تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند در بهشت هفتاد هزار قصر از يا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819430428




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

8 ساعت عمليات امداد براي نجات جواني در ارتفاعات دربند


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: 8 ساعت عمليات امداد براي نجات جواني در ارتفاعات دربند
امدادرساني به جواني كه از ديوارهاي شروين در ارتفاعات دربند به عمق 10 متر سقوط كرده بود، پس از هشت ساعت پايان يافت.
امدادرساني به جواني كه از ديوارهاي شروين در ارتفاعات دربند به عمق 10 متر سقوط كرده بود، پس از هشت ساعت پايان يافت.
مسوول هماهنگي امداد و نجات كوهستان منطقه شميرانات درباره جزئيات اين حادثه گفت؛ با اعلام گزارشي در ساعت 9 صبح جمعه، مبني بر سقوط جواني 30 ساله به نام «محمد رضايي» به عمق 10 متر در ارتفاعات دربند، زير آبشار دوقلو در منطقه شروين، 17 امدادرسان از سازمان آتش نشاني تهران، هيات كوهنوردي و هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.
اسكندري افزود؛ امدادرسانان پس از حضور در محل حادثه از مركز اورژانس درخواست امداد هوايي كردند كه اورژانس اعلام كرد به دليل كوچك بودن بالگرد امكان امدادرساني وجود ندارد.
وي با اشاره به اينكه فرد مصدوم از ناحيه سر و صورت دچار آسيب ديدگي و خونريزي شده بود، اظهار كرد؛ پس از گذشت ساعت ها امدادرساني و انتقال مصدوم به اورژانس، سرانجام در ساعت 17 عمليات امدادرساني به صورت كامل پايان يافت و امدادرسانان به پايگاه هاي خود بازگشتند. وي وضعيت جوان حادثه ديده را در زمان انتقال به اورژانس نامناسب توصيف كرد و گفت؛ حادثه ديده در زمان انتقال به اورژانس بيهوش بود و خونريزي شديدي از ناحيه سر و صورت داشت.
همچنين پيمان نيكبخت رئيس ستاد فرماندهي سازمان آتش نشاني تهران نيز گفت؛ به دليل وضعيت خطرناك حادثه ديده، از مركز فوريت هاي پزشكي درخواست امداد هوايي شد، اما به رغم تلاش هاي اين مركز، امكان فرود بالگرد اعزامي به منطقه وجود نداشت. دكتر سيدرضا معتمدي مدير كشيك مركز فوريت هاي پزشكي تهران نيز دليل امدادرساني نكردن هوايي در اين حادثه را ارتفاع زياد محل حادثه، دماي پايين و وزش باد مخالف عنوان كرد و افزود؛ ارتفاع محلي كه امداد هوايي به آن اعزام شده بود، بالاي 9 هزار پا از سوي خلبان اعلام شد.
وي درباره اعلام نظر امداد كوهستان كه كوچك بودن بالگرد را مانع امدادرساني هوايي عنوان كرده بود نيز گفت؛ در حال حاضر تنها بالگرد امدادرساني اورژانس مدل 212 است كه در مقايسه با مدل 214 كه در گذشته مورد استفاده قرار مي گرفت، داراي قدرت كمتري است، اما اين بدان معنا نيست كه از نظر فيزيكي نيز جاي كمتري براي امدادرساني داشته باشد. دكتر معتمدي با اشاره به اينكه بسيار كم اتفاق مي افتد كه امداد هوايي براي امدادرساني به حادثه ديدگان در ارتفاعات انجام نشود، گفت؛ در بيشتر موارد، انجام عمليات امداد هوايي در اين مناطق با موفقيت به پايان مي رسد.
علي شادلو، جانشين سابق فرمانده امداد كوهستان هلال احمر منطقه شميرانات، نيز درباره مشكلات امدادرساني در مناطق كوهستاني به خبرنگار ما گفت؛ متاسفانه در حال حاضر حوادثي كه در خارج از محدوده شهر اتفاق مي افتد متولي مشخصي ندارد.
وي با اشاره به اينكه كوهنوردي از جمله حوزه هاي صنعت توريست و گردشگري است كه بايد توجه ويژه يي به بحث ايمني و امدادرساني در اين صنعت شود، گفت؛ در حال حاضر اگر فردي در كوه ها يا پارك هاي جنگلي دچار حادثه يي شود، مشخص نيست كدام ارگان بايد رسيدگي كند.
 يکشنبه 6 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن