تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819339569




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استفاده از فناوري‌نانو در ساخت OLEDهاي جديد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: استفاده از فناوري‌نانو در ساخت OLEDهاي جديد
تهران-خبرگزاري ايسكانيوز: استفاده از لايه‌هايي كه به شيوه نانومهرزني توليد شده‌اند و داراي ضريب شكست پاييني هستند، بازدهي نشر نور ديودهاي آلي را تا 40 درصد افزايش مي‌دهد.
به گزارش روز دوشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" اگر چه استفاده از OLEDها در نمايشگرها و چراغ‌هاي روشنايي از بسياري جهات نسبت به LEDها بهتر است؛ اما بيشتر نور آنها در اثر بازتاب دروني كلي در زيرلايه شفاف و لايه‌هاي آلي تشكيل‌دهنده اين ديودها به دام افتاده، در نتبجه نوردهي بسيار كمي(در حد 20 درصد) دارند.
اخيراً جمعي از محققان ژاپني نوعي پليمر فلوئوردار با ضريب شكست پايين(34/1) كشف كرده و به ثبت رسانده‌اند كه طيف وسيعي از طول موج‌هاي نوري(محدودة 200 نانومتر تا دو ميكرومتر) را به‌خوبي از خود عبور مي‌دهد.
آنها دريافتند كه استفاده از اين ماده به‌عنوان زيرلايه‌اي براي OLEDها، بازدهي نشر نور آنها را تا 40 درصد افزايش مي‌دهد، همچنين با توجه به پايين بودن دماي شكل‌گيري اين پليمر مي‌توان آن را در زيرلايه‌هاي آلي براي ساخت ابزارهاي انعطاف‌پذيري كه توانايي تحمل دماهاي بالاي فراوري را ندارند، به‌كار برد.
به گزارش ايسكانيوز به نقل از نانو، اين ماده عمدتاً در ساخت چراغ‌هاي حالت جامد انعطاف‌پذير كاربرد داشته و با توجه به فرايند توليدي آسان، بازدهي خروج نور بالا و مواد آلي ارزان، هزينة توليد انبوه را تا حد قابل ملاحظه‌اي كاهش مي‌دهد، همچنين زاويه خروج نور از اين پليمر °35 است كه
مزيتي برايOLEDهاي كوچك و متوسط، كه عمدتاً از روبه‌رو ديده مي‌شوند به شمار مي‌آيد.
اين محققان در نظر دارند تا در آينده با اين روش لامپ‌هاي OLED سفيد پربازده و OLEDهاي فسفورسانس سفيد بسازند، همچنين آنها به ‌دنبال مواد جديدي با مقاومت پايين و گذردهي نوري بالا هستند تا به اين ترتيب ميزان بازتاب/جذب حامل موج‌ها را هنگام فراوري به حداقل رسانند.
نتايج اين تحقيق در نشرية Appl. Phys. Lett منتشر شده‌است./د/184/120
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن