تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819242819




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغاز دوره هشتم ليگ برتر، جام خليج فارسسايپا- پرسپوليس، جدال سلاطين


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: آغاز دوره هشتم ليگ برتر، جام خليج فارسسايپا- پرسپوليس، جدال سلاطين
قهرمانان دوره ششم و هفتم ليگ برتر فوتبال باشگاه‌هاى ايران، عصر امروز ديدار افتتاحيه هشتمين دوره اين رقابت‌ها (جام خليج فارس) را برگزار خواهند كرد. اين ديدار براى هر دو تيم سايپا كرج و پرسپوليس تهران از اهميت بسزايى برخوردار است و بدون شك تقابل افشين قطبى و على دايى مى‌تواند جذابيت‌هاى اين بازى را افزايش دهد. با اينكه دايى هم اكنون مسئوليتى در كادر فنى سايپا ندارد، اما به دنبال فرصتى است تا پرسپوليس را شكست داده و خاطره تلخ ناكامى‌فصل گذشته را جبران كند. از سوى ديگر افشين قطبي، سرمربى پرسپوليس كه سال گذشته در آخرين لحظات از سمت مربيگرى تيم ملى فوتبال ايران بازماند، انگيزه فراوانى براى نشان دادن شايستگى‌هاى خود دارد. حضور عباس آقايى و حسين كعبى در تيم سايپا نيز از نكات قابل توجه بازى فردا است چرا كه اين دو بازيكن در فصل گذشته نتوانستند جايگاه ثابتى را در پرسپوليس به دست آورند و به طور حتم درصدد نشان دادن قابليت‌هاى خود به سرمربى اين تيم هستند. محمد پروين، بازيكن جوان فصل گذشته استيل آذين هم قصد دارد ثابت كند كه رفتنش به سايپا بيهوده نبوده و مسئولان تيم پرسپوليس در عدم استخدامش دچار اشتباه شده اند. اما وجه اشتراك هر دو تيم در آماده نبودن آنان پيش از آغاز رقابت‌هاست. تمرينات پرسپوليس به دليل تغيير و تحولات در مديريت باشگاه با دو هفته تاخير آغاز شد به گونه‌اى كه بازيكنان جديد اين تيم هنوز با ساير بازيكنان هماهنگ نشده‌اند. سايپا هم تمرينات خود را بدون سرمربى آغاز كرد كه در نهايت پس از كش و قوس‌هاى فراوان هفته گذشته پى‌ير ليت بارسكى‌ آلمانى هدايت اين تيم را براى فصل آينده برعهده گرفت. با اين وجود پرسپوليس و سايپا درصدد هستند تا با كسب پيروزى مقابل همشهرى خود شروع خوبى در ليگ برتر داشته باشند تا از هم اكنون خود را در جمع مدعيان ليگ برتر قرار دهند.

استقلال تهران - ابومسلم مشهد

استقلال تهران بر خلاف سال قبل با شرايط مطلوبى گام به ليگ هشتم گذاشته است، بازگشت امير قلعه نويى به كادر رهبري، برگزارى اردوهاى منظم و جذب چند بازيكن تاثيرگذار باعث شده است تا همه در انتظار درخشش اين تيم در ليگ برتر و ليگ قهرمانان آسيا باشند. اما ابومسلم كه در سال‌هاى اخير از تيم‌هاى مطرح فوتبال ايران بوده است پيش از آغاز رقابت‌ها با مشكلات فراوانى روبه‌رو بوده به طورى كه در فصل نقل و انتقالات نتوانست حضور موفقى داشته باشد. حضور اكبر ميثاقيان، مجيد نامجو مطلق، حميد استيلى و ... براى هدايت ابومسلم يكى از مهم‌ترين اتفاقات هفته‌هاى اخير اين تيم بود كه در نهايت ‌هادى برگى زر به سمت سرمربيگرى اين تيم برگزيده شد تا اين تيم را در فصل آينده ليگ برتر همراهى كند.

پاس - سپاهان

سپاهان اصفهان در شرايطى مقابل پاس همدان قرار مى‌گيرد كه انگين فيرات آلمانى را بر روى نيمكت ذخيره‌هاى خود خواهد داشت. فيرات پس از حضور در كادر فنى تيم ملى فوتبال ايران به تيم سپاهان اصفهان پيوست تا نخستين تجربه مربيگرى خود را در يك تيم برعهده گيرد. اما پاس همدان كه لقب پديده ليگ را به خود اختصاص داد بار ديگر با وينگو بگوويچ در ليگ برتر حضور خواهد يافت تا با استفاده از تجربيات اين تيم در جمع مدعيان اين رقابت‌ها قرار بگيرد.

پيام خراسان - برق شيراز

تيم تازه وارد پيام با خداداد عزيزى‌ نخستين حضور خود را در ليگ برتر تجربه خواهد كرد. اين تيم كه فصل گذشته با برترى مقابل فولاد خوزستان به اين رقابت‌ها راه يافت قصد دارد همراه با عزيزى شايستگى‌هاى خود را در ليگ برتر به نمايش بگذارد. برق شيراز نيز كه با محمد عباسى گام به ليگ برتر گذاشته است راه سختى را براى بقا در اين رقابت‌ها خواهد داشت .

مشكلات مالى برق شيراز باعث شد تا محمود ياورى‌ از هدايت اين تيم سر باز زند و دستيارش رهبرى اين تيم جوان را برعهده گيرد.

ملوان بندر انزلى - راه آهن

ملوانى‌ها كه سال گذشته شروع توفانى را در ليگ برتر داشتند در نيم فصل دوم دچار بحران شده و در آستانه سقوط قرار گرفتند اين تيم جوان بار ديگر با محمد احمدزاده راهى ليگ برتر خواهد شد تا اين بار تا هفته‌هاى پايانى در كورس قهرمانى باقى بماند. رفتن مازيار زارع،‌هافبك‌ خلاق ملوان از مهم‌ترين اتفاقات اين تيم بود كه به همين علت مسئولان اين باشگاه فيليپو آلوز دسوزا‌ برزيلى را جذب كردند تا خلا زارع را پر كنند. به گزارش ايرنا، راه‌آهن نيز كه با داوود مهابادى سرمربى جوان خود، تمرينات منظمى‌را در تهران و وين برگزار كرده است اميدوار به كسب نتايج مطلوب هفته‌هاى پايانى فصل گذشته ليگ برتر است تا بتواند حداقل در ميانه‌هاى جدول رده‌بندى قرار گيرد.

ذوب آهن اصفهان - مس كرمان

هر دو تيم تغييراتى را در كادر رهبرى خود پيش از آغاز ليگ برتر داشتند. پرويز مظلومي، سرمربى فصل قبل ابومسلم به مس ملحق شد و توانست با جذب چند بازيكن جديد تيم آماده‌اى را مهياى رقابت‌ها كند. ذوب آهن نيز با منصور ابراهيم زاده اردوى مناسبى را در تركيه برگزار كرد و به گفته مسئولانش براى اعاده حيثيت به ميدان خواهد رفت.

مقاومت سپاسى شيراز - فولاد خوزستان

مقاومت هيچ تغييرى نسبت به سال‌هاى گذشته خود نكرده و همچنان با غلامحسين پيروانى در ليگ برتر حضور خواهد يافت.

باز هم امسال در تيم حكايت جدا شدن بازيكنان كليدى و جذب نفرات جوان و گمنام تكرار شد، به گونه‌اى كه چند بازيكن مطرح از اين تيم جداشدند. اما فجرى‌ها فردا مقابل تيمى‌قرار خواهند گرفت كه به لطف صعود سپاهان نوين، جواز حضور در ليگ برتر را كسب كرد. مسئولان وزارت صنايع و معادن با توجه به حضور دو تيم شركت فولاد مباركه اصفهان در ليگ برتر تصميم به واگذارى امتياز تيم سپاهان نوين به فولاد خوزستان گرفتند تا از هزينه‌هاى اين شركت كاسته شود.

صبا باترى قم - پيكان قزوين

اين دو تيم تهرانى نيز به دليل سياست‌هاى جديد سازمان تربيت بدنى از تهران خارج و به شهرستان‌ها منتقل شدند. در فصل جديد، فيروز كريمى ‌بر روى نيمكت ذخيره‌هاى صباباترى مى‌نشيند و پيكان با اصغر مدير روستا در ليگ برتر حضور خواهد يافت. بدون شك عملكرد اين دو تيم زير ذره‌بين كارشناسان قرار خواهد گرفت تا مشخص شود كه آيا واگذارى تيم‌هاى تهرانى به شهرستان‌ها در پيشرفت فوتبال مثمرثمر خواهد بود و يا اينكه اين تغييرات باعث لطمه خوردن اين تيم‌ها مى‌شود!‌

استقلال اهواز - پگاه گيلان

بيژن ذوالفقارنسب به رشت رفت تا موفقيت‌هاى فصل گذشته خود در ذوب آهن تهران را در اين تيم شمالى تكرار كند.

مسئولان پگاه گيلان در فصل نقل و انتقالات با جذب چند بازيكن سرشناس قصد دارند برخلاف سال گذشته از جمع فانوس به دستان ليگ برتر خارج شوند تا وضعيت بقاى اين تيم در ليگ برتر به هفته‌هاى پايانى كشيده نشود.

استقلالى‌ها در فصل نقل و انتقالات بسيار پرفروغ ظاهر شدند به طورى كه 12 بازيكن جديد جذب اين تيم اهوازى شد تا آبى‌پوشان استقلال اهواز بتوانند در كورس قهرمانى ليگ برتر قرار گيرند. اما مشكل اصلى اين تيم مربى آن است. پس از رفتن مجيد جلالي، فيروز كريمى‌و محمود ياورى هم نتوانستند با اهوازى‌ها به توافق برسند تا فعلا كريم بوستانى به طور موقت هدايت تيم را در دست داشته باشد.

قطبي: ليت بارسكى را از كودكى دوست داشتم

افشين قطبي، سرمربى پرسپوليس گفت: در مقابل مربيان بزرگى قرار گرفته‌ام؛ اما ليت بارسكى را از كودكى دوست داشتم. او به فارس گفت: فيلم بازى‌هاى فصل گذشته سايپا برابر پرسپوليس را ديده‌ام؛ ولى مى‌دانم اين تيم تغييرات زيادى را در ذهن بازيكنان و كادر فنى داشته است. بايد براى ديدار با تفكرات جديد، آماده باشيم. او افزود: از صميم قلب براى بازيكنان پرسپوليس كه در فصل جارى در سايپا هستند، آرزوى موفقيت مى‌كنم. بايد قبول كرد كه اين مسئله جزيى از فوتبال حرفه‌اى است. قطبى سپس اشاره كرد: از فوتبال آلمان به دليل استفاده از فيزيك‌هاى بدنى بسيار مطلوب و بازى‌هاى تيمى زيبا، لذت مى‌برم. شك ندارم در اولين گام، كار سختى را برابر تشكيلات بين‌المللى سرمربى سايپا دارم. در مقابل مربيان بزرگى ايستاده‌ام؛ اما ليت بارسكى را به دليل حركات فردى زيبايش در دوران بازيگرى در آلمان، از كودكى دوست داشتم. شايد تصورش برايم سخت بود كه روزى برابر او قرار گيرم. به تيم سايپا و ليگ برتر ايران تبريك مى‌گويم كه مربى بزرگى در فصل جديد در خود گنجانده است. اين مورد در ارتقاى سطح كيفى ليگ برتر تاثيرگذار است. افشين قطبى عنوان كرد: با توجه به شرايط تيم‌ها، بازى اول دشوار است؛ اما قصد دارم در اولين گام، با تمام قوا براى خوشحالى هشتاد هزار هوادار به زمين آزادى پاى بگذارم.

برنامه هفته نخست ليگ برتر

امروز

سايپا- پرسپوليس (ساعت 45/17)

فردا

پاس همدان- سپاهان اصفهان (ساعت 15/17) /پيام خراسان- برق شيراز (ساعت 18) /ملوان بندرانزلي- راه‌آهن (ساعت 18) /ذوب آهن اصفهان- مس كرمان (ساعت 18) /مقاومت شيراز- فولاد خوزستان (ساعت 18) /صباباترى قم- پيكان قزوين (ساعت 18) /استقلال اهواز- پگاه گيلان (ساعت 30/19) /استقلال تهران- ابومسلم خراسان (ساعت 30/19)
 دوشنبه 14 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 259]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن