تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 آذر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1836096072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تنها هستم مانند همه موجودات خاکی


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: فرهنگ > سینما  - «آقا یوسف» فیلمی است برای آشتی کردن با تنهایی؛ این ترس ازلی و ابدی بشر که گریزی از آن نیست و معمولاً فرار از آن انسان را به قعر چاه می‌افکند. سحر عصرآزاد: دکتر علی رفیعی در فیلم جدیدش تمی را محور قرار داده که حرف همه اعصار و همه جوامع و اتفاقاً مفهومی است که در زندگی مدرن امروز پررنگترین دغدغه آدم‌هاست. همانطور که عشق‌های بازیافته در گذر زمان تم اصلی فیلم قبلی او بود.  «ماهی‌ها عاشق می‌شوند» با تکیه بر این تم و جاری کردن آن در میان شخصیت‌های حاضر در فیلم، توانست تصویری همه‌شمول از عشق ارائه دهد و فیلم را تبدیل به یک عاشقانه آرام و گرم بر بستری از رنگ و نور و جذابیت‌های بصری مکان و جغرافیا کند.  حالا همین طراحی و پرداخت در فیلم «آقا یوسف» به مدد آمده تا این بار تنهایی تبدیل به مفهومی ملموس و گریزناپذیر در لایه‌های درونی همه شخصیت‌ها و زندگی‌های به تصویر درآمده در فیلم شود.  فیلم داستان یک کارمند بازنشسته است که پنهان از نگاه دختر و عروس و اطرافیانش کارگری خانه‌های مردم را می‌کند، اما از آنجا که هر کنش، واکنشی به همراه دارد پنهان‌کاری او با همین رفتار از سوی دخترش جواب می‌گیرد.  حالا با پدر و دختری سر و کار داریم که به ظاهر با هم گرم و صمیمی هستند، اما هیچکدام از واقعیت درون هم خبر ندارند. نه پدر می‌داند که خانه و تنهایی دیگر جوابگوی دخترش نیست نه دختر می‌داند که یاد و خاطره مادر تا پایان عمر برای پدرش کفایت می‌کند.  دور بودن آدم‌ها در عین نزدیکی به هم، از جمله مفاهیمی است که در بقیه خرده‌داستان‌های فرعی هم وارد شده و در نهایت حرف نزدن آدم‌ها از واقعیت درونشان را به همراه آورده است.  حالا این نگاه فیلمساز است که مجموعه این مفاهیم را در راستای تم محوری کنار هم قرار داده تا مسیر حرکت آقا یوسف برای رسیدن به چرایی پنهان‌کاری دخترش رنگ‌آمیزی شود. مسیری که این شخصیت طی می‌کند تا به شک و تردیدهایش قطعیت بدهد، حکم صادر کند و به شیوه‌ای نه چندان ظریف بفهمد دخترش آن هیولایی که تصور کرده نیست - اما در عین حال همچنان چیزهایی هست که او از آنها خبر ندارد - منحنی شخصیتی آقا یوسف را تکمیل می‌کند. هرچند در «آقا یوسف» با قهرمانی چند لایه سر و کار داریم که به جهت سن و موقعیت، شخصیتی منحصر به فرد در سینمای ایران است یعنی یک مرد نظافتچی مسن در دوران رکود بازنشستگی، اما مسیر داستانی و جزئیاتی که برای حرکت او طراحی شده یک مجموعه تمام و کمال را همچون «ماهی‌ها...» تشکیل نمی‌دهند.  چرا که این جزئیات هم در منطق داستانی سئوال‌برانگیز هستند مانند شبیه بودن صدای دو زن روی پیغام‌گیر، حضور زن سرخپوش در کلانتری و ... هم در وجوهی چون طراحی صحنه و لباس فیلم بخصوص در جغرافیا و زمان تخمینی وقوع قصه جای سئوال دارند.  شاید باید پذیرفت «ماهی‌ها...» جذابیت خود را مدیون گرمای تداوم عشق بود در حالی که «آقا یوسف» با بسط تلخی تنهایی، بخشی از جذابیت خود را از دست داده و نگاه‌ها را متوجه کاستی‌های نامحسوس و محسوس می‌کند.  54




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 684]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن