تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا ... نيّتم را به بهترين نيّت ها و عملم را به بهترين اعمال برسان، خدايا به لطف خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802538295




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايسكانيوز گزارش مي دهد: اقتصاد ايران در هفته اي كه گذشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: ايسكانيوز گزارش مي دهد: اقتصاد ايران در هفته اي كه گذشت
تهران-خبرگزاري ايسكانيوز: در هفته گذشته وقايع گوناگوني در اقتصاد ايران رخ داد كه مختصري از آن به شرح زير است.
**كردان، بهبهاني و حسيني 3 وزير پيشنهادي رئيس جمهوري به مجلس **
گفته مي شود علي كردان، حميد بهبهاني و شمس الدين حسيني سه وزير پيشنهادي كشور ، راه وترابري و امور اقتصادي ودارايي رئيس جمهور به مجلس هستند.
پس از بررسي گزينه هاي مختلف براي وزارتخانه هاي كشور، راه و ترابري و امور اقتصادي و دارايي، رئيس جمهوري علي كردان، حميد بهبهاني و شمس الدين حسيني را براي اين سه وزارتخانه به مجلس معرفي كرد.

**مصباحي مقدم رئيس كميسيون ويژه اقتصادي شد **
حميدرضا كاتوزيان رئيس كميسيون انرژي اظهار داشت: غلامرضا مصباحي مقدم نماينده تهران به عنوان رئيس و محمد رضا تابش نماينده اردكان و روح الله حسينيان نماينده تهران به ترتيب به عنوان نواب اول و دوم انتخاب شدند.
وي همچنين از كاظم دلخوش نماينده صومعه سرا به عنوان مخبر و عباس رجايي نماينده اراك و علي اصغر زارعي نماينده تهران به عنوان منشي هاي اول و دوم ياد كرد.

**آغاز واگذاري مرحله پنجم سيم كارتهاي دائمي و اعتباري همراه اول **
سيم كارتهاي دائمي 288 هزار توماني ثبت نام حضوري منتهي به 23/4/87 و اينترنتي منتهي به 26/4/87 ، سيم كارتهاي دائمي 150 هزارتوماني ثبت نام اينترنتي منتهي به 26/4/87 و سيم كارتهاي اعتباري ثبت نام حضوري منتهي به 23/4/87 و اينترنتي منتهي به 26/4/87 آماده واگذاري هستند.
متقاضيان سيم كارتهاي همراه اول در استان تهران مي توانند از روز شنبه مورخ 12/5/87 با در دست داشتن مدارك مورد نياز ( اصل كارتملي وتصوير صفحه نخست شناسنامه) براي دريافت سيم كارت به دفتر منتخب ثبت نام خود مراجعه كنند.

**خط توليد واگن مسافربري در استان زنجان آغاز به كار كرد **
قوام نوذري استاندار زنجان در حاشيه بازديد از خط توليد شركت صنايع ريلي ايران خودرو (ايريكو) گفت: با پيگيريهاي سازمان صنايع و معادن استان، مدير عامل ايران خودرو با احداث شهرك تخصصي صنايع ريلي در استان موافقت و جهت اجرايي كردن اين امر آن را به شركت ايران خودرو سازي ارجاع داده است.
نوذري با تاكيد بر حل سريع مشكلات "ايريكو" افزود: اميدواريم هرچه سريعتر نسبت مشكلات اين شركت در زمينه تردد كارشناسان خارجي و تأمين منابع مالي مورد نياز مرتفع شود و همكاريهاي لازم در رابطه با تأمين زمين مورد نياز جهت احداث شهرك تخصصي صنايع ريلي نيز صورت خواهد پذيرفت.

**رئيس مركز امور صنايع نوين وزارت صنايع و معادن منصوب شد **
دكتر سيد اميد رعنايي سيادت طي حكمي به سمت رئيس مركز امور صنايع نوين وزارت صنايع و معادن منصوب شد.
محرابيان، به پيشنهاد معاون برنامه ريزي ،توسعه و فناوري وزارت صنايع و معادن با صدور حكمي " دكتر سيد اميد رعنايي سيادت " را به اين سمت منصوب كرد.
وزير صنايع و معادن در اين حكم تاكيد كرد: انتظار مي رود با سرلوحه قرار دادن اخلاق و معنويت و بسط عدالت گستري و مهرورزي و خدمت به بندگان خدا و استفاده از همه ظرفيتها در راستاي سياستهاي رئيس جمهور و دولت خدمتگزار ، در جهت توسعه و آباداني ايران اسلامي در بخش صنايع نوين وزارت صنايع و معادن گامهاي موثري برداشته شود.

**لكوموتيو ملي در دو سال آينده به بهره برداري مي رسد **
مدير عامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران گفت: با انعقاد قرارداد ساخت لكوموتيو ميان راه آهن و شركت دسا وابسته به وزارت صنايع و معادن اين طرح در دو سال آينده به بهره برداري مي رسد.
زياري مدير عامل راه آهن در مراسم امضاي قرارداد ساخت لكوموتيو ملي بين راه آهن جمهوري اسلامي ايران و شركت دسا وابسته به وزارت صنايع و معادن، با اشاره به اهميت ساخت لكوموتيو ملي گفت: در فروردين 89 اولين موتور كه به طور كامل توسط متخصصان ايران ساخته مي شود مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
زياري با اشاره به ساخت 35 دستگاه موتور تا سال 1390 گفت: در حال حاضر 90 درصد قطعات مورد نياز جهت ساخت لكوموتيو، از خارج از كشور وارد مي شود كه اين خود بزرگترين مشكل در زمينه ساخت لكوموتيو است.

** استفاده از مصالح استاندارد در ساختمان سازي اجباري مي شود **
رئيس سازمان مركز تحقيقات ساختمان وزارت مسكن و شهرسازي كشور گفت: با تلاش دولت و مجلس استفاده از مصالح استاندارد در ساخت و ساز از سال آينده در كشور اجباري مي شود.
سيد محمد فاطمي عقداد در حاشيه نخستين همايش صنعتي سازي ساختمان در طرح مسكن مهر افزود: ساخت و ساز در ايران از مصالح نامقاوم رنج مي برد و خسارات جاني و مالي بسياري را به كشور تحميل مي كند.
وي با اشاره به تخريب بسياري از ساختمانهاي ساخته شده به وسيله تكنولوژيهاي نوين در زمين لرزه ها، دليل اين امر را استفاده از مصالح كم دوام و نامناسب خواند و گفت: از دو سال پيش تلاش جدي در راستاي استاندارد كردن مصالح و استفاده از آنها در ساخت و ساز صورت گرفت و از سال آينده استفاده از مصالح استاندارد در كشور اجباري است.

** نمايش سمند ال ايكس با موتور EF7 در جشنواره نمك آبرود **
تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: دومين جشنواره فرهنگي ايران خودرو از هشتم مرداد ماه به مدت سه روز منطقه توريستي نمك آبرود استان مازندران برگزارشد.
ايران خودرو محصولاتي از قبيل گراند ويتارا، تندر 90 پليس، سورن، سرير، 206 اتوماتيك، 206 اس دي ، پارس دوگانه سوز، پژو 405 اس ال ايكس، سمند ال ايكس سال، سمند ال ايكس با موتور EF7و پژو 407 را به نمايش گذاشت .
در اين نمايشگاه، گروه صنعتي ايران خودرو برخي از محصولات سفارشي و معمولي خود را به صورت فروش فوري به متقاضيان عرضه كرده، شركت ايساكو تعدادي از قطعات خودروهاي توليدي را با تخفيف ويژه به فروش رساند وشركت امداد خودرو نيز كارت اشتراك خود را با تخفيف ويژه نمايشگاهي ارايه كرد.

** خيرين مسكن‌ساز از پرداخت حق انشعاب آب، برق و گاز معاف شدند **
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كليات لايحه اصلاح بند (21) ماده واحد قانون بودجه سال 1387 كل كشور را به تصويب رساندند.
در صورت تصويب نهايي اين لايحه، خيرين مسكن ساز با تائيد وزارت رفاه و تامين اجتماعي از پرداخت حق انشعاب آب، دفع فاضلاب، برق و گاز براي يكبار معاف خواهند شد.

** انعقاد 606 قرارداد با 35 دانشگاه و مركز پژوهشي **
معاون برنامه‌ريزي توسعه و فن آوري وزارت صنايع و معادن اعلام كرد: اين وزارتخانه 606 قرار داد همكاري و پژوهشي با 35 دانشگاه و مركز پژوهشي منعقد كرده است.
محسن حاتم با بيان اينكه در حوزه ارتباط بين صنعت و دانشگاه بعضي از دانشگاههاي كشور به عنوان مراكز اكروديته اين وزارتخانه انتخاب شده اند، گفت: در اين زمنيه دانشگاه صنعتي اصفهان و اميركبير به عنوان مراكز تحقيق صنعتي و دانشگاه تهران به عنوان مركز تحقيقات پليمر انتخاب شده اند.
معاون برنامه ريزي توسعه و فن آوري وزارت صنايع و معادن تصريح كرد : طرحهاي پژوهشي و تحقيقاتي با هدف هم افزائي و جلوگيري از موازي كاري در اين وزارت خانه مورد بررسي قرار مي گيرند.
معاون برنامه ريزي توسعه و فن آوري گفت: به منظور ايجاد يك حركت جهشي در پايه صنعت كشور وزارت صنايع و معادن لايحه حمايت از تحقيق و توسعه را به مجلس شوراي اسلامي ارائه كرد.

** 16 هزار ميليارد ريال براي احداث و بهسازي راه‌ها تخصيص يافت **
نماينده ويژه رئيس جمهور نحوه هزينه اعتبار 16 هزار ميليارد ريالي قانون بودجه 1387 كل كشور براي احداث و بهسازي راه‌هاي مواصلاتي را جهت اجرا ابلاغ كرد كه در قالب آن 970 ميليارد ريال براي تكميل فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) و پنج هزار و 980 ميليارد ريال براي گسترش شبكه راه آهن كشور اختصاص يافته است.
با تصميم نماينده ويژه رئيس‌جمهور در مورد توزيع و ابلاغ اعتبارات هزينه‌اي و تملك داراييهاي سرمايه‌اي ، رديفهاي متفرقه منظور در جدول شماره (9) قانون بودجه سال 1387 كل كشور بين دستگاههاي اجرايي مربوط توزيع شد كه بر اساس آن اعتبار 16 هزار ميليارد ريالي جزء (34) رديف (550000) جدول شماره (9) قانون بودجه سال 1387 كل كشور براي احداث و بهسازي راههاي مواصلاتي كشور توزيع شده تا پس از مبادله موافقتناتمه و برابر قوانين و مقررات مربوط هزينه شود.

**بازار مصالح توان تامين نياز ساخت خانه هاي 99 ساله را ندارد **
يك كارشناس مسكن با اشاره به اينكه به طور طبيعي كشش ساخت و ساز مسكن در ايران حدود 500 هزار واحد است، گفت: از آنجايي كه نياز به ساخت 5/1 ميليون واحد در سال است، شركت هاي ساختمان سازي با مشكل تامين مصالح و نيروي انساني مواجه هستند.
لطف الله مكرمي، كارشناس مسكن روز دوشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، درخصوص وضعيت مسكن و خانه هاي 99 ساله اظهار داشت: از ميانه سال گذشته تا امروز وضعيت مسكن بعد از طرح خانه هاي 99 ساله تحت تاثير قرار گرفت و انتظارات عمومي را بالا برد.
وي ادامه داد: از طرفي گفته هاي دولت و ادعاي كارشناسان آن، اين موضوع را در اذهان عمومي شكل داد كه مي توان هزينه هاي تمام شده يك ساختمان مربوط به ساخت و ساز را با حذف قيمت زمين كاهش داد.
مكرمي اذعان داشت: دولت تصور داشت اين مساله بتواند بخش مسكن را تبديل به يك صنعت كنترل شده در آورد و بحران هاي مسكن را از پيش روي مردم بردارد.

** تشكيل كارگروه روانسازي تجاري در راستاي طرح تحول اقتصادي **
مديركل مقررات صادرات و واردات وزارت بازرگاني از تشكيل كارگروه روانسازي تجاري در راستاي طرح تحول اقتصادي دولت در اين وزارتخانه خبرداد.
حميد صافدل گفت: حوزه عمل اداره كل مقررات به عنوان مجموعه اي كه يك حوزه فرابخشي در سازمان توسعه تجارت محسوب مي شود، به نوعي كل حوزه ها از جمله صدور خدمات فني و مهندسي و نيز بحث كالايي و حمايتهايي كه بايد در جهت تسهيل و روانسازي تجارت كار كند، مورد پيگيري واقع مي شود.
مديركل مقررات صادرات و واردات وزارت بازرگاني افزود: در راستاي ديدگاه هايي كه اخيرا از سوي هيئت دولت براي روانسازي تجاري مطرح شده، مطالعاتي از سوي اين اداره كل صورت و كارگروه ويژه اي نيز براي تسهيل تجاري شكل گرفته است.

** وانت لوكس زامياد رونمايي شد **
مراسم رونمايي و افتتاح خط توليد وانت لوكس زامياد با حضور معاون پارلماني و حقوقي رييس جمهور و مدير عامل سايپا برگزار شد.
همايون رياحي مدير عامل زامياد در اين مراسم با اشاره به توانايي فني و مهندسي اين شركت در توليد وانت lx گفت: در سال جاري طراحي اين محصول از سوي مركز انجمن تحقيق و توسعه صنايع و معادن به عنوان محصول برتر تحقيق و توسعه معرفي شد.
رياحي با بيان اينكه از اوايل سال جاري توليد آزمايشي اين محصول آغاز شده گفت: در سال جاري حدود هفت هزار دستگاه وانت شوكا در محل فعلي و سه هزاردستگاه در محل زامياد كاشان توليد خواهد شد.

** راهبرد جديد صادرات فرش دستباف ايران تدوين شد **
معاون مركز ملي فرش ايران گفت: با شناختي كه از بازارهاي جديد متقاضي فرش دستباف صورت گرفته، تدوين راهبرد صادرات فرش به سمت بازارهاي آمريكا، آفريقا و برخي كشورهاي آسيايي نظير ژاپن و كره متمركز شده است.
محمدرضا عابد معاون مركز ملي فرش ايران گفت: اعزام توليدكنندگان و طراحان توانمند فرش دستباف ايران به نمايشگاه هاي بين المللي نساجي و مبلمان جهان با پرداخت يارانه حضور و با هدف سليقه يابي بازار، هدفمندكردن توليد و افزايش سهم بازار مورد توجه قرار گرفته است.
معاون مركز ملي فرش ايران افزود: اين اقدامات در راستاي تصاحب بيش از پيش بازار در فضاي رقابتي موجود صورت مي گيرد و شناسايي سلايق بازار، مولفه اي است كه كه توليدكنندگان عمده فرش دستباف جهان در آن به رقابت مي پردازند.
وي تصريح كرد: حفظ و ارتقاء كيفيت فرش ايران از اولويتهايي است كه در دستور كار جديد قرار گرفته است.

** شارژ كارت تاليا از طريق خودپردازهاي بانك ملي امكان پذير شد **
متقاضيان براي انجام اين امر، لازم است پس از ورود كارت و رمز خود و انتخاب گزينه پرداخت قبض و شارژ كارت تاليا از منوي اصلي خودپردازهاي بانك ملي، مبلغ مورد نظر خود جهت شارژ كارت را وارد كنند.
دستگاه خودپرداز بانك ملي پس از اين مرحله، رسيدي شامل سريال و رمز ارائه مي كند كه مشتري بايد اين سريال و رمز را جهت شارژ كارت خود، وارد گوشي كند.
مركز امداد مشتريان تاليا به شماره تلفن 8173، درصورت هرگونه سوال در اين خصوص آماده پاسخگويي به مشتريان است.

** مجوز ثبت سفارش ون تندر90 صادر شد **
كيوان وزيري، نماينده مديرعامل ايران خودرودركسب گواهي نامه استانداردهاي خودرو ضمن بيان اين مطلب كه ون تندر 90 مجوزهاي لازم را از مراجع ذي ربط براي ثبت سفارش دريافت كرد اظهار داشت: اين خودرو علاوه بركسب مجوز از سازمان محيط زيست، موسسه استاندارد تحقيقات صنعتي ايران مجوز ثبت سفارش را براساس استانداردهاي اجباري خودرو در كشور اخذ كرده است.
وي همچنين افزود: سازمان بهينه سازي نيز مصرف سوخت اين خودرو را در رتبه خوب ارزشيابي نموده اند و ثبت سفارش ون تندر 90 را بلامانع اعلام كرده است.

**سهام 5 شركت زيرمجموعه ساتكاب آماده واگذاري شد **
مديركل دفتر برنامه ريزي تلفيقي و راهبردي وزارت نيرو گفت: سهام 5 شركت زيرمجموعه ساتكاب آماده واگذاري بوده و سهام 2 شركت در سال 88 واگذار مي شود.
داوود منظور در تشريح واگذاري هاي شركتهاي زيرمجموعه وزارت نيرو گفت: مجوزهاي واگذاري كليه سهام متعلق به دولت در تمامي شركتهاي زيرمجموعه ساتكاب از هيئت وزيران و هيئت عالي واگذاري اخذ شده و از ابتداي دولت نهم تا پايان خردادماه نيز سهام 47 شركت واگذار شده، 12 شركت منحل گرديده و سهام 11 شركت باقيمانده زيرمجموعه ساتكاب، پس از آماده سازي براي واگذاري و تعيين قيمت پايه و تصويب هيئت عالي واگذاري از طريق بورس يا مزايده عرضه خواهد شد.

** درج شماره اقتصادي در اظهارنامه هاي گمركي اشخاص حقوقي الزامي شد **
دفتر آمار و فن آوري اطلاعات و ارتباطات گمرك اعلام كرد: با توجه به درخواست سازمان امور مالياتي درخصوص عملياتي نمودن استفاده از شماره اقتصادي و در اجراي مفاد ماده 169 مكرر قانوني مالياتهاي مستقيم و با عنايت به قانون ماليات بر ارزش افزوده مصوب مجلس شوراي و با توجه به اينكه مقرر است از كليه اشخاص حقوقي كه مبادرت به واردات يا صادرات كالا و خدمات مي‌نمايند (به استثناء وزارتخانه‌ها و تشكيلاتي كه به موجب قانون تأسيس شده‌اند) ، شماره اقتصادي مطالبه و در اظهارنامه‌هاي گمركي درج شود.
اين دفتر تصريح كرد: از 8 مردادماه جاري همراه داشتن شماره اقتصادي براي اشخاص حقوقي فوق الذكر و ارائه آن به كليه گمركات اجرائي كشور و درج آن در اظهارنامه‌ها الزامي است.

** شركت مخابرات از وزارت ارتباطات منفك شد **
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينكه شركت مخابرات از اين وزارتخانه منفك شده است، گفت : هر شركتي كه بخواهد واگذار شود اختياراتش به وزارت امور اقتصادي ودارايي منتقل مي شود.
محمد سليماني در حاشيه جلسه هيئت دولت اين هفته در جمع خبرنگاران در رابطه با واگذاري سهام شركت پست به بخش خصوصي گفت: براي ورود شركت پست به بورس بايد بخش حاكميتي و بخش قابل واگذاري مشخص شود كه با تفكيك اين دو بخش، مراحل ورود به بورس را آغاز خواهيم نمود.
وزيرارتباطات و فناوري با اشاره به وجود خلاء قانوني براي ورود پست به بورس بيان كرد: شركت پست تك شركت است، كه تفكيك بخش حاكميتي از بخش قابل واگذاري آن به بخش خصوصي نيازمند به تاسيس شركت و يا سازمان جديد است كه هم اكنون تاسيس شركت جديد دراختيار دولت قرار ندارد.

** مجوز ساخت 30 كارخانه ارائه فناوري نوين در زمينه ساخت مسكن صادر شد **
وزير مسكن و شهرسازي از صدور مجوز براي ساخت 30 كارخانه ارائه فناوري نوين در زمينه ساخت مسكن خبر داد.
محمد سعيدي كيا در حاشيه جلسه هيئت دولت اين هفته در جمع خبرنگاران گفت: براي احداث اين كارخانه ها زمين نيز واگذار مي شود و روند اجراي آن قابل قبول است، از سوي ديگر، سازمان گسترش نوسازي صنايع ايران موظف شده تا حمايتهاي لازم را براي ايجاد اين كارخانه ها توسط بخش خصوصي به عمل آورد.
وزير مسكن افزود: از سوي ديگر، مركز تحقيقات وزارت مسكن و شهرسازي 25 فناوري نوين را براي ساخت مسكن مصوب كرده و شركتهايي نيز مجوز لازم را براي اين كار دريافت كرده اند.
وي اظهار داشت: همچنين 7 هزار و 500 ميليارد تومان وام نيز امسال به بخش مسكن روستايي و مسكن مهر اختصاص يافته كه روند اعطاي اين وام ها از هفته هاي آتي سرعت بيشتري مي گيرد.
سعيدي كيا گفت: براي احداث بيش از يك ميليون و 200 هزار واحد، زمين به تعاوني ها واگذار شده كه براي احداث 250 هزار واحد آن زمين آماده شده و تعدادي نيز به زير ساخت رفته است.

** نمايندگان ناظر در شوراي پول و اعتبار انتخاب شدند **
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي دو نفر از اعضاي كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات را به عنوان نمايندگان ناظر در شوراي پول و اعتبار انتخاب كردند.
بر اين اساس سيد كاظم دلخوش و هادي قوامي به عنوان نمايندگان ناظر در شوراي پول و اعتبار انتخاب شدند.
بر اساس بند "واو" ماده 10 قانون برنامه پنج ساله چهارم توسعه تركيب اعضاي شوراي پول و اعتبار به اين شرح است:
وزير امور اقتصاد و دارايي يا معاون وي، رئيس كل بانك مركزي، رئيس سازمان مديريت يا معاون وي، دو تن از وزرا به انتخاب هيئت وزيران، وزير بازرگاني، دو نفر كارشناس و متخصص پولي به پيشنهاد رئيس كل بانك مركزي و تاييد رئيس جمهور، دادستان كل كشور يا معاون وي، رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن، رئيس اتاق تعاون و نمايندگان كميسيون هاي اقتصادي و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي.
رياست شوراي پول و اعتبار به عهده رئيس كل بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران خواهد بود.

** 100 ميليارد تومان بودجه به راه آهن قزوين-آستارا اختصاص يافت **
مدير عامل شركت راه آهن جمهوري اسلامي از تخصيص 100 ميليارد تومان بودجه به راه آهن قزوين- رشت- انزلي - آستارا خبر داد.
حسن زياري درگفتگو با مهر گفت: در بودجه سنواتي 50 ميليارد تومان براي ساخت اين خط ريلي تخصيص داده شده است و از محل صرفه جويي سوخت نيز 50 ميليارد تومان ديگر به اين پروژه اختصاص داده شده است كه در مجموع 100 ميليارد تومان برآورد مي شود.
مدير عامل شركت راه آهن جمهوري اسلامي افزود: اين پروژه داراي 15 درصد پيشرفت فيزيكي است و روند احداث آن توسط سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي و شركت راه آهن جمهوري اسلامي از طرف ايران پيگيري مي شود.
وي ادامه داد: احداث خط ريلي قزوين، رشت، انزلي، آستارا از طريق يك كنسرسيوم متشكل از روسيه، ايران و آذربايجان پيگيري مي شود كه دور اول مذاكرات اين گروه در آذربايجان برگزار شد و دور بعدي اين مذاكرات در ايران برگزار خواهد شد.

**نماينده سابق مردم دماوند و فيروزكوه معاون پارلماني وزارت تعاون شد **
احمد رسولي نژاد نماينده مردم دماوند و فيروزكوه درمجلس هفتم به عنوان معاون پشتيباني و حقوقي و امور مجلس وزارت تعاون منصوب شد.
محمد عباسي وزير تعاون اخيرا طي حكمي رسولي نژاد را به اين سمت منصوب كرده است.
قبل از اين انتصاب، سيد محمد كريمي عهده داراين مسئوليت بوده است. وي قبلا مدير عامل صندوق تعاون كشور بوده و در حال حاضر استاندار مازندران است.

** 21 هزار و 735 ميليارد ريال سهام ميان 8/1 ميليون خانوار توزيع شد **
بر اساس آيين‌نامه اجرايي طرح افزايش ثروت خانوارهاي ايراني از طريق گسترش سهم بخش تعاون بر اساس توزيع سهام عدالت مصوب 28 آبان ماه 85 هيئت وزيران، در
مرحله اول توزيع سهام عدالت، مددجويان كميته امداد، افراد تحت پوشش سازمان بهزيستي، زنان و كودكان بي‌سرپرست يا بد سرپرست، افراد مشمول طرح شهيد رجايي و آسيب‌ديدگان اجتماعي، برخي ايثارگران شناسايي شده و سهام عدالت به آنها تعلق گرفت.
با پايان يافتن مرحله اول طرح توزيع سهام عدالت، يك ميليون و 871 هزار خانوار مشمول اين مرحله به تعداد بيش از 5/4 ميليون نفر شناسايي شدند كه در مجموعه معادل 21 هزار و 735 ميليارد ريال سهام ميان آنها توزيع شد.

**مصوبه مجمع عمومي بانكها منتفي شد**
رئيس كل بانك مركزي از منتفي شدن "قانوني" مصوبه مجمع عمومي بانكها مبني بر پرداخت كليه وامها در كارگروه اشتغال و مسكن استانها خبر داد.
طهماسب مظاهري با تاكيد بر اينكه پرداخت تسهيلات از ابتدا بر عهده هيئت مديره بانكها بوده و هم اكنون نيز چنين است، تصريح كرد: مصوبه مجمع عمومي بانكها با ابلاغ كامل بسته سياستي- نظارتي شبكه بانكي توسط بانك مركزي به طور قانوني منتفي شد.
وي تصريح كرد: مجمع عمومي بانكها سياستهاي كلي بانكي را ابلاغ نمي كند و در همان زمان كه اين مصوبه به تصويب هيئت مديره رسيد، من با ارسال نامه اي اعلام كردم كه اين كار صحيح نيست.

**متقاضيان تاسيس بانك خصوصي به بانك مركزي مراجعه كنند **
بانك مركزي اعلام كرد: متقاضيان سرمايه گذاري و تاسيس يا توسعه بانكهاي خصوصي براي پيگيري كار خود به اين بانك مراجعه كنند.
بانك مركزي طي نامه اي از كليه اشخاص حقيقي و حقوقي كه تقاضاي صدور مجوز براي تشكيل بانك خصوصي كرده بودند اعلام كرد، با توجه به برنامه بانك مركزي در خصوص توسعه كيفي و كمي نهادهاي پولي و همچنين بهبود و تكاملي كه در ضوابط تاسيس بانك خصوصي انجام شده است، چنانچه هنوز علاقمند و مايل به سرمايه گذاري براي ايجاد بانك هستند نسبت به مكاتبه يا مراجعه به بانك مركزي اقدام و كار خود را پيگيري كنند.
بانك مركزي همچنين از متقاضيان جديدي كه آمادگي و تمايل به سرمايه گذاري در اين صنعت با رعايت ضوابط و مقررات بانكي را دارند نيز دعوت كرد كه نسبت به تكميل و ارسال فرمهاي مربوطه به دبير كل بانك مركزي اقدام كنند./125
 جمعه 11 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 515]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن