تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در هر جمعه، اندكى از سبيل و ناخن‏هاى خود را بگير، و اگر هم چيزى وجود نداشته باشد، آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801310212




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دي پرسه تحليل كرد :تشديد بحران در اوستياي جنوبي اولين آزمون مدودف در برابر غرب


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دي پرسه تحليل كرد :تشديد بحران در اوستياي جنوبي اولين آزمون مدودف در برابر غرب
يك روزنامه اتريشي در تحليلي با اشاره به افزايش درگيريها بين گرجستان و منطقه جدايي طلب اوستياي جنوبي نوشت اين مناقشه اولين آزمايش براي رئيس جمهوري جديد روسيه در برابر غرب خواهد بود.

به گزارش خبرگزاري مهر ؛ روزنامه اتريشي "دي پرسه" در تحليلي در اين باره به قلم "ورنا ديتهلم" با اشاره به افزايش بحران در منطقه "اوستياي جنوبي" نوشت : افزايش بحران در اين منطقه اولين آزمايش براي حكومت جديد ديميتري مدودف است.

نويسنده در ادامه اين سوالات را مطرح كرد كه آيا روسيه در اين درگيريها مداخله نظامي خواهد كرد يا محتاطانه بين طرفين درگير ميانجي گري خواهد كرد ؟ مهمتر از همه آيا مدودف در اين راستا سياست هاي شخصي خود را در پيش خواهد گرفت يا جا در جاي پاي سلف خود خواهد گذاشت؟

ديتهلم در ادامه خاطر نشان كرد : در حالي ورود مدودف به كرملين اميدها براي تنش زدايي بين روابط روسيه و غرب را بيشتر كرد كه تا كنون وي خطوط سرسختانه سلف خود ولاديمير پوتين را تعقيب مي كند.

از نظر كارشناسان كرملين نيز مدودف به خطوط پوتين پايبند خواهد بود و در دوره سه ماهه حكومت خود بر روسيه هنوز تحت قيوميت سلف خود قرار دارد.

نويسنده در پايان اظهار داشت : اين احتمال وجود دارد كه مدودف روند ملايمتري را در برابر غرب در پيش گيرد اما به خط و مشي سرسختانه پوتين پاي بند خواهد بود.

به گزارش مهر ، در پي فروپاشي اتحاد جماهير شوروي، در سال 1991 اوستياي جنوبي استقلال خود از گرجستان را اعلام كرد و پس از آن شورايي چهارجانبه متشكل از روسيه، گرجستان، اوستياي جنوبي و شمالي براي بررسي اين مسئله تشكيل شد و مذاكرات آن تا چندي پيش ادامه داشت و اين در حالي است كه تفليس اميد چنداني به نتيجه بخش بودن اين مذاكرات ندارد.

مناطق جدايي طلب آبخازيا و اوستياي جنوبي با حمايت روسيه خواهان جدايي از گرجستان هستند و اين موضوع عامل افزايش تنشها در اين منطقه بين گرجستان و هواداران غربي اش و روسيه به عنوان حامي جدايي طلبان شده است .

روسيه براي جلوگيري از حمله گرجستان به آبخازيا و اوستياي جنوبي براي حمايت از جدايي طلبان، نيروهاي حافظ صلح در اين منطقه مستقر كرده است.
 دوشنبه 14 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن