تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هيچ باطلى نيست كه در برابر حق بايستد مگر آن كه حق بر باطل چيره مى شود و اين سخن خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813226113




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هنر حقیقی با اقتصاد بیگانه است


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: یک نقاش و خطاط که ۶۰ سال از عمر خود را با هنر سپری کرده معتقد است : هنر واقعی ذاتا نه با اقتصاد میانه خوبی دارد و نه با سیاست .
گشتاسب شهید آملی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر افزود : به نظر من هنر حقیقی با اقتصاد یا سیاست قابل تلفیق نیست و درصورتی که با این دو مقوله آمیخته شود ، نتیجه حاصله با روح هنر سنخیتی نخواهد داشت .
وی اظهار داشت : از آنانی که از هنر انتظار مالی دارند و هر از گاهی لب به اعتراض می گشایند در عجبم ، آنها نباید از یاد برند هنرمندان آثار غریب به اتفاق آثاری که امروز به عنوان اثر هنری به یادگار مانده اند ، در شرایط مالی خوبی زندگی نکرده اند و تنها پس از مرگ آنان بوده که این آثار با قیمت گزافی به فروش رفته اند .
این هنرمند نقاش در تشریح زندگی هنری خود چنین می گوید : من در سال ۱۳۱۷ در روستای اسپه کلای آمل به دنیا آمدم. دوران نوجوانی و اوایل جوانی ام را هم در همین روستا گذراندم. هیچ وقت به طور رسمی نزد هیچ استادی آموزش ندیدم، اما از محضر استادان زیادی استفاده کردم که از آنان بسیار آموختم، استادانی چون دریا، کوه، جنگل و آبشار...؛ همه آنان، استادان خاموش من بودند.
وی با لفظی شاعرانه گفت : هرگز قلم نزده ام برای نان ، استادان خط من نیز سرتیتر آگهی مجلات زمانهای دور بوده اند . سال ۴۵ راهی تهران شدم و در سازمانی که ۲۵ سال از پنجره اش باد خشک می وزید اسیر گشتم .
وی از علاقه اش به سهراب سپهری گفت و در تشریح احترامش به حافظ و ونگوگ افزود : حافظ قلندری است که مرا درس قلندری نمی دهد و حرکت قلم وان گوگ ، دیوانه ام کرده است .
این استاد نقاش در خصوص سبک کارهای خود گفت : من هرگز خود را در بند مدل و سبک محصور نکرده ام و آنچه را می کشم و می آفرینم که الهام هنریم بر من معین کرده است .
زیرزمینی که بر روی زمین نیست
استاد گشتاسب شهیدی آملی کارگاهی دارد که آثار خود را در آن خلق می کند . او این کارگاه را زیرزمینی می نامد ، که روی زمین نیست . این هنرمند به کارگاه یا ( به اصطلاح خودش ) زیر زمین ، تعلق خاطر ویژه ای دارد و این علاقه و انس را اینگونه اظهار می کند :این زیر زمینی است که بر روی زمین نیست / در روی زمین بهتر از این زیرزمین نیست / فریاد و هیاهو همه در روی زمین است / اینجا که رسیدی خبر از روی زمین نیست .





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 970]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن