تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802418783




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

براي حضور در ميدان رقابت خبري، حتي يك خبر نبايد از دست داده‌ شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: براي حضور در ميدان رقابت خبري، حتي يك خبر نبايد از دست داده‌ شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي

امروز به لحاظ تكثر وسايل ارتباط جمعي شامل راديو و تلويزيون، روزنامه‌ها و مطبوعات، اينترنت و ... عصر انفجار اطلاعات نام گرفته است و همين كه خبر مهمي در نقطه‌اي از جهان رخ مي‌دهد، همزمان چون بمب در سرتاسر دهكده جهاني مي‌پيچد و امروزه خبر چنان با زندگي روزمره مردم درآميخته است كه عدم دسترسي يك‌روزه به رسانه‌هاي خبري چنان كمبودي را در انسان ايجاد مي‌كند كه گويي چيزي را گم كرده‌اي و براي انجام ساده‌ترين كارهاي زندگي اخذ اطلاعات تازه و نو را غيرممكن مي‌كند.

به گزارش سرويس جامعه اطلاعاتي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در وبلاگ"علوم ارتباطات اجتماعي" به نشاني http://samieiany.blogfa.com آمده است: در جهان كنوني رسانه‌هاي وسايل ارتباط جمعي و نظام اطلاع‌رساني داراي نقش و اهميت ممتاز بوده و دنياي مردم را رسانه‌ها تعيين مي‌كنند و اين حقيقت تلخ از يك طرف ما را نسبت به جهان حاضر بدبين كرده و از طرف ديگر ضرورت حضور مؤثر در شكل دادن اطلاعات را براي همه و به ويژه كساني كه در روابط عمومي‌ها اشتغال دارند يادآور مي‌شود و به ويژه اينكه وسايل ارتباط جمعي و رسانه‌هاي گروهي و نيز روابط عمومي‌ها در رسيدن به اهداف به يكديگر وابسته هستند.

بدين ‌ترتيب كه اگر همكاري و تعامل بين وسايل ارتباط جمعي و روابط عمومي‌ها بوجود نيايد، مشكلاتي در اين بين حادث خواهد شد و روابط عمومي‌ها نخواهند توانست آن طور كه بايد و شايد پيام‌هاي فوري و داراي ضرورت را در ميداني كه وسايل ارتباط جمعي حاكم بلامنارع آن هستند انتشار دهند و وسايل ارتباط جمعي و رسانه‌هاي گروهي نيز مطمئن‌ترين و در دسترس‌ترين منبع كسب و اخذ خبر را از دست خواهند داد و در اينجاست كه بايستي براي كسب كم‌ارزش‌ترين اخبار، هزينه‌هاي زيادي را متحمل شده و در نهايت آن اخبار از ارزش خبري لازم نيز بي‌بهره خواهند بود.

بنابراين اگر روابط عمومي و وسايل ارتباط جمعي به عنوان دو حلقه زنجيره نظام اطلاع‌رساني محسوب مي‌شوند، واقعيت دارد و هرگونه سستي از طرف هر كدام از آنها گسست نظام اطلاع‌رساني را موجب خواهد شد. امروزه به قولي" عصر، عصر اطلاعات و ارتباطات است و دنيا روي تبليغات مي‌چرخد"، و در اين ميان سازماني موفق است كه اهداف و برنامه‌هاي خود را مطرح كرده و انتشار دهد و اعتماد و همراهي جامعه را در مسيري كه براي اين منظور و در جهت بالندگي و شكوفايي سازمان پيش‌بيني كرده است جلب نمايد و اينجاست كه نقش و اهميت خبر ملموس‌تر شده و براي همين منظور و به دليل بهره‌مندي از امكانات رسانه‌هاي گروهي، كارشناس روابط عمومي بايستي ضمن آشنايي و شركت در دوره‌هاي روزنامه‌نگاري و خبرنويسي، خودش را به سلاح رسانه‌هاي گروهي نيز مسلح نمايد.

براي حضور قوي در ميدان رقابت خبري، حتي يك خبر نبايد از دست داده‌ شود، اما داشتن همه اخبار نيز به سهولت امكانپذير نيست. توجه به واحدهاي انساني، فني، توليدي و در حوزه عمل روابط عمومي‌ها و به ويژه شناسايي دقيق نقاط خبرساز، به مثابه يك حوزه خبري براي يك خبرنگار، يك واحد جغرافيايي، براي يك رسانه محلي و يك ميدان نامحدود براي يك رسانه سراسري، امري ضروري و حياتي است و در مرحله ايجاد امكانات ارتباطي بين نقاط خبرساز و مركز اطلاعاتي روابط عمومي است كه بكارگيري نيروهاي با استعداد و داراي عشق و علاقه در فعال بودن شبكه مي‌تواند نقش بسزايي ايفا كند.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 16 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن