تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819256147




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون سيما: 250 فيلم تلويزيوني مي‌سازيم


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: معاون سيما: 250 فيلم تلويزيوني مي‌سازيم
جام جم آنلاين: مرتضي ميرباقري معاون سيما ماموريت جديد مركز سيمافيلم را توليد فيلم تلويزيوني دانست و از واگذاري توليد پروژه‌هاي الف ويژه به شبكه‌هاي يك تا سه و انحلال مركز مستندسازي با هدف تمركز آثار مستند در شبكه‌هاي تلويزيون خبر داد.


به گزارش خبرگزاري مهر ، ميرباقري درباره تصميم جديد معاونت سيما براي توليد فيلم‌هاي تلويزيوني در سيمافيلم و گرفتن پروژه‌هاي الف ويژه از اين مركز ، گفت: طبق برنامه‌ريزي معاونت سيما تصميم گرفتيم در راستاي تقويت فيلم‌هاي تلويزيوني با توجه به عملكرد مناسب سيمافيلم در اين عرصه ساخت فيلم تلويزيوني صرفا در حيطه ماموريت سيمافيلم باشد. ما سال گذشته 150 فيلم 90 دقيقه‌اي ساختيم و امسال ساخت 250 فيلم تلويزيوني در دستور كار قرار دارد.

وي افزود: البته خود شبكه‌ها تمايل داشتند ساخت فيلم‌هاي تلويزيوني بر عهده سيمافيلم باشد و آنها در سريال‌سازي فعال باشند، به همين دليل ساخت مجموعه‌هاي تلويزيوني به پنج شبكه واگذار شد. در حال حاضر سيمافيلم چهار مجموعه تلويزيوني «مختارنامه» ، «نردبامي بر آسمان» ، «كارآگاه علوي 2» و «جستجوگران» را به عهده دارد كه در مراحل مختلف هستند و مركز متعهد است اين پروژه‌هاي تلويزيوني را به پايان برساند.

معاون سيما سازمان صدا و سيما خاطرنشان ساخت: سيمافيلم غير از اين پروژه‌ها ديگر مجموعه تلويزيوني جديد نمي‌سازد و مجموعه‌هايي كه در دست پيش‌توليد داشته بين شبكه‌هاي سراسري تقسيم مي‌شود. البته اين تصميم محدوديت براي سيمافيلم محسوب نمي‌شود، چرا كه ماموريت‌هاي جديدي به اين شبكه اضافه شده است.

ميرباقري درباره اينكه آيا شبكه‌ تهران به عنوان يك شبكه استاني مي‌تواند پروژه‌هاي الف ويژه هم توليد كند يا نه گفت: نه، چرا كه شبكه تهران شبكه‌اي استاني است و ماموريت‌هاي خودش را دارد. مجموعه‌هاي الف و ب بين پنج شبكه تقسيم مي‌شود، اما مجموعه‌هاي الف ويژه را فقط شبكه‌هاي سراسري يك، دو و سه مي‌سازند.

وي درباره منتقل شدن بخش CMI سيمافيلم زير نظر اداره كل تامين برنامه‌هاي خارجي توضيح داد: اين تصميم هم در راستاي تقويت آثار سيما گرفته شده است. CMI مربوط به توليدات داخلي شبكه‌ها بود كه در بازارهاي جهاني فروخته مي‌شد. با توجه به اينكه خريد فيلم‌هاي خارجي زير نظر اداره كل تامين برنامه‌هاي خارجي بود، طبق يك تصميم كارشناسي از دو سال پيش قرار شد CMI زير نظر اين اداره كل باشد.

معاون سيما درباره جدا شدن بخش شهرك سينمايي غزالي از سيمافيلم هم گفت: با توجه به اينكه از شهرك غزالي براي توليد پروژه‌هاي تاريخي استفاده مي‌شود و سريال‌سازي هم كاملاً به عهده شبكه‌هاست، اين شهرك زير نظر مركز توليد و فني قرار گرفت، چرا كه مركز از پنج تا شش سال پيش راه‌اندازي شده و ماموريت آن تهيه امكانات فني براي پروژه‌هاي تلويزيوني است. در واقع تمام استوديوها زير نظر اين مركز است.

ميرباقري درباره انحلال مركز مستندسازي سيما يادآور شد: در سال‌هاي گذشته اينگونه فكر مي‌شد كه ما براي تقويت آثار مستند نياز به سازمان متمركز در بيرون شبكه‌ها داريم. به همين دليل مركز مستندسازي راه‌اندازي شد تا مستندهاي مناسبي توليد و ميان شبكه‌هاي تلويزيون توزيع كند. ما هم دليل نيروي انساني و بودجه در اختيار گذاشتيم تا با ساختارهاي جذاب مستندهايي خوب توليد شود.

وي اظهار داشت: در حال حاضر شبكه‌ها توانايي توليد مستندهاي مناسب را دارند و نيروي انساني و بودجه هم در اختيارشان قرار دارد. از سوي ديگر شبكه‌ها با توجه به ساخت ديگر برنامه‌هايشان بهتر نياز خود را تشخيص مي‌دهند تا چه مستندي بسازند، به همين دليل نيروي انساني مركز مستندسازي سيما بين شبكه‌ها توزيع مي‌شود تا آثار خوبي ساخته شود.

معاون سيما درباره روند توليد مجموعه‌هاي ماه رمضان گفت: با توجه به استقبال خوب مردم از اين مجموعه‌ها هر شبكه بنا به ماموريتي كه دارد با موضوعي متفاوت مجموعه مي‌سازد. شبكه يك با موضوع ماورايي، شبكه دو با رويكرد خانواده، شبكه سه با موضوع مفرح و شبكه تهران با موضوع اجتماعي مجموعه‌هايي متنوع براي ماه رمضان توليد مي‌كنند. روند توليد آثار رضايتبخش است و همزمان با تصويربرداري مراحل فني هم انجام مي‌شود تا به موقع به پخش برسند.
 يکشنبه 13 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن