تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803690898




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بلند پروازي چشم ‌بادامي‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:پرشین وی: سینمای‌جهان - ترجمه - اميررضا نوري‌زاده: در شرايطي كه سينماي كشورهاي آسيايي، اغلب به خاطر غرابت‌هايشان – چه در فرم و چه در مضمون – مورد توجه جهانيان قرارمي‌گرفتند، سينماگران كشور كره‌جنوبي راه متفاوتي براي جهاني شدن انتخاب كرده‌اند. آثار متأخر سينماي كره، از رويكردي متفاوت خبر مي‌دهند. حالا ديگر نه مضامين ساده و انساني كه فناوري و توجه به جلوه‌هاي ويژه، باعث توفيق آثار آسياي جنوب‌شرقي مي‌شود. اين كاري است كه كره‌اي‌ها اخيراً آن را انجام داده‌اند. فيلم‌هايي چون «ميزبان» و «جنگ‌هاي اژدها» در درجه اول، به خاطر عظمتي كه سازندگانشان برپرده خلق كرده‌اند، به توفيق رسيدند. كره‌اي‌ها حالا ترجيح مي‌دهند به جاي اينكه فيلم‌هاي پرتعدادي بسازند،آثار كمتري را با بودجه‌هاي كلان‌تري مقابل دوربين ببرند. فيلم‌هاي اخير سينماي كره، بيش از هر‌چيز از رشد صنعت سينما در اين كشور حكايت دارد. پيداست سينماگران كره‌اي مي‌خواهد در فن و تكنيك، چيزي از تكنيسين‌هاي هاليوودي كم نداشته باشند. اتفاقي كه الان هم تا اندازه‌اي رخ داده و شركت‌هاي جلوه‌هاي ويژه كره‌اي حالا از هاليوود نيز سفارش كار قبول مي‌كنند. بدون شك صنعت سينما و تلويزيون كره‌جنوبي در دهه اخير رشد چشمگيري داشته است ولي به نظر مي‌رسيد باقي كشورهاي آسيايي چندان حساسيتي نسبت به ستاره‌هاي سينمايي و تلويزيوني كره نشان نمي‌دهند. اما اين قضيه فقط محدود به سال‌هاي اول هزاره‌ جديد بود و همراه با توسعه صنعت توريسم در اين كشور، سينماي كره نيز براي همه آشنا بود و آنچه كه موج كره‌اي (به زبان كره‌اي‌هاليو) ناميده مي‌شد، حتي تا خاورميانه نيز رسيده بود. پرفروش شدن فيلم كمدي زيباي 200پوندي در سنگاپور، پر تماشاچي بودن فيلم «ميزبان» در چين و شكسته شدن ركورد گيشه در داخل كره با فيلم جنگ‌هاي اژدها همگي حاكي از اين مسئله بودند. اين روند همچنان با افزايش تعداد فيلم‌هاي صادراتي كره به بازار جهاني همچنان ادامه دارد و البته پيشرفت‌هاي تكنولوژيك شركت‌هاي داخلي نيز به سينماگران كره‌اي كمك كرده تا در زمينه‌هايي چون جلوه‌هاي ويژه يا رسانه نوين پيشرفت كنند. اكنون انيماتورهاي كره‌اي ضمن آموزش در آمريكا با استفاده از اين تكنولوژي‌ها مي‌توانند همچون همتايان آمريكايي خود عرض اندام كنند. وقتي شركت‌هاي متعدد فيلمساز در بوسان و سئول در معرفي كره‌جنوبي به عنوان يك مكان مناسب براي فيلمبرداري فيلم‌هاي غربي فعال هستند از بعد تجاري نيز شركت‌هاي فيلمسازي و تهيه‌كنندگان بازارهاي جهاني را در نظر گرفته‌اند و شركتي مثل «سينه كليك» كه پيش از اين فقط فيلم‌هاي محلي را مي‌فروخت اين روزها به كشورهايي چون افغانستان يا آرژانتين فيلم مي‌فرستد. همچنين نگاه‌ها نيز معطوف به چالش كشيدن بازار آمريكا شده است و اين امر چه با توليد مشترك فيلم‌ها با حضور هنرپيشگان كره‌اي و آمريكايي و چه با بهبود روابط با استوديوهاي‌هاليوودي صورت مي‌گيرد. شركت توزيع فيلم «شوباكس» اخيراً قراردادي را با استوديو فاكس به امضا رساند كه بر طبق آن چند فيلم كره‌اي در آمريكا از طريق فاكس توزيع خواهد شديا شركت سي‌جي انترتينمنت، شعبه‌اي را در آمريكا افتتاح كرده است كه اقدام به توليد فيلم جديد مايكل چانگ تحت عنوان «خيابان 32 غربي» خواهد كرد. اما همچون سينماي ساير كشورهاي در حال رشد، ذهنيت تهيه‌كنندگان كره‌اي در حال تغيير است و همين مسئله باعث شده تا آنها به كاهش تعداد فيلم‌هاي توليدي و افزايش بودجه فيلم‌ها رو بياورند و به قولي، اقتصاد سينما در كره متحول شده است. اكنون روزهايي كه ستاره‌هايي چون لي‌بيونگ‌هون و يانگ دون‌گان مي‌توانستند فروش ميليون دلاري فيلم را در ژاپن تضمين كنند، گذشته است و در نتيجه تعداد فيلم‌هايي كه مملو از ستاره‌هاي كره‌اي بودند روبه كاهش گذاشته است، چرا كه تهيه‌كنندگان تصميم گرفته‌اند صرفا به ذائقه تماشاچيان آسيايي احترام نگذارند. اما در عوض اين اميد در دل تهيه‌كنندگان به‌وجود آمده است كه توان بالقوه حضور در خارج از مرزهاي آسيا و موفقيت در گيشه بين‌المللي را دارا هستند. آنها موفقيت كارگرداناني مكزيكي چون آلنونسو كائارون، گيلر مودل‌تورو و آلخاندروگونزالس را الگوي خود قرار داده‌اند و اكنون كارگرداناني چون پارك‌چان ووك (رفيق قديمي) بونگ جون‌هو (ميزبان) و كيم‌جي رون(زندگي تلخ شيرين) قصد دارند راه مشابهي را طي كنند و بونگ و كيم هم‌اكنون قراردادي را با مؤسسه CAA در آمريكا به امضا رسانده‌اند اين اميدواري در ماه گذشته بيشتر شد. چرا كه فيلم جنگ‌هاي اژدها در اكران جهاني، فروشي معادل 40 ميليون دلاري داشت و اگرچه نقدها در مورد آن چندان مثبت نبود ولي جلوه‌هاي ويژه منحصر به فرد فيلم كه محصول شركت كره‌اي «يانگو آرت» بود فروش آن را در گيشه تضمين كرد. اين فيلم سرمايه‌گذاري سنگيني داشت و 75 ميليون دلار براي ساخت آن در نظر گرفته شده بود كه از اين مبلغ حدود 40 ميليون دلار صرف خريد و استفاده از تجهيزات تازه شركت يانگو آرت شد كه متعلق به «شيم هونگ‌را» كارگردان فيلم است. شيم در مورد اين فيلم مي‌گويد: من ديدگاه خوبي در مورد اين فيلم داشتم و استعداد‌هاي موجود در شركت يانگ‌آرت به همراه بودجه مورد نظرمان باعث شد تا اين ديدگاه روي پرده منتقل شود. ما در يانگ‌آرت به روند رو به ‌رشد خودمان ادامه مي‌دهيم و در شعبه لس‌آنجلس اين شركت نيز مي‌توانيم سفارش‌هايي از استوديوهاي آمريكايي قبول كنيم. در عين حال دولت كره نيز اميدوار است كه بتواند با اقداماتي مثبت راه حضور هنرمندان كره‌اي را در بازارهاي جهاني هموار كند و از اين‌رو سياست‌هاي حمايتي از انيميشن‌ كره‌جنوبي بهبود يافته است و مؤسسات مختلفي چون «آژانس فرهنگي كره» و انستيتو فرهنگي‌هاليو برنامه‌هايي براي آموزش استعدادهاي جديد در زمينه‌هاي مختلف را دارا هستند. شوراي فيلم كره‌جنوبي نيز اخيراً با كمك‌هاي دولتي موفق شد شعبه خارجي خود را در لس‌آنجلس افتتاح كند و استعدادهاي كره‌اي را تشويق كند كه فعاليت خود را در خارج از مرزهاي اين كشور ادامه دهند. با اين وجود اكثر دست‌اندركاران سينماي كره معتقدند دوران دستيابي به سودآوري آسان به پايان رسيده است و اكنون بايد با تمركز استعدادهاي موجود تلاش كنند تا در بازار جهاني حرفي براي گفتن داشته باشند و علاوه بر جشنواره‌هاي هنري در جشنواره‌هاي تجاري نيز خود را مطرح سازند.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پرشین وی]
[مشاهده در: www.persianv.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 464]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن