تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بى نيازى و عزّت به هر طرف مى گردند و چون به جايگاه توكل دست يافتند در آنجا قرار مى گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815082833




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش حبري مهر/پوشش ضعف ائتلاف؛بررسي طرح استعفاي مشرف


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش حبري مهر/پوشش ضعف ائتلاف؛بررسي طرح استعفاي مشرف
خبرگزاري مهر- گروه بين الملل :با مخالفت قانونگذاران در ايالت سرحد شمال غربي پاكستان با قطعنامه عليه پرويز مشرف تحليل گران مي گويند پوشش ضعف ائتلاف دليل بررسي طرح استعفاي وي است.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري آلمان، اين نمايندگان مخالفت خود را با قطعنامه عدم اعتماد به پرويز مشرف، اعلام كردند.

ائتلاف حاكم در پاكستان هفته گذشته از برنامه خود براي احضار مشرف به دادگاه به اتهام نقض قانون اساسي، رساندن كشور به يك بن بست سياسي، و فروپاشي اقتصادي خبر داد.

گروه ائتلاف از او خواسته بودند تا كناره گري كند، اما مشرف با اين درخواست موافقت نكرد.

در پي اين موضوع مجلس پاكستان امروز جلسه بررسي شروع تدابيري براي بركناري مشرف را برگزار كرد و مشرف نيز ضمن بيان اينكه از خود در برابر اتهامات وارده دفاع خواهد كرد، از اينكه دشمنانش بتوانند او را از سمتش بركنار كنند،ابراز ترديد كرد.

دراين رابطه ، "جام محمد يوسف " يك عضو طرفدار مشرف درمجلس پاكستان گفت اگر بخواهند مشرف را بركنار كنند ، آنها با اين مسئله مقابله خواهند كرد.

از سوي ديگر، "جاويد هاشمي " عضو حزب رابطه اسلامي اظهار داشت بسياري از اتهامات عليه مشرف تنظيم، و پس از آماده شدن آنها را به مجلس ارائه خواهند كرد.

وي افزود: ما به قدرت خود براي بركناري مشرف اطمينان داريم.

رسانه ها گزارش مي دهند كه مشرف همچنين از انتقادات دشمنان خود درمنطقه قبايلي هم درامان نمانده و دشمنان وي با برگزاري تظاهراتي مقابل مجلس خواستار بركناري او شدند.

همچنين "محمد خان" مسئول كميته دفاع از مناطق قبايلي در پاكستان گفت: بيشتر مردم خواهان بركناري مشرف هستند زيرا وي كشور را ويران كرده و ما خواهان توقف درگيري ها در مناطق قبايلي هستيم.

در اين بين امروز ريچارد بوچر معاون وزير خارجه آمريكا در امور جنوب آسيا گفت كه كشورش روند جاري در پاكستان را يك مسئله داخلي تلقي مي كند و در آن دخالت نخواهد كرد.

به عقيده كارشناسان دخالت آمريكا براي ممانعت از استيضاح مشرف به موقعيت واشنگتن در پاكستان لطمه جدي خواهد زد.

"ظفر نواز جسپل" تحليلگر سياسي پاكستاني در گفتگو با پرس تي وي، ضمن اظهار اين مطلب افزود، دولت آمريكا ممكن است از روابط خود براي تاثير گذاري در اين قضيه استفاده كند ولي بسياري از اعضاي ائتلاف بر اين باورند كه واشنگتن براي حفظ وجهه خود و آسيب خوردن روابطش با دولت حاكم در پاكستان از دخالت در جريان استيضاح خودداري خواهد كرد.

نواز جسپل بر اين باور است كه حتي اگر استيضاح انجام نشود يا مشرف موفق شود با موفقيت از خود دفاع كند، بحران سياسي كشور و فشارها براي كناره گيري وي از قدرت، همچنان ادامه خواهد يافت.

اين تحليلگر سياسي پيش بيني كرد، با اينكه مشرف امروز در ديدار خود با سه عضو برجسته مسلم ليگ بر خودداري از استعفا پافشاري كرده است، اما به احتمال قوي فشار افكار عمومي و مخالفان در روزهاي آينده، وي را وادار به بازنگري در تصميم خود و كناره گيري از قدرت خواهد كرد.

اما در عين حال برخي شخصيتهاي پاكستاني براين باورند كه ائتلاف حاكم در تلاش براي سلب اعتماد از رئيس جمهوري پاكستان از طريق پارلمان اشتباه بزرگي مرتكب شده است.

"احمد رضا قصوري" مشاور حقوقي رئيس جمهوري"مشرف" كه عالي ترين مقام قانوني پاكستان به شمار مي رود گفت دراينكه دولت ائتلافي حاكم بتواند وي را از سمت خود كنار كند ، ترديد وجود دارد، زيرا قانون به مشرف اين حق را داده است كه درباره مسئله كنار گذاشتن وي به ديوان عالي كشور رجوع كند، براي اينكه براساس ماده 47 قانون اساسي كنار گذاشتن رئيس جمهوري فقط در برخي موارد مي تواند مطرح شود كه مهمترين آن عبارت است از ناتواني جسمي كه مانع از انجام وظايف وي شود ، يا اينكه عملكرد نامناسبي داشته باشد".

"عابد نقوي" از رهبران اسلامي پاكستان نيز در اين ارتباط ضمن اشتباه توصيف كردن اين اقدام ائتلاف آن را ناشي از عدم موفقيت آنها در 5 ماه گذشته دانست.

نقوي افزود : مشرف شخصي نظامي است و از سوي ارتش حمايت شده و به مدت 9 سال بر ارتش و كشور حاكم بوده است و زماني كه لباس نظامي خود را كنار گذاشت به اين معنا نيست كه ارتش از حمايت وي دست برداشته است.

وي با اشاره مشكلات پاكستان درعرصه هاي مختلف گفت كه متاسفانه رهبران سياسي مشكل اصلي كشور را درك نكرده اند و اين گروه با طرح بركناري رئيس جمهوري در صدد توجيه ناتواني خود در حل مشكلات كشور هستند.

................

گزارش:حسين اميري
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن