتش و كشف رادار، موشك هاي ارتفاع متوسط، افزايش ظرفيت گلوله هاي ضد هوايي، سامانه هاي ضد كروز را مي توان نام برد.

وي در زمينه موشكي انواع راكت با بردهاي مختلف، موشك هاي دوربرد زمين به زمين، موشك هدايت شوند ليزري، موشك حمل ماهواره، انواع ضد زره اشاره كرد.

وزير دفاع در بخش نيروي دريايي به طراحي و ساخت سونار كف خواب، لندينگ گرافت، انواع شناورهاي سطحي و زير سطحي، ناوچه هاي موشك انداز، ناوشكن، سامانه كروز دريايي اشاره كرد.

وزير دفاع در ادامه درباره توانمندي هاي نيروي هوايي نيز گفت: در نيروي زميني ما مهمات (ضد هوايي، توپخانه اي و دريايي) با كاليبرهاي مختلف، طراحي و توليد مهمات هوشمند، كلاه و جليقه هاي ضد گلوله، انواع مسلسل و سلاح هاي انفرادي، تك تيرانداز، توپخانه اي و زرهي، طراحي و ساخت نارنجك انداز اتوماتيك و سلاح زاويه زن را داريم در نيروي هوايي طراحي و ساخت انواع پهباد، توليد صنعتي توپهاي هوايي، طراحي بالگرد ملي، توليد هواپيماهاي ايران 140 دريايي و تاكتيكي، توليد هواپيماهاي جنگنده، ساخت ملخ كامپوزيت براي بالگرد توانسته ايم به موفقيت هاي خوبي دست پيدا كنيم.

نجار همچنين درباره تجهيزات رادار و جنگال نيز گفت: امروز جمهوري اسلامي ايران در طراحي رادار بدون انتشار، ردياب الكترواپتيكي، ردار كشف كروز، رادار موج ميليمتري، طراحي و توليد انبوه بي سيم هاي مختلف، طراحي شبكه ارتباط داده اي (ديتالينك)، طراحي تجهيزات تاكتيكي فيبر نوري صحرايي، طراحي و توليد رادار VHF و ... 100 درصد رشد در پروژه هاي خاتمه يافته توسعه اي و سرمايه گذاري، 74 درصد رشد در پروژه هاي خاتمه يافته تحقيقاتي به موفقيت هاي قابل توجهي دست يافته است.

وي در بخشي ديگر از سخنان خود به تعالي سازماني و استاندارد سازي در وزارتخانه متبوعش اشاره كرد و گفت: امروزدر طراحي و پياده سازي نظام مديريتي پيمان به منظور پايش متوازن عملكرد و اندازه گيري ميزان تحقق اهداف و راهبردهاي وزارت، مطالعات معماري كلان و مهندسي مجدد در ساختار ودجا، استقرار نظام خودارزيابي و پايش تعالي سازماني، توسعه استاندارد و ارزيابي محصولات دفاعي كار هاي خوبي صورت گرفته است.

وزير دفاع در ادامه به اجراي طرح حكمت و افزايش خدمات موثر به كاركنان ن. م در زمينه مصرف،درمان، بيمه، بازنشستگي، وام، روحيه و تفريحات، امور فرهنگي و اجراي طرح هاي نهضت خانه سازي و جوانه هاي اميد، اشاره كرد و گفت: امروزر ما دروزارت دفاع شاهد 400 درصد رشد در تامين كالاهاي اساسي مصرف كاركنان ن. م، 300 درصد رشد در پرداخت وام مسكن، 100 درصد رشد در اعطاي وام ازدواج، 200 درصد افزايش در خانه دار شدن كاركنان، 350 درصد رشد در قراردادهاي بيمه، 60 درصد در خدمات رفاهي به بازنشستگان، 900 درصد رشد در اختصاص بودجه به صندوق ذخيره بسيجيان هستيم.

به گفته وي ساماندهي خدمات رساني "حكمت كارت" برقراري بيمه درماني تمامي سربازان و عائله تحت تكفل و حل مشكل و دغدغه خانواده سربازان و برقراري بيمه براي خنثي كنندگان ميادين مين، از جمله هاي كارهاي است كه در اين وزارتخانه صورت گرفته است.

وزير دفاع در بخش ديگري از سخنان خود به بستر سازي براي انتقال پادگان ها به خارج از شهر اشاره كرد و گفت: امروز ما براي انتقال 11 پادگان و پايگاه نظامي از شهرها، 62 درصد رشد و همچنين در پاكسازي اراضي آلوده به مين 5 كه استانهاي كردستان، كرمانشاه، آذربايجان غربي، ايلام هستند نيز 3/5 درصد رشد داشته ايم.

به گفته نجار حل و فصل 14 پرونده در قراردادها و دعاوي بين المللي، حل و فصل قراردادها و دعاوي خارجي، مطالعه و اجراي پروژه هاي مهم پدافند غير عامل در ايجاد قدرت بازدارندگي از ديگربرنامه هاي وزارت دفاع در سه سال گذشته به شمارمي رود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به توانمندي ها و دستاوردهاي اين وزارتخانه در سه سال گذشته اشاره كرد و گفت: وزارت دفاع در حوزه هوايي و پدافند هوايي توانسته است توپ ضد هوايي 35 م م و سامانه هاي رديابي و كنترل آتش بدون انتشار، راه اندازي خط توليد سامانه رد گيري الكترواپتيكي پدافند هوايي، زميني و دريايي، طراحي و ساخت بومي توپ ضد هوايي كم ارتفاع را طراحي و توليد كند.

نجاردر حوزه زميني نيز طراحي و ساخت خودروي تاكتيكي سه چهارم تن سفير، طراحي و ساخت موتور چهار سيلندر ليزري، طراحي و ساخت سلاح زاويه زن با قابليت شليك از پشت موانع، طراحي و ساخت گلوله ضد زره قدير با قابليت نفوذ در زره هاي واكنشي از دستاوردهاي وزارتخانه متبوعش برشمرد.

به گفته وي طراحي و ساخت شناور موشك انداز و اژدرافكن كلاس ذوالفقار با قابليت شليك اژدر و موشك 8- در حوزه دريايي، اجراي فاز اول سيستم عامل ويژه نيروهاي مسلح، توليد نسخه آزمايشي GIS عمومي، اجراي پروزه حكمت كارت مصرف، استقرار سامانه جامع فروشگاهي در 45 فروشگاه اصلي اتكا، اجراي فاز اول طرح فيبرنوري، طراحي سامانه اطلاعات فرماندهي در سطح گردان و لشگر، طراحي باشگاه مكانيزه لشگر، اجراي پروژه سدار، سيستم دفاعي امنيتي رايانه اي، اجراي سيستم حفاظت اطلاعات رايانه اي در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات را از ديگر دستاوردهاي وززارت دفاع است.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در ادامه سخنان خود به فعاليت هاي وزارتخانه متبوعش در عرصه ديپلماسي اشاره كرد و گفت: در حوزه ديپلماسي دفاعي يكي از محورهاي توليد اصلي ما در وزارت دفاع، تقويت و توسعه ديپلماسي دفاعي و حضور فعال و موثر در حوزه روابط بين الملل مي باشد. اين برنامه را مي توان به عنوان گامي موثر در جهت توليد قدرت ملي و كمك به سياست خارجي كشور دانست كه با اولويت بندي و افزايش حداكثر مناسبات دفاعي با كشورهاي اسلامي، همسايه، دوست و همچنين كشورهاي داراي تكنولوژي پيشرفت دفاعي پيش بيني شد.

وي ياد آور شد: نتيجه اين سياست در سه سال گذشته منجر به توسعه روابط و تعاملات دفاعي ايران با كشورهاي مورد نظر گرديد. در اين راستا تفاهم نامه هاي متعددي با اين كشورها منعقد و اجرا شده است همچنين مشاركت فعال در كنوانسيون ها و معاهدات بين المللي، ديدار با سفراي كشورهاي ديگر درتهران و همچنين با سفراي ايران در خارج از كشور، ديدار با روساي جمهور و شخصيت هاي دفاعي و سياسي و ديدار مستمر با وابستگان نظامي اشاره داشت كه ثمرات بسيار زيادي را براي ما به ارمغان آورده است.

نجار در پايان سخنان خود تاكيد كرد: وزرات دفاع همچنين تلاش كرده در يك تعامل نزديك و صمصميانه با اصحاب رسانه اعم از رسانه هاي ديداري و شنيداري در اطلاع رساني به مردم اقدام نموده و مردم عزيز ميهن اسلامي را در جريان تلاش هاي خالصانه كاركنان زحمتكش وزارت دفاع قرار دهد.
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 312]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن