تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805837622




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسي ميزان استفاده از خدمات بانكداري اينترنتي در ايران فقط 40 درصد دارندگان كارت‌ها خريد اينترنتي مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: بررسي ميزان استفاده از خدمات بانكداري اينترنتي در ايران فقط 40 درصد دارندگان كارت‌ها خريد اينترنتي مي‌كنند


آمار استفاده شده در اين گزارش از معاونت فناوري بانك‌ها جمع‌آوري شده و اين آمار گرد شده‌اند.
بايد در نظر داشت كه اين نسبت‌ها چندان دقيق نيست چرا كه آمار گرد شده در اكثريت موارد استفاده شده و هدف ما از تهيه اين گزارش فقط نشان دادن وضعيت كلي ارائه و استفاده از خدمات اينترنتي بانك‌هاست و وظيفه آماردهي و جمع‌آوري آمار برعهده سازمان‌هاي مربوطه است.

سرويس بانكداري الكترونيكي – كمتر از 40 درصد از دارندگان كارت‌هاي بانكي مي‌توانند خريد اينترنتي انجام دهند.
به گزارش عصرارتباط، با وجود اينكه بيش از يك سال از فعاليت شبكه بانكي كشور در زمينه ارائه خدمات اينترنتي به مشتريانشان مي‌گذرد ولي هنوز استفاده كننده‌ چنداني از اين خدمات وجود ندارد.
دريافت رمز اينترنتي و رمز cvv2 دو عنصر اصلي براي انجام يك خريد اينترنتي است و با وجود اينكه بسياري از بانك‌ها اين سرويس را در اختيار مشتريانشان قرار مي‌دهند ولي مشتريان بانك‌ها از اين سرويس استفاده نمي‌كنند و فقط زماني اين مشكل خود را نشان مي‌دهد كه قرار بر اين است يك خدمتي از طريق اينترنت به مردم عرضه شود.
زمانيكه شركت همراه اول تصميم به فروش سيم‌كارت‌هاي خود از طريق اينترنت گرفت كمتر از 100 هزار نفر اينترنتي خريد انجام دادند اين درحالي ا‌ست كه طبق آمار بانك مركز در حدود 50 ميليون كارت بانكي براي افراد مختلف صادر شده‌ است.
دارندگان
نگاهي به آمار بانك‌ها نشان مي‌دهد كه با وجود تعداد زياد كارت‌هاي صادر شده از سوي شبكه بانكي كشور ولي تعداد مشتريان اين خدمات بسيار اندك است و با وجود هزينه بانك‌ها در اين بخش ولي تعداد مشتريان آنان به‌اندازه‌اي كم است كه اگر بانك‌ها اين سرويس را ارائه ندهند نيز مشكلي به‌وجود نمي‌آيد.
بانك صادرات ايران تقريبا 5/5 ميليون كارت بانكي صادر كرده ولي تعداد مشتريان استفاده از خدمات اينترنتي‌اش به 284 هزار نفر مي‌رسد در اصل فقط 284 هزار نفر از دارندگان كارت‌هاي اين بانك درخواست رمز اينترنتي كرده‌اند و از اين ميان فقط 40 هزار نفر از مشتريان توكن اين بانك را خريداري كرده‌اند.
در اين صورت به صورت تقريبي مي‌توان گفت كه 5/5 درصد از مشتريان بانك بزرگ و شلوغي چون صادرات از خدمات اينترنتي استفاده مي‌كنند.
اين وضعيت در بانك‌هاي ملت و كشاورزي نيز ديده مي‌شود به گونه‌اي كه از 11 ميليون حساب الكترونيكي موجود در بانك ملت فقط 700 هزار نفر مشتري مجازي اين بانك به شمار مي‌آيند و اگر اين آمار را با كل 33ميليون حساب بانك ملت مقايسه كنيم وضعيت بدتر مي‌شود. در اين صورت فقط 5/7 درصد از مشتريان بانك ملت امكان خريد اينترنتي را دارند.
در بانك كشاورزي نيز تقريبا 30 درصد از مشتريان رمز اينترنتي خود را دريافت كرده‌اند، از تقريبا 6 ميليون كارت صادر شده توسط بانك كشاورزي فقط يك ميليون و 762 هزار و 913 كارت رمز اينترنتي صادر شده‌است.
همچنين بانك ملي نيز تعداد تراكنش‌هاي اينترنتي خود را 137 هزار و 564 تراكنش اعلام كرده ‌است و با توجه به حجم بالاي اين تراكنش‌ها، حجم تراكنش‌هاي اينترنتي اين بانك به 216 ميليارد و 561 ميليون و 361 هزار و 28 ريال مي‌رسد، در اين صورت در بهترين حالت فقط در حدود 137 هزار نفر از مشتريان اين بانك از خدمات اينترنتي اين بانك استفاده مي‌كنند.
اين درحالي است كه رمز cvv2 براي تمامي دارندگان كارت‌هاي بانك ملي صادر شده‌ و رمز دوم را نيز با مراجعه به دستگاه‌هاي خودپرداز به راحتي مي‌توانند دريافت كنند.
در اصل از حدود 50 ميليون كارت بانكي صادر شده از سوي شبكه بانكي كشور فقط در حدود 5/16 ميليون از كارت‌ها امكان خريد اينترنتي را دارند.
از ميان بانك‌ها بانك‌هاي خصوصي پارسيان، سامان و اقتصاد نوين وضعيت بهتري دارند چرا كه تقريبا براي تمامي دارندگان كارت‌هاي خود رمز اينترنتي صادر كرده‌اند ولي صدور رمز اينترنتي نيز به معناي استفاده از آن رمز نيست. يكي از مشكلات بانك‌ها در اين زمينه ناآشنايي مردم به چگونگي استفاده از اين سرويس‌ها است؛ براي رفع چنين مشكلي چاره‌اي جز فرهنگ‌سازي در اين زمينه نيست، در غير اينصورت هزينه‌هايي كه بانك‌ها براي ارائه اين سرويس‌ كرده‌اند بي‌ثمر خواهند بود و هيچ بازگشتي براي آنان نخواهد داشت.
ندارها
از ميان بانك‌ها نيز بانك توسعه صادرات، پست بانك ، تجارت، رفاه ، مسكن و سپه امكان خريد اينترنتي را به مشتريان خود عرضه نمي‌كنند در اين صورت 11 ميليون و 313 هزار و 961 كارت به صورت بالفعل از گردونه خريدهاي اينترنتي حذف مي‌شوند.
البته تمامي اين بانك‌ها اعلام كرده‌اند كه عرضه اين سرويس را در دستور كاري خود قرار داده‌اند و به‌زوردي اين سرويس را به مشتريان خود ارائه مي‌دهند.
نگاه كلي
اما مشكل فقط به شبكه بانكي ختم نمي‌شود ضريب نفوذ اينترنت در كشورطبق گزارش شركت مخابرات ايران 5/27 درصد است و به نوعي فقط در حدود 19 ميليون نفر به اينترنت دسترسي دارند.
مقايسه آمار نشان مي‌دهد كه مشكل اصلي در نبود فرهنگ استفاده از اين خدمات است . البته اين موضوع را نيز بايد در نظر گرفت كه استفاده از خدمات اينترنتي بانك‌ها به نسبت مشكل است به گونه‌اي كه افراد معمولي به سادگي نمي‌توانند از اين خدمات استفاده كنند.
براي رفع چنين مشكلي علاوه براينكه بايد مشتريان بانك‌ها را به استفاده از خدمات اينترنتي تشويق كنيم بايد سرويس‌هاي اينترنتي بانك‌‌ها را نيز ساده‌تر كنيم تا تمامي افراد بتوانند از اين سرويس‌ها استفاده كنند.
 دوشنبه 7 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن