تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 12 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809164046




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

کمک ارواح در زمان مرگ


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: کسانی که برای ادامه حیات دنیوی و بالا بردن توان مادی خود در فکر افزایش نیروهای معنوی و شناختهای خارج از بعد مادی و واقعیت زندگی باشند و در زمان حیات با بینش عالی در صدد بهبود نیروهای روحی خود برآیند در این کره بسیار کم و اندک هستند ,زیرا اغلب افراد نسل بشر در جهان خاکی فقط در مسیر زندگانی مادی خود مشغولند و به دلیل شناخت مادیات حیات و انجماد فکری و کوتاه بودن دامنه علم و دانش و معرفت در زمینه الهیات نمی دانند هدف از آفرینش های بشر در خلقت چه بوده و تولد و مرگ از نظر کائنات چه مفهومی دارد و هرگز به این فکر نبوده اند که آیا بشر متولد می شود که تنها یک دوره زندگی کوتاه یا بلندی را در کره خاکی سپری کند و در این مدت بتواند چندین تن از مواد خوراکی استفاده ببرد و پس از آن بمیرد و در نهایت مجددا به خاک تبدیل شود یا اینکه هدف آفرینش درباره خلقت وی چیز دیگری بوده که انسان از اندیشیدن بدان عاجز است و از قبول آن وحشت می کند؟

واقعیت حیات برای افراد ماده پرست در طول حیات مادی در این است که تنها در برابر هوی و هوس و امیال نفسانی و جسمانی خود سر تسلیم فرود آورند و نتیجه این کار در ادامه زندگی چنین خواهد شد که شخص تسلط بر نفس و معنویات خود را بتدریج از دست بدهد و همین اعمال و رفتار که سبب می شود تا واقعیت حیات که هدف اصلی ادامه تکامل خلقت بشری در آن است از دیده گروه بسیاری از مردم مخفی بماند و در بین اقوام و ملتها نابود گردد.

در این جهان پهناور تعداد محدودی از افراد جامعه را می توان یافت که در طول حیات قادرند در برابر غرایز نفسانی و عوامل حسی خود مقاومت کنند و در مقابل افکار و رفتار شرارت بار و کارهای ناروا,از خود ایستادگی نشان دهند.

برای نجات روح افرادی که در زمان حیات مادی خود نمی توانند به واقعیات حیات پی ببرند تنها کمک و یاری افرادی لازم است که قدرت روحی بیشتر و والاتر و پیشرفته تری نسبت به دیگران دارند . افرادی که واقعیت حیات را درک کرده و به جهان آخرت و زندگی پس از مرگ معتقدند , باید دیگران را به هر ترتیبی که خود صلاح بدانند ارشاد و راهنمایی کنند و علوم و پدیده های ناشناخته حیات را به آنان بنمایانند,چون در زندگی تمام اندوخته های مادی منجمله جسم مادی هرکس پس از مدتی از بین می رود و هیچگونه اثری ار آن بجا نمی ماند و پس از مرگ شهرت و ثروت و قدرت و تمام آن مقام های مادی خود را با جسم مادی بخاک می سپرد و هیچ برتری روحی نسبت به دیگران ندارد.مگر آن که در زمان شوکت و کارآیی ,انسان خوب و مومن و بدون ریا و با نظر خاصی در مقام کمک به دیگران بر آمده باشد تا اعمال نیکو و پسندیده وی مورد پذیرش ذات پروردگار شود.

کسانی که در کمال گمنامی خوی انسانیت را حفظ کرده و از راه راست خارج نشده باشند در نزد پروردگار یکتا به مراتب مقام بهتری خواهند داشت تا کسانی که در اقتدار بوده و با استفاده از قدرت های مختلف خود توانسته اند به گونه ای کسب فیض و معرفت کنند.

وقت مرگ جهت بسیاری از افراد ماده پرست سخت ترین زمان در زندگی آنها است زیرا که در آن زمان وقت دل کندن از وابستگی های زیادی از جهان مادی است و پس از جدایی از جسم , روح این افراد تا مدت ها در اطراف جسد خود باقی می مانند تا شاید بار دیگر بتواند به آن بازگشته و زندگی مادی خویش را دوباره آغاز کنند و بر مادیات حیات خویش مسلط شوند.

ارواح پاک که تماما از ارواح پیشرفته جهان سوم هستند با کمک و یاری خویش و دلداری های لازم,این قبیل ارواح ماده پرست را از جسم و جهان مادی دلسرد میکنند و آنها را با خود به دنیای ارواح می برند و با دوستان و آشنایان و زندگانی جدیدی مانوس می سازند. این موجودات خوب و بزرگوار بنا به دستور خالق یکتا برای کمک به بشر بر ما نازل می شوند, ورد اصل آنها مظهر پاکی و درستی و حقیقت هستند و از کلیه بدی ها و پلیدی ها به دورند و هر عملی را با حقیقت و بدون ریا و تنها جهت جلب رضایت پروردگار انجام میدهند . یکی از بزرگترین کمک های ارواح به نسل بشر زمان مرگ او است. یعنی وقتی که عمر مادی افراد بشر خاتمه می یابد,

به دلیل وابستگی های روح به مادیات,بسیاری از آنها نمی توانند ریسمان های نقره ای حیات را از جسم مادی جدا سازند . لذا ارواح نیکوکار به کمک آنان شتافته و در پاره کردن بندهای حیات کوشش بسیاری از خود بروز می دهند تا در نهایت با پاره شدن این ریسمان ها ,نسل بشر را از قید و بند حیات مادی نجات پیدا کند.

چنانچه ارواح نتوانستند این روح تازه در گذشته را با حقایق عالم روحی و زندگانی پس از مرگ قانع نمایند و با خود به جهان های روحی ببرند,برای مدتی او را به حال خود رها می کنند تا با مادیات زمان حیات خود که به انها دسترسی ندارد, سرگرم باشد و با برخی از شناخت ها و حقایق عالم روحی بتدریج آشنا شود و پس از مدت زمانی دیگر ,ارواح مجددا به سراغ وی می آیند تا او را به جهانهای روحی انتقال دهند.

هر روح پس از جدایی از جسم مادی, حتما باید روزی به جهانهای روحی برای ادامه مسیر تکامل و دریافت پاداش و جزا از ذات پروردگار انتقال یابد,ولی گاهی قبل از آناز سوی نیروهای الهی به برخی از ارواح فرصت داده می شود تا اگر گناهکار و ماده پرست بوده اند,زجر از بین رفتن مادیات و تعلقات خاطر مادی خود را در سطح کره خاکی و نزد خانواده و اقوام و ... مشاهده کنند وزجر بسیاری را تحمل نمایند و پس از آن به جهان های روحی جهت تکمیل عذاب دیدن انتقال یابند . گاهی مشاهده می گردد که عده ای از ارواح ,ضمن این که در زمان حیات مادی خویش مرتکب هیچ عمل خلافی نشده اند< ولی پس از جدایی از جسم مستقیما به بهشت انتقال نمی یابند < و در صدد هستند که برخی از وابستگی های خود در زمان حیات مادی مانند زن و فرزند و... کمک کنند و پس از اینکه از سوی آنان آرامشی بدست آوردند به جهان سوم روحی(بهشت) سفر نمایند و به نسبت اعمال و کردار و گفتار و رفتار خود , در زمان حیات مادی از سوی نیروهای الهی پاداش گیرند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن