تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815659379




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت‌الله مكارم شيرازي: مرجعي قرآن‌پژوه/2 عضو هيئت علمي بنياد فقه‌ اهل‌البيت:ويژگي بارز آثار آيت‌الله مكارم شيرازي نوآوري است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: آيت‌الله مكارم شيرازي: مرجعي قرآن‌پژوه/2 عضو هيئت علمي بنياد فقه‌ اهل‌البيت:ويژگي بارز آثار آيت‌الله مكارم شيرازي نوآوري است
گروه سياسي: نوآوري از بارزترين ويژگي‌هاي شخصيتي آيت‌الله مكارم بوده و در همه آثار وي قابل مشاهد است؛ در تفسير نمونه مي‌بينيم كه اين كار به شكلي خاص و نو انجام شده و در « پيام امام اميرالمؤمنين» نوآوري كاملا منعكس است.
حجت‌الاسلام والمسلمين سعيد داوودي، عضو هيئت‌ علمي بنياد فقه اهل‌البيت و از شاگردان آيت‌الله مكارم شيرازي در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) به بيان برخي از ويژگي‌هاي بازر شخصيتي اين مرجع تقليد و خدمات ارزنده وي به قرآن پرداخت.

وي داشتن پشتكار زياد را از ويژگي‌هاي آيت‌الله مكارم شيرازي بيان كرد و گفت: پشتكار آيت‌الله مكارم در شروع هر كاري و به فرجام رساندن آن ستودني است. در اين سال‌هايي كه در خدمت ايشان بوديم، گاها پيشنهاد كارهاي بزرگي از طرف آيت‌الله مطرح مي‌شد كه ما نسبت به فرجام آن شك و ترديم داشتيم ولي ايشان با درايت، پشتكار و تجربه خود آن را پيش مي‌برد.

اين مدرس حوزه با اشاره به تدوين كليات «مفاتيح نوين» يادآور شد: پيشنهاد اين كار از سوي آيت‌الله مكارم شيرازي مطرح شد و خود افق كار را مشخص كرد و در مقابل نظر ما مبني بر وقت‌گير بودن آن، تأكيد مي‌كرد اين كار لازم و ضروري است و در طول نزديك به شش‌سالي كه تدوين اين كليات طول كشيد، آيت‌الله مكارم نظارت مي‌كرد و در مواقعي كه ما سستي مي‌كرديم، ما را تشويق مي‌كرد.

اين شاگرد آيت‌الله مكارم شيرازي در ادامه به تلا‌ش‌هايي كه براي تدوين دايره‌المعارف «فقه مقارن» در حال انجام است، اشاره كرد و ادامه داد: اين كار بسيار گسترده و زمان‌بري است ولي آيت‌الله مكارم شيرازي افق را مي‌بيند و تأكيد مي‌كند ما بايد راه را باز كرده و مسير را نشان دهيم و هراندازه كه توانستيم اقدام به تدوين اين دايره‌المعارف كنيم تا خط مشي روشن شود.

عضو هيئت علمي بنياد فقه اهل‌البيت تأكيد كرد: آيت‌الله مكارم شيرازي چه در زمان تحصيل خود و چه در زمان تدريس، تدوين كتب، ساخت مؤسسات خيريه و فرهنگي و مساجد پشتكار ستودني و قابل تقديري داشته و دارد.

داوودي نوآوري را يكي از بارزترين ويژگي‌هاي شخصيتي آيت‌الله مكارم شيرازي عنوان كرد و توضيح داد: كتا‌ب‌هايي وي كه در ارتباط با عقايد و معارف نوشته، سرشار از نظم و نوآروي است و حتي براي پاسخ به كمونيست‌ها كتاب «فيلسوف‌نماها» را به صورت يك داستان تدوين كرده كه در همان سال‌ها به عنوان كتاب سال نيز برگزيده شد.

وي ابراز كرد: نوآوري در همه آثار آيت‌الله مكارم قابل مشاهد است؛ در تفسير نمونه مي‌بينيم كه اين كار به شكل خاص و نويي انجام شده است. در نهج‌البلاغه «پيام امام اميرالمؤمنين» كه هشت جلد آن چاپ شده و جلد نهم آن زير چاپ است، نوآوري كاملا منعكس است و در تدوين دايره‌المعارف «فقه مقارن» كه سال گذشته نيز به عنوان كتاب سال جمهوري اسلامي برگزيده شد، نوآوري ايشان چشمگير است.

اين شاگرد آيت‌الله مكارم شيرازي ابراز كرد: نوآوري اين مرجع تقليد در بقيه ابعاد زندگي و كارهاي تحقيقي و تدريس قابل لمس است؛ مطر‌‌ح‌كردن حرف‌هاي تازه و بيان سخنان گذشتگان با نظم، شكل و ساختار تازه، هنر وي است.

عضو هيئت علمي بنياد فقه‌ اهل‌البيت در ادامه خاطرنشان كرد: ويژگي ديگر آيت‌الله مكارم نظم وي است و كساني كه با اين مرجع تقليد در ارتباط هستند، تسليم نظم ايشان مي‌شوند كه به طور مثال مي‌توان به برگزاري منظم جلسات درس ايشان در طول سال اشاره كرد و اگر عذر و مشكلي هم پيش آيد به همه اطلاع‌ داده‌ مي‌شود.

اين مدرس حوزه متذكر شد: آيت‌الله مكارم نظم موجود در كارهاي خود را به ديگران منتقل كرده است. وي در شروع كردن و پايان دادن به كلاس‌هاي درس خود منظم بوده و معتقد است « در اين جهان منظم، انسان نامنظم نمي‌تواند موفق باشد.»

وي ساده‌نويسي و بيان روان و ساده را ديگر ويژگي آيت‌الله مكارم بيان كرد و افزود: مطالب عميق را ساده بيان‌كردن، هنر است. همان مطالبي كه ديگران با پيچيدگي بيان و تدوين مي‌كنند، آيت‌الله مكارم با بيان ساده و روان مطرح مي‌كند و از چاشني تمثيل در نوشتار و گفتار خود بسيار درست استفاده مي‌كند.
 شنبه 12 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن