تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عمل اندک و بادوام که بر پایه یقین باشد و در نزد خداوند از عمل زیاد که بدون یقین ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802767281




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توسعه پايدار محور اصلي دومين كنگره ملي مديريت ورزشي كشور بود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: توسعه پايدار محور اصلي دومين كنگره ملي مديريت ورزشي كشور بود
داخلي . ورزشي. كنگره.

توسعه پايدار از اصلي‌ترين محور دومين كنگره مديريت ورزشي كشور بود كه روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه ايه هفته در شيراز مورد تحقيق و بررسي قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي دراين كنگره كه به منظور ارايه آخرين تحقيقات درتمام زمينه‌هاي ورزشي و زيرنظر سازمان تربيت بدني برگزار شد، مديران، دست اندركاران، مربيان و صاحب نظران ورزش كشور حضور داشتند.

در اين سمبنار بزرگ ملي مديريت ورزشي كه در تالار فرهنگيان شيراز برگزار شد ‪ ۲۳‬مقاله، سخنراني و دو گارگاه آموزشي با همان سياست توسعه پايدار در همه ابعاد ورزش داير گرديد.

اداره كل تربيت بدني فارس روز سه‌شنبه در اين زمينه اعلام كرد: برگزاري چنين سمينارهايي قطعا در رشد و توسعه ورزش تاثير بسزايي دارد و لازم است كه اين امر تا رسيدن به نطقه اميد كه همانا توسعه پايدار باشد ادامه يابد تا افزاد بيشتري به علم روز ورزش در تمام زمينه‌ها آشنا شوند.

" توسعه پايدار و مديريت برنامه ريزي در ورزش، توسعه پايدار در صنعت و بازاريابي ورزش،توسعه پايدار در زيرساخت هاو تجهيزات ورزشي، توسعه پايدار در ورزش و افتخار ملي، توسعه پايدار در ورزش همگاني و سلامت، توسعه پايدار و آموزش و پژوهش در ورزش و توسعه پايدار و ورزش بانوان از محورهاي اين كنگره بود كه به بحث گذاشته شد.

در اين كنگره ملي بيانيه نهايي از سوي هيات علمي نيز به شرح زير قرائت شد:
‪ ۱‬توسعه پايدار يكي از اهداف و برنامه‌هاي جمهوري اسلامي ايران است ، هدف از پيوند زدن دو مفهوم توسعه پايدار و مديريت ورزش آن است كه ضمن دستيابي به پيشرفت‌هاي جديد در شاخص‌هاي توسعه ورزش در كشور زير بناي توسعه براي نسل‌هاي آينده كشور و جهان بر قرار باشد.

‪ ۲‬يكي از مهمترين شاخص هادر توسعه پايدار و ورزش آنست كه دركنار فعاليت‌هاي بسيار گسترده عمراني به معيارهاي زيست محيطي توجه كافي اعمال شود.

‪ ۳‬براي رسيدن به توسعه پايدار بايستي در زمينه توسعه استاندارها و معيارهاي ملي ورزشي كوشش كافي مبذول گردد در صورت وجود چنين
استاندارهايي است كه امكان اعمال مديريت توسعه پايدار براي مديران ورزش كشور فراهم مي‌گردد.

‪ ۴‬لازم است مديران ورزشي و دانشگاهيان به پژوهش‌هاي كاربردي ملي توجه ويژه‌اي داشته باشند چرا كه توسعه استانداردهاي ملي،توسعه منابع انساني، توسعه منابع زير ساخت‌ها و سخت افزار ورزش نياز به تحقيق در موارد مهمي همچون آمايش ورزش كشور و نياز سنجي آموزشي و الويت سنجي پژوهشي و توجه باريك بينانه بخش اجرايي به اين موضوع دارد.

‪ ۵‬موضوعات مرتبط با بازار يابي ورزشي، نظام حاميان مالي و تامين اعتبارات، چگونگي هدايت و راهبردهاي خصوصي‌سازي در ورزش مي‌تواند بويژه به ورزش قهرماني، فدراسيون‌هاي ورزشي و حتي گسترش ورزش همگاني كمك به سزايي دارد.

‪ ۶‬توسعه منابع انساني بي‌ترديد مهمترين هدف ميان مدت مديران ورزشي براي نيل به توسعه پايدار است چرا كه‌تنها آگاهي داشتن از معيارهاي سبز و دستورالعمل زيست محيطي نمي‌تواند راهگشاي بخش ورزش در دستيابي به چنين امر خطيري باشد.

‪ ۷‬يكي از مهمترين مصاديق توسعه منابع انساني در ورزش توجه به امر استعداديابي ورزشي است كه مي‌تواند توام با فرايند استعداد پروري موجبات ارتقا ورزش رادر كشور فراهم آورد.

‪ ۸‬از مسايل مهم و قابل توجه ديگر در امر توسعه پايدار در ورزش كشور توجه به ساختار و مهندسي مجدد فرايندهاي سازمان و همسويي اهداف و راهبردها با توسعه پايدار در عرصه جهاني است.

‪ ۹‬توجه به رشد و توسعه همه استانها و بخش‌هاي محيطي يكي از پيش نيازهاي توسعه است كه بايد به آن به منزله يكي از اركان رعايت عدالت در توسعه ورزش كشور توجه خاص شود و اين امر به برقراري تعادل و رشد همه جانبه ورزش و بالندگي همه استعداهاي پهنه ايران زمين كمك به سزايي خواهد كرد.

‪ ۱۰‬مديران ورزشي مي‌توانند از گردشگري ورزشي و ظرفيت‌هاي تاريخي، ديني و طبيعي ايران زمين به عنوان يك منبع دو جانبه و همزمان براي توسعه و گسترش ورزش و حفظ و نگهداري منابع محيط زيست استفاده بهينه نمايند، در واقع يكي از زمينه‌هاي مداخله بين بخش ورزشي توجه و رشد شاخص‌هاي محيط زيستي است كه مي‌توان براي دست يابي به آن از آموزش ورزشكاران و مربيان ورزشي و نيز مديران سطوع مختلف ورزشي سود جست .

‪ ۱۱‬توجه به توسعه فرهنگي و بازشناسي ارزش‌هاي جامعه كه مرتبط با توسعه پايدار مي‌باشد مي‌تواند به تبين توسعه پايدار ورزش كمك به سزايي نموده و راه را براي آينده و فعاليت‌هاي آتي روشن و هموار نمايد.ك/‪۲‬
 سه شنبه 8 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 249]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن