تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815082893




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تلاش براي استيضاح مشرف و آگاهي نسبت به قابل اعتماد نبودن آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: تلاش براي استيضاح مشرف و آگاهي نسبت به قابل اعتماد نبودن آمريكا
پرويز مشرف رئيس جمهوري كنوني پاكستان در سال 1998 ميلادي در دوران نخست وزيري نواز شريف به عنوان فرمانده ستاد مشترك ارتش پاكستان مشغول بكار بود، اما يكسال پس از آن در كوتايي آرام و بدون خونريزي قدرت را در دست گرفت.
در حالي كه ائتلاف حاكم بر پاكستان در تلاش براي استيضاح و بركناري پرويز مشرف متحد وفادار آمريكا هستند، دولت واشنگتن به سادگي و در عين خونسردي اين مسئله را يك موضوع داخلي خوانده و تصميم گيري درباره مشرف را به مردم پاكستان واگذار كرد.
پرويز مشرف رئيس جمهوري كنوني پاكستان در سال 1998 ميلادي در دوران نخست وزيري نواز شريف به عنوان فرمانده ستاد مشترك ارتش پاكستان مشغول بكار بود، اما يكسال پس از آن در كوتايي آرام و بدون خونريزي قدرت را در دست گرفت.
مشرف در سال 2001 ميلادي خود را رئيس جمهوري پاكستان خواند و در همه پرسي سال 2002 براي تمديد رياست جمهوري پيروز شد. وي پس از حملات 11 سپتامبر 2001 ميلادي به عنوان متحد كليدي جرج بوش رئيس جمهوري آمريكا در نبرد با تروريسم شناخته شد.
و اكنون پس از گذشت هفت سال از دوران رياست جمهوري مشرف كه از سوي مخالفان به ديكتاتور معروف شده است، پايه هاي حكومتداري وي سست شده و احزاب مخالف در نشست هاي بسيار بر عزم خود براي استيضاح رئيس جمهور و بالاخره بركناري وي و مطمئنا در پايان محاكمه مشرف تاكيد دارند.
نواز شريف نخست وزير سابق پاكستان اخيرا تاكيد كرده است: اين ديكتاتور كه دو بار قانون اساسي را نقض كرده و خيانت بزرگي نيز مرتكب شده است، بايد استيضاح گردد.
اكنون پرويز مشرف به مشاوران سياسي و حقوقي خود پناه آورده تا شايد راه حلي براي برون رفت از اين بحران پيدا كند زيرا ديگر چشم اميدي به دست آمريكايي ها ندارد
ژنرال مشرف كه سالها به عنوان يك نظامي بر پاكستان حكومت كرده بود، در آستانه انتخابات اخير از قصد خود براي بيرون آوردن يونيفورم نظامي خبر داد. با از تن بدر آوردن اين لباس، به نوعي از قدرت وي در ارتش كاسته شد و مشرفي كه سالها از قدرت نظامي براي اعمال قدرت و سياست بهره جسته بود، اكنون پذيرش خلع اين ابزار نيرومند، وي را آسيب پذير كرده است.
شريف رهبر حزب مسلم ليگ شاخه نواز و "آصف علي زرداري" رهبر حزب مردم روز پنجشنبه براي احضار مشرف به دادگاه و بركناري وي به توافق رسيدند. زرداري و شريف همچنين براي بازگرداندن قضات بركنار شده بر سر كارهايشان نيز موافقت كردند.
در همين رابطه، "احسان اقبال" سخنگوي نواز شريف گفت: رهبران احزاب ائتلافي متعهد به بازگرداندن قضات بر سر كارهايشان شده اند.
اما مشرف كه پس از سالها خوش خدمتي به رهبران آمريكا و فراهم آوردن مقدمات حضور نيروهاي نظامي آمريكايي در منطقه اكنون به انزوا رسيده و سردمداران كاخ سفيد نه تنها هيچ حمايتي از وي در برابر كساني كه مي خواهند او را به دادگاه كشانده و محاكمه كنند، بلكه با كمال خونسردي موافقت غيرعلني خود را با اين مسئله ابراز مي كنند.
گونزالو گالگوس سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در يك نشست خبري در واكنش به تحولات اخير پاكستان و فشارها بر مشرف تاكيد كرد:‌ تنها مردم پاكستان درباره سياست داخلي اين كشور تصميم گيري مي كنند.
وي افزود: اين وظيفه و مسئوليت دولتمردان پاكستان است تا راه خود را براي رسيدن به يك كشور مدرن و دموكراتيك انتخاب كنند.
اكنون پرويز مشرف كه حتي از رفتن به پكن براي حضور در مراسم افتتاحيه بازيهاي المپيك 2008 بازمانده، به مشاوران سياسي و حقوقي خود پناه آورده تا شايد راه حلي براي برون رفت از اين بحران پيدا كند زيرا ديگر چشم اميدي به دست آمريكايي ها ندارد.
 جمعه 18 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن