تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805821293




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پیشرفت کیفی سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد در گذر زمان


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: تهران - موضوع مکافات عمل در سیمای جمهوری اسلامی ایران بسیار مورد توجه بوده و مجموعه های بسیاری با گوشه چشمی به این بحث ساخته شده که از جمله آنها می توان به شاید برای شما هم اتفاق بیفتد اشاره کرد. به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، مجموعه یاد شده از جمله کارهای اقتباسی است که براساس مجموعه ترکیه ای کلید اسرار و حلالم کن ساخته شده است.
فیلمنامه حلالم کن که از مجموعه های ضعیف این کشور به حساب می آید در رابطه با آدم هایی است که به دلیل گناهانشان با مکافات عمل خود مواجه شده و در این جهان نیز تاوان اعمال خود را پس می دهند.
به این موضوع که در دین اسلام بسیار مورد تاکید قرار گرفته در حلالم کن به شکلی سطحی پرداخته شده و ساختار ضعیف آن هم مزید بر علت شده است. اما شاید برای شما هم اتفاق بیفتد به لحاظ فیلمنامه و ساختار کیفیت بسیار بالاتری داشته و به مرور زمان بسیار بهتر هم شده است.
در مجموعه فوق که هر قسمت دارای داستان مستقل و مجزایی است، کیفیت اعمال انسان ها مورد توجه قرار گرفته و پایه داستان ها را تشکیل داده است.
در قسمت های نخستین مجموعه فوق که سال گذشته روی آنتن می رفت، قصه ها بعضا ضعیف و سست بوده و قابلیت تاثیرگذاری روی مخاطب را نداشت؟ در واقع نویسنده نگاه عمیقی به این مقوله نداشته و وقایع هر بخش را از داستان های سطحی نشریات خانوادگی وام می گرفت.
به عنوان مثال می توان به قسمت مرد بی کاری اشاره کرد که دائما دم از پول حلال می زد و با پیدا کردن کیسه ای پول که صاحبش را می شناخت، ایمانش را از دست داده و آن را خرج عمل چشم فرزندش کرد.
شکل بیان این موضوع و پرداخت آن در بخش یاد شده ایرادات بسیاری داشته و یکی از بدترین بخش های مجموعه به حساب می آید.
اما با پیشرفت کار کیفیت آن هم از هر لحاظ بهتر شده و شاهد کارهای جدیدی از تیم این مجموعه بوده ایم. اما مشکل اصلی که همانا فیلمنامه است همچنان پابرجا بوده و تنها اندکی از ضعف هایش کاسته شده است.
نویسندگان این مجموعه در پرداخت شخصیت ها با مشکلات عدیده ای روبرو بوده و بخش عمده ای از شخصیت هایشان به باور تماشاگران نمی نشینند. در حقیقت شخصیت ها برای نزدیک شدن به ما به ازاهای بیرونی شان به دلیل عدم تسلط نویسندگان به محیط پیرامون خود دچار تکرار شده و نوگرایی چندانی در آنها به چشم نمی خورد.
به عنوان نمونه می توان به داستان راننده وانت و حمل جهیزیه دختر یتیم که در نهایت به دزدیده شدن وانت و ... می انجامد اشاره کرد که تاکنون بارها و بارها مورد استفاده کارهای نمایشی گوناگون قرار گرفته و پایان نخ نما شده اش آن را تکمیل می نماید!.
در برخی قسمت های شاید برای شما هم اتفاق بیفتد شاهد خلاقیت هایی هم در این زمینه بوده ایم که بعضا موجب بهت و حیرت تماشاگران را فراهم می کرد که البته در این میان سعه صدر مدیران شبکه تهران نیز در نزدیک شدن به خط قرمزهای جامعه نیز موثر بوده است.
به طور مثال می توان از داستان رضایت گرفتن مادری تنها و زجر کشیده از پسران مقتول یاد کرد که با پرداخت درست شخصیت ها و پایان تکان دهنده اش به بهترین بخش این اثر تبدیل شده ؟ اما چنین داستان هایی در طول مدت پخش این مجموعه اندک بوده و همچون جرقه ای ناپایدار عمل کرده است.
بخش های ابتدایی کار کارگردان های مختلف با سلایق گوناگون، ضربه مهلکی به پیکره اثر وارد کرده بود که این امر در قسمت های اخیر با سپردن این بخش به یک نفر (احمد معظمی) کیفیت بهتری به کار بخشیده است.
انتخاب بازیگران در مجموعه های این چنینی بسیار مهم و حیاتی بوده که در بسیاری موارد نادیده گرفته شده و بازیگران جوان و تازه کار با بازی های ضعیف و غلو شده خود از تاثیرگذاری داستان ها کاسته و کار را با ریزش مخاطب روبرو کرده اند. البته این ضعف در قسمت های اخیر کمتر شده و سرانجام این آزمون و خطاها به نتیجه نسبتا خوبی رسیده است.
شاید برای شما هم اتفاق بیفتد با تمام ضعف ها و قوت هایش به دلیل سوژه ارزشمندش می تواند تاثیر مثبتی روی بینندگانش برجای بگذارد به شرط آنکه داستان هایش را ساده و به دور از اغراق روایت کند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن