تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد ميهمانش را گرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802476443




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/هم‌انديشي اساتيد تربيت بدني دانشگاه‌ها/ ايران بايد محور علم و آموزش ورزش در آسيا شود كمبود مربيان متخصص ورزش كشور را اذيت مي‌كند نظام مربيگري بازنگري شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /هم‌انديشي اساتيد تربيت بدني دانشگاه‌ها/ ايران بايد محور علم و آموزش ورزش در آسيا شود كمبود مربيان متخصص ورزش كشور را اذيت مي‌كند نظام مربيگري بازنگري شد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرماني - همگاني

نخستين هم‌انديشي اساتيد تربيت بدني دانشگاه‌ها با حضور "رضا قراخانلو" رييس كميته‌ي ملي المپيك، "مهرزاد حميدي" رييس آكادمي ملي المپيك و "حسين عليزاده" رييس آكادمي ملي فوتبال صبح امروز در محل آكادمي ملي المپيك برگزار شد.

به گزارش ايسنا، مهرزاد حميدي در ابتداي اين جلسه گفت: هدف از اين نشست، ايجاد تعامل براي برگزاري كنگره‌ي ورزش آسياست. اين كنگره با پيشنهاد قراخانلو، از سوي شوراي المپيك آسيا پي‌ريزي شد و خوشبختانه مسووليت برگزاري آن به عهده‌ي وي قرار گرفت. هدف ديگر برگزاري اين نشست، ايجاد تعامل بين آكادمي ملي المپيك با دانشگاهيان است.

وي خاطرنشان كرد: هدف ديگر اين هم انديشي آشنايي و معرفي آكادمي ملي المپيك و آكادمي فوتبال ايران است.

قراخانلو در صحبت‌هاي خود در اين نشست گفت: در آسيا هر كشوري به نحوي سعي دارد خود را به يك عنوان مطرح كند، به عنوان مثال اردن، خود را در ورزش و صلح مطرح كرده است. چين، كره و حتي تايوان در ميزباني پيشگام شده‌اند. در بين تمام عناوين و نكات موجود و بنابر دلايل مختلف مي‌توانيم ايران را از نظر علمي و آموزشي در آسيا محور كنيم.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: احساس من اين بود كه ساير كشورهاي آسيايي هم مانند ايران از بعد علمي و آموزشي از كشورهاي اروپايي و آمريكاي شمالي عقب‌تر هستند و پيشنهاد ارايه طرحي شبيه به طرح جامع را براي آسيا به شوراي المپيك آسيا براي توسعه ورزش اين كهن دادم كه در همين راستا پايه‌ي برگزاري كنگره علمي آسيا با مسووليت من و با هدايت مستقيم شيخ "احمد" رييس شوراي المپيك آسيا ريخته شد. اين كنگره سال آينده در كويت برگزار مي‌شود، در تيم ايران، عليزاده، افتخاري و كريمي حضور دارند و يك عضو هيات علمي از ده كشور آسيايي اعزام خواهد شد كه از ايران دكتر عيدي عليجاني از سوي كميته ملي المپيك انتخاب شده‌ است.

وي به جوانب مثبت برگزاري چنين كنگره‌هايي اشاره و تصريح كرد: اين كنگره مواد لازم را در توسعه‌ي ورزش آسيا فراهم خواهد كرد، اين كنگره بررسي خواهد كرد كه چرا بعضي كشورهاي آسيايي از لحاظ ورزش پيشي گرفته‌اند و چرا بعضي عقب مانده‌اند.

قراخانلو تاكيد كرد: به اعتقاد من ما نيروهاي دانشگاهي بسيار قوي در ايران داريم، هر چند كه از كشورهاي پيشرفته عقب‌تر هستيم اما، با اعتماد به نفس مي‌گويم نيروهاي دانشگاهي ما بسيار توانمندند و مي‌توانند در سطح آسيا بدرخشند. در اين كنگره از 24 مقاله برتر تقدير خواهد شد كه با توجه به پتانسيلي كه دانشگاهيان ايراني دارند اميدواريم بيشترين مقالات از ايران باشد.

حميدي رييس آكادمي ملي المپيك در ادامه هم انديشي به توصيف فعاليت‌هاي آكادمي پرداخت و گفت: ارتقاء سطح علمي و كاربردي از مهمترين اهداف آكادمي ملي المپيك است. ما بايد مثل همه‌ي دنيا مركز كوچينگ علمي داشته باشيم.

وي به تدوين نظام مربي‌گري اشاره و تصريح كرد: در سال 64-65 آيين‌نامه‌ي مربي‌گري توسط سازمان و با كمك قشر دانشگاهي تدوين شده و ملاك فعاليت فدراسيون‌ها قرار گرفت. هفته گذشته سازمان اين آيين‌نامه را مورد تدوين و بازنگري قرار دارد، درست نيست كه هنوز براي فدراسيون بزرگي مثل فوتبال شاخص انتخاب مربي نداريم.

حميدي تصريح كرد: دوره‌هاي مشاوره تغذيه ورزشي، ماساژ ورزشي، مربي آموزش المپيك و مدير برگزار كننده‌ي رويدادهاي ملي و بين‌المللي را به زودي برگزار خواهيم كرد. ترويج ارزش‌هاي المپيك را در دستور كار داريم و مي‌خواهيم مربي آموزش المپيك تربيت كنيم.

رييس آكادمي ملي المپيك گفت: مركز سنجش قابليت‌هاي جسماني در زمينه‌هاي فيزيولوژي، بيومكانيك، پيكرشناسي و تست‌گيري از بخش‌هاي فعال آكادمي است. آكادمي 16 كتاب زيرچاپ دارد و براي پيشبرد خود دست نياز به سوي دانشگاهيان دراز مي‌كند.

وي بيان كرد: برنامه‌هاي ويژه‌اي با فدراسيون‌ها تعريف كرده‌ايم و سعي داريم خلاء‌هاي علمي فدراسيون‌ها را برطرف كنيم.

خسرو ابراهيم، عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي نيز در اين نشست گفت: متاسفانه ما در حوزه‌ي مربي‌گري بسيار ضعف داريم و بايد مركزي تاسيس شود كه تربيت بدني را كنترل و نظارت كند. چيزي كه ما را اذيت مي‌كند كمبود مربيان متخصص و مجرب است. در حال حاضر در فدراسيون‌ها كلاس‌هاي مربي‌گري بسياري برگزار مي‌شود كه بيشتر به سبك‌ها و روش‌هاي سنتي وابسته‌اند.

هاشمي، رييس دانشكده تربيت بدني دانشگاه فرودسي مشهد در ادامه‌ي نشست گفت: در حال حاضر ديدگاه فدراسيون‌ها به دانشگاهيان چندان مثبت نيست و من به آنها حق مي‌دهم كه به فارغ التحصيلان دانشگاهي دلخوش نباشند. در حال حاضر به جايي رسيده‌ايم كه ليسانس، فوق ليسانس و دكترا نياز عمومي كشور را برطرف نمي‌كند،‌ دانشگاهيان خوب حقوق مي‌گيرند و ديگر خوش‌شان نمي‌آيد وارد بدنه‌ي اجرايي شوند و يا حتي دروس علمي را تدريس كنند. جدايي بدنه‌ي علمي و اجرايي را در دانشكده‌هاي تربيت بدني هم مي‌بينيم.

احمدي،‌ رييس انجمن ورزشي نويسان نيز گفت: سنگ بناي ساختار ورزشي كشور از همان ابتدا درست گذاشته نشده است و به صورت نهادينه با جريانات علمي كشور مرتبط نشده‌ايم و حتي با حضور شخصيت‌هاي علمي در بدنه‌ي اجرايي به سختي توانسته‌ايم امكان ورود نيروهاي دانشگاهي را به حوزه‌ي ورزش كشور فراهم كنيم.

وي ادامه داد: براي برقراري اين ارتباط به يك حلقه واسط نياز داريم و آكادمي‌ها مي‌توانند اينجا ارتباط برقرار كنند. در حال حاضر بسياري از دانشگاه‌هيان علاقه‌ايي به حضور در عرصه‌هاي اجرايي و مديريتي ورزشي ندارند. نبايد اينگونه باشد كه كسي كه فقط مقاله مي‌نويسد و درس مي‌دهد، مدام از لحاظ رتبه‌ي علمي ارتقاء بيابد، بايد به درس خوانده‌هاي ورزش كه در بخش‌هاي اجرايي، مديريتي و رسانه‌اي فعال‌اند، بها داده شود.

قراخانلو با تاكيد بر اين مطالب گفت: اعتقاد كميته‌ي ملي المپيك اين است كه راه نجات ورزش كشور ارتقاء بدنه‌ي علمي ورزش است. در كميته‌ي ملي المپيك در حال حاضر هفتاد – هشتاد نفر از چهره‌هاي علمي همكاري دارند. در هر فدراسيون حداقل يكي، دو چهره‌ي شاخص علمي همچون اميرساسان، خبازيان، اجاقي و ميرزايي مي‌بينيم. ما هم در آكادمي هم در فدراسيون‌ها و هم در ستاد تداركاتي بازي‌هاي المپيك و آسيايي نيروهاي ارزشمند علمي داريم. بايد ديد مثبت نسبت به برقراري ارتباط بين بدنه‌ي علمي و اجرايي داشته باشيم. برنامه‌هاي آموزشي ما بايد اصلاح شود تا بدنه‌ي اجرايي به حضور دانشگاهيان اعتقاد پيدا كند.

وي در پاسخ به سوال "علي‌نژاد" عضو هيات علمي داشنگاه تربيت مدرس مبني بر علت كمرنگ بودن رنگ و بوي المپيك گفت: نخواستيم زيادي سروصدا كنيم. فضاي المپيك هرچه آرام‌تر باشد، بهتر است.

وي در ارتباط با گفته‌ي "داوود ملكي" المپين وزنه برداري مبني بر اينكه چرا كميته‌ي ملي المپيك بر عملكرد فدراسيون‌ها در سياست‌گذاري پولي دخالت نمي‌كند، گفت: تاحد امكان بررسي مي‌كنيم ببينيم پولي كه به فدراسيون‌ها مي‌دهيم، در چه مكاني خرج مي‌شود.

انتهاي پيام
 سه شنبه 1 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 310]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن