تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس دوست دارد خداوند هنگام سختى ها و گرفتارى ها دعاى او را اجابت كند، در هنگام آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819239105




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توافق با افغانستان و ارمنستان برای صادرات بنزین و گازوئیل


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: ضیغمی به مهر خبر داد:
توافق با افغانستان و ارمنستان برای صادرات بنزین و گازوئیل
معاون وزیر نفت از توافق با افغانستان و ارمنستان برای صادرات بنزین و گازوئیل خبر داد و گفت: ایران برای فروش بنزین به کشورهای همسایه تخفیفی در نظر نگرفته است.

علیرضا ضیغمی در گفتگو با مهر درباره آخرین توافقهای انجام شده با افغانستان برای صادرات فرآورده های مختلف نفتی، گفت: با توافق بین مقامات دو کشور مقرر شده سالانه حدود 2 میلیون تن بنزین و گازوئیل به افغانستان صادر شود.
مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با تاکید بر اینکه بر این اساس 70 درصد سوخت صادراتی به افغانستان را گازوئیل تشکیل می دهد، اظهار داشت: علاوه بر این دو کشور برای صادرات بنزین با استانداردهای بین المللی به توافق رسیده اند.

معاون وزیر نفت یکی از مهمترین محورهای توافق اخیر دو کشور را تمدید و بازبینی سالانه قراردادهای فروش فرآورده های نفتی عنوان کرد و افزود: با توجه به آغاز بهره برداری از طرحهای جدید بنزین سازی و توسعه پالایشگاههای موجود امکان صادرات فرآورده های مختلف نفتی همچون بنزین، گازوئیل، نفت سفید، مازوت و گاز مایع فراهم است.

این عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفت در پاساخ به این سوال مهر که آیا صادرات بنزین و گازوئیل به افغانستان با تخفیف انجام می گیرد؟ توضیح داد: ایران در قیمت فرآورده های نفتی صادراتی به افغانستان هیچ گونه تخفیفی در نظر نگرفته است و فروش بنزین و گازوئیل به این کشور مطابق با قیمتهای فوب خلیج فارس و احتساب هزینه های حمل و نقل انجام می گیرد.

ساخت خط لوله جدید نفتی بین ایران- ارمنستان

ضیغمی یکی دیگر از بازارهای صادرات بنزین و گازوئیل ایران را کشور ارمنستان عنوان کرد و افزود: اخیرا با حضور وزیران نفت و انرژی دو کشور مذاکراتی در تهران برگزار شده است.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه ایران برای صادرات بنزین و گازوئیل به این کشور همسایه اعلام آمادگی کرده است، تاکید کرد: هم اکنون مذاکرات برای ساخت یک خط لوله جدید نفتی بین دو کشور در حال انجام است که پیش بینی می شود به زودی مذاکرات دو طرف نهایی شود.

به گزارش مهر، در حال حاضر مطالعات و طراحی بنیادی ساخت خط لوله انتقال فرآورده نفتی تبریز – یرسخ برای صادرات 70 هزار بشکه فرآورده نفتی به ارمنستان آغاز شده است.

پیش بینی می شود با ساخت این خط لوله امکان انتقال روزانه 70 هزار بشکه بنزین و گازوئیل به ارمنستان فراهم شود، طول این خط لوله حدود 350 کیلومتر بوده که برای احداث آن به 350 میلیون دلار سرمایه نیاز است.

در صورت توافق دو طرف، 50 درصد سرمایه گذاری اجرای این طرح توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و مابقی توسط یک شرکت ارمنستانی تامین می شود.

تولید بنزین به 85 میلیون لیتر افزایش می یابد

این عضو ستاد تدابیر ویژه اقتصادی وزارت نفت در ادامه با اعلام اینکه هم اکنون 17 طرح توسعه، بهینه سازی، بهبود کیفیت، بنزین سازی و ساخت پالایشگاههای جدید نفت خام و میعانات گازی مراحل مختلف اجرایی خود را پشت سر می گذارد، بیان کرد: با توجه به محدودیت منابع مالی ساخت این پروژه ها مطابق با یک اولویت بندی اجرایی خواهند شد.

وی با یادآوری اینکه در مرحله اول تکمیل طرحهای بهینه سازی و بنزین سازی پالایشگاههای موجود و سپس ساخت پالایشگاه جدید نفت و میعانات گازی در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: پیش بینی می کنیم با بهره برداری از 10 طرح توسعه در پالایشگاههای نفت تهران، اصفهان، لاوان، تبریز، آبادان، بندرعباس، اراک با سرمایه گذاری 13 میلیارد دلاری در مجموعه 100 هزار بشکه ای ظرفیت پالایش نفت ایران افزایش یابد.

به گفته ضیغمی همچنین با راه اندازی این طرحها روزانه حدود 40 میلیون لیتر بنزین با استاندارد بین المللی وارد سبد سوخت کشور می شود ضمن آنکه تولید گازوئیل به 18.2 میلیون لیتر، نفت سفید به هفت میلیون لیتر و گازمایع به 5.5 میلیون لیتر در روز افزایش می یابد.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه به زودی اوراق مشارکت سه طرح توسعه و بنزین سازی پالایشگاههای نفت شازند امام خمینی، بندر عباس و تهران منتشر خواهد شد، اعلام کرد: برای تامین منابع مالی فاز دوم پالایشگاه نفت شازند امام خمینی حدود سه هزار و 670 میلیارد ریال اوراق مشارکت ریالی منتشر می شود.

وی از انتشار 500 میلیارد ریال اوراق مشارکت برای طرح بنزین سازی پالایشگاه نفت تهران خبر داد و افزود: با بهره برداری از این طرح بنزین سازی روزانه حدود 2 میلیون لیتر به ظرفیت تولید این فرآورده استراتژیک نفتی اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش نفتی با تاکید بر اینکه برای طرح توسعه پالایشگاه نفت بندرعباس هم انتشار یکهزار و 500 میلیارد ریال اوراق مشارکت در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در مجموع پیش بینی می کنیم این اوراق مشارکت ریالی تا پیش از پایان سالجاری منتشر شود.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن