تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):بنده به ايمان ناب نرسد، مگر آن كه شوخى و دروغ را ترك گويد و مجادله (بگومگو) را رها كن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819271868




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار ويژه كيهان// نوچه ها روي دست پدر خوانده ها بلند شده اند؟// صداي آمريكا فقط به درد عقده اي ها مي خورد// طمع منافقين به مجاهدين سابق// اسرائيل: شورش درآمد، فعلا دست نگه داريد!


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: اخبار ويژه كيهان// نوچه ها روي دست پدر خوانده ها بلند شده اند؟// صداي آمريكا فقط به درد عقده اي ها مي خورد// طمع منافقين به مجاهدين سابق// اسرائيل: شورش درآمد، فعلا دست نگه داريد!
خبرگزاري آريا- كيهان در شماره امروز خود (21 مرداد)، چند خبر ويژه دارد.

نوچه ها روي دست پدر خوانده ها بلند شده اند؟(خبر ويژه)

طيف افراطي فارغ التحصيلان دفتر تحكيم (گروهك ادوار تحكيم) به عنوان نوچه هاي حزب مشاركت، عبور از اين حزب را كليد زده و مشاركتي ها را متهم به انفعال، سردرگمي و محافظه كاري مي كنند!

در اين باره سايت ادوارنيوز وابسته به گروهك مذكور اخيراً طي مقاله اي به قلم جوانكي سابقاً ماركسيست و جديداً ليبرال! به سرزنش جبهه مشاركت مي پردازد و مي نويسد: اين حزب با انتقادات گسترده از سوي نيروهاي تحول خواه مواجه بوده و اين نيروها مشاركت را به عدم صداقت و عدم ايستادگي بر مواضع متهم كرده اند. در حزب مشاركت البته نيروهاي محافظه كار و سنتي نيز وجود دارند كه هنوز خود را به شيوه اي ارتدكس «خط امامي» مي دانند، اين حزب همچنين داراي يك طيف قدرتمند از بوروكراتهاي پشت ميز نشين است كه مهمترين دغدغه شان بازگشتن به همان موقعيت پيشين در سلسله مراتب ديوانسالاري دولتي است. به هر حال جبهه مشاركت به خاطر اسارت در يك «سيكل معيوب تحليلي» كه بيشتر ناشي از انفعال و عدم اعتماد به نفس است رفته رفته به راهي مي رود كه فرجامش چيزي جز از دست رفتن باقي اعتبار سياسي اين حزب نخواهد بود. در واقع نتيجه انتخابات مجلس هشتم در تهران و شيوه حضور جبهه مشاركت در اين انتخابات تنها بخشي از محصولات اين سيكل معيوب تحليلي است، سيكل معيوبي كه بيش از همه ساخته و پرداخته ذهن همان بوروكراتهاي دورافتاده از «ميز» و تئوري پردازي هاي سست بنياد سياستمداراني نظير مصطفي تاجزاد» است.

سايت ادواري ها مي افزايد: مشاركت طي اين سال ها به عقبگرد تن داده و هيچ تحليل مشخصي از سوي اين حزب در مورد دلايل شكست اصلاحات ارائه نشده است و سياستمداران آن حتي اصل شكست اصلاحات را هم نمي پذيرند!

نويسنده آنگاه وارد حمايت از عبداله نوري در برابر خاتمي شده و مي نويسد: طرح يك طرفه و عجولانه نامزدي محمد خاتمي براي انتخابات بدون پاسخ دادن به پرسشها، انتقادات و ابهامات موجود در نحوه عملكرد سياسي آقاي خاتمي در حين هشت سال رياست جمهوري و فقدان يك پشتوانه تحليلي- تئوريك منسجم و قابل قبول براي نامزدي مجدد ايشان، بيانگر عزم جزم تصميم گيران اصلي اين حزب بزرگ سياسي جهت تكرار اشتباهات گذشته است.

ادوارنيوز در مقاله ديگري به ستايش علني از تندروي و راديكاليسم پرداخت و مدعي شد اين واژه از معنا خالي شده است.

گفتني است اگرچه پدرخوانده ها بلدند نهايتاً، جريان هاي طفيلي و پيراموني را مطيع كنند اما اصل تربيت پرخاشگرانه در «سيكل معيوب راديكاليسم» بسيار عبرت آموز است

صداي آمريكا فقط به درد عقده اي ها مي خورد(خبر ويژه)

يك عنصر اپوزيسيون مقيم خارج، راديو صداي آمريكا را رسانه اي شكست خورده خواند. داريوش سجادي با اشاره به بي اعتبار شدن اين رسانه تاكيد مي كند: پروژه تاسيس تلويزيون دولتي فارسي زبان صداي آمريكا كه با توقعات و خوش بيني هاي رويايي دولتمردان آمريكا و تخصيص بودجه اي چندين ده ميليون دلاري توسط وزارت خارجه اين كشور تاسيس شد پروژه اي شكست خورده است كه علي رغم همه امكانات نرم افزاري و سخت افزاري نتوانسته اهداف اوليه دولت آمريكا را جهت تحت تاثير قرار دادن فضاي داخلي ايران بنفع منويات و منافع و مطامع سياسي و اقتصادي خود تامين نمايد.

داريوش سجادي طي مقاله اي در سايت خود با بيان اينكه دولتمردان ايراني با وجود مصاحبه هاي مكرر با رسانه هاي آمريكايي نظير سي ان ان و ان بي سي و...، حاضر به مصاحبه با صداي آمريكا نيستند، مي نويسد: صداي آمريكا موفق نشده حتي تا سطح مستخدمان قواي سه گانه و يا حتي اپوزيسيون موج داخل كشور را ميزباني كند، اين سير نزولي قابل پيش بيني بود كه برخلاف راديوي مؤثر «اروپاي آزاد» در جنگ سرد، صداي آمريكا محكوم به شكست است.

وي اعلام رسمي وابستگي به دولت آمريكا را باعث ذهنيت منفي نزد افكار عمومي قاطبه ايرانيان «بيرون از دايره غربزدگي» و كمال بي تدبيري مي خواند و مي نويسد: مخاطب VOA صرفا اقشاري بودند كه همواره نمازشان را به سوي قبله كاخ سفيد خوانده و براي آنان هم اين راديو صرفا در حد يك دل خنك كردن و خالي كردن عقده ها بود.

مردم يا سربازان رژيم صهيونيستي!(خبر ويژه)

در حالي كه معاون رئيس جمهور همچنان از علاقمندي خود به «ملت اسرائيل»(؟!) سخن مي گويد، نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران تأكيد كرده است كه امام راحل (ره) معتقد بود تمام يهوديان ساكن سرزمين هاي اشغالي در حكم سربازان رژيم غاصب صهيونيستي هستند و بايد با آنها مقابله كرد.

به گزارش فارس، حجت الاسلام والمسلمين محمد حسن رحيميان درباره ديدگاه امام خميني(ره) در خصوص يهوديان ساكن سرزمين هاي اشغالي گفته است: «طبق نظر صريح بنيانگذار انقلاب اسلامي، تمامي يهوديان ساكن سرزمين هاي اشغالي، در حكم سربازان رژيم غاصب صهيونيستي به شمار مي آيند و مواجهه با آنان مشروع است».

رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري چندي پيش در اظهار نظري تأمل برانگيز از ساكنان رژيم صهيونيستي به عنوان «مردم اسرائيل» ياد كرده و گفته بود ما با مردم اسرائيل مشكلي نداريم. وي ديروز گفته است هزار بار ديگر اين سخنان را تكرار مي كند.

طمع منافقين به مجاهدين سابق(خبر ويژه)

گروهك نهضت آزادي در نامه اي به سازمان مجاهدين انقلاب (به بهانه كنگره اخير سازمان) رسماً از اين سازمان دعوت به همكاري و اتحاد كرد.

در نامه نهضت آزادي با ترغيب سازمان به اين كه «در كنار ديگر احزاب اصلاح طلب و آزادي خواه جبهه اي براي دفاع در برابر تهاجم عليه جامعه مدني ايجاد كنند»، بر همكاري و همراهي اين نيروها تأكيد شده و آمده است: همه احزاب اصلاح طلب با درك شرايط پيچيده و جلوگيري از هرگونه خطر فروپاشي فرهنگي، اجتماعي و سياسي ايران عزيز(!) بيش از پيش به اتحاد و همكاري اثربخش براي حضور در انتخابات رياست جمهور روي آورند. اتحاد و انسجام نيروهاي دموكراسي خواه فارغ از شركت يا عدم شركت در انتخابات مي تواند تحولات شگرفي را به وجود آورد.

اين گروهك در پايان مي نويسد: اميدواريم اين كنگره آغاز فرخنده اي براي ايجاد همكاري هاي منسجم ميان همه نيروهاي اصلاح طلب باشد و اين نيروها را در تصميم ها و اقدامات مشترك ياري رساند.

در كنگره سازمان مجاهدين، غير از خاتمي و عبداله نوري و برخي چهره هاي جريان موسوم به چپ، نمايندگاني از نهضت آزادي نيز دعوت شده و در آن حضور داشتند.

اسرائيل: شورش درآمد، فعلا دست نگه داريد!(خبر ويژه)

محافل خبري از تيرگي روابط روسيه و رژيم صهيونيستي پس از جنگ روسيه و گرجستان و افشاي تجهيز دولت گرجستان از سوي اسرائيل خبر مي دهند.

به گزارش «مقاومت» سايت اينترنتي «دبكا» وابسته به سازمان اطلاعات و امنيت رژيم صهيونيستي روز شنبه اعلام كرد كارشناسان اسرائيلي به ارتش گرجستان در جنگ عليه روسيه كمك مي كنند. دبكا به نقل از منابع نظامي اسرائيلي افزود تل آويو به دليل منافع اقتصادي و به ويژه نفت و گاز موجود به گرجستان كمك مي كند تا لوله هاي نفت و گاز گرجستان از طريق تركيه به اسرائيل برسد. اين منابع افزودند رئيس جمهوري گرجستان شركت هاي امنيتي خصوصي اسرائيلي و مشاوران نظامي اسرائيلي را مامور آموزش نيروهاي مسلح سه گانه اين كشور كرده و همچنين از اسرائيل سلاح خريده است.

دبكا افزود كارشناسان اسرائيلي نقشه حمله گرجستان به اوستيا را طراحي كردند و مسكو در هفته هاي اخير از تل آويو خواسته بود تا كمك هاي خود به گرجستان را متوقف كند و در اين زمينه حتي تهديد به قطع رابطه با تل آويو كرده بود. اين سايت نوشت انتظار مي رود پس از حادثه جنگ گرجستان، روابط تل آويو و مسكو تيره شود.

در همين زمينه راديو آمريكايي فردا، با اشاره به قراردادهاي فروش تسليحات رژيم صهيونيستي به گرجستان خبر مي دهد كه وزارت خارجه اسرائيل براي جلوگيري از تشديد تيرگي روابط با مسكو به همه نهادهاي اين رژيم توصيه كرده از فروش تسليحات به دولت تفليس كاملا خودداري كنند.

يك ديپلمات اسرائيلي به روزنامه هاآرتص گفت: «اسرائيل بايد در ادامه همكاري هاي نظامي خود با گرجستان احتياط نشان دهد زيرا روسيه اين امر را فعاليتي عليه امنيت خود تلقي خواهد كرد و اين موضوع، ممكن است روسيه را به فروش تسليحات بيشتر به جمهوري اسلامي ايران و كشورهاي عرب تشويق كند و با دادن تسليحات پيشرفته تر، توازن قواي منطقه را كه تاكنون به سود اسرائيل بوده است، برهم زند.» اين ديپلمات مي گويد: «روسيه هم اينك نيز انواع سيستم هاي جنگ افزار به ايران و سوريه مي فروشد و دليلي ندارد كه اسرائيل انگيزه بيشتري به روس ها بدهد.»

كارگاه آموزشي دور زدن قواعد دموكراسي!(خبر ويژه)

همكار مشترك راديوهاي بيگانه و نشريات زنجيره اي به تخطئه اعضاي انجمن غيرقانوني «صنفي روزنامه نگاران» پرداخت و آنها را به خاطر بي اعتمادي و شركت نكردن در جلسه مجمع عمومي انجمن، افراد حاشيه اي خواند!

احمد زيدآبادي طي گفت وگويي با يكي از سايت هاي ضدانقلابي درباره اين سؤال كه در طول سال هاي گذشته جلسات انجمن به ندرت به حد نصاب رسيده و همين باعث سؤال مي شود كه مشروعيت انجمن نزد اعضاي آن چه مي شود مدعي شد: «من فكر مي كنم مشروعيت انجمن خيلي به اين قضيه بستگي ندارد مشكل اين است كه اساسنامه انجمن بدون بررسي دقيق در ابتداي تاسيس انجمن، تصويب شده(!) و اين آمده حد نصاب بسيار بالايي گذاشته است. به طوري كه در مرحله اول از مجمع عمومي بايد نصف به اضافه يك حضور داشته باشند.»

اين در حالي است كه حد نصاب نصف به علاوه يك، عرف كاملاً پذيرفته شده براي اعتبار يافتن جلسات انجمن ها ست و عدم مشاركت حدود دوهزار عضو انجمن در جلسه غيرقانوني اخير و تنها شركت حدود 700 نفر جاي سؤال جدي دارد كه نمي توان آن را بي اهميت تلقي كرد.

زيدآبادي با اذعان به بن بست انجمن گفت: «براي اين كه اين را تغيير بدهيم، نياز به يك مجمع عمومي فوق العاده داريم كه آن خودش باز نيازمند حضور دو سوم اعضا است. عملاً يك دور باطلي پديد آمده كه نه مي شود اين اساسنامه را تغيير بدهي و نه مي شود بر اساس اين عمل كني. تشكيل مجمع فوق العاده براي حل مسئله هم تقريباً غيرممكن است.»

وي آنگاه به طور تلويحي خواستار تسويه در انجمن و كاهش اعضا در پوشش «بوروكراسي زدايي در روند عضوگيري» شد و با توهين به 2 هزار عضو غايب در نشست اخير ادعا كرد: «روزنامه نگاران مشهور چون فكر مي كنند به اندازه از شهرت برخوردارند عضو نشدند اما كساني كه حاشيه اي تر بودند و توانستند اينجا و آنجا مطالبي را بنويسند و آنها را جمع آوري و ارائه كنند، عضو شدند و حرفه اي نيستند.»

اين گونه برخورد با معضل «مشروعيت و اعتبار» در حالي است كه طيف متبوع زيدآبادي، معمولاً ادعاي حمايت از دموكراسي، مشروعيت براساس راي و احترام به همه آرا- صرف نظر از ارزشگذاري بر تك تك صاحبان راي- دارند اما در عمل هر جا لازم باشد استثنايي براي قواعد مذكور مي زنند و به نوعي آن را دور مي زنند
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن