تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819330086




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مؤلفه‌هاي ورود به دهه چهارم انقلاب اسلامي/42تأكيد آيت‌الله ممدوحي بر پياده‌شدن احكام اسلامي در عملكرد مسئولان كشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: مؤلفه‌هاي ورود به دهه چهارم انقلاب اسلامي/42تأكيد آيت‌الله ممدوحي بر پياده‌شدن احكام اسلامي در عملكرد مسئولان كشور
گروه سياسي: آيت‌الله ممدوحي تأكيد كرد: مسئولان نظام، بايد اسلام را در عملكرد خود حاكم كنند و در مسئله پياده‌كردن احكام، درست عمل كنند.
آيت‌الله حسن ممدوحي عضو مجلس خبرگان رهبري، در گفت‌و‌گو با خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) با اشاره به مفهوم عدالت در جامعه اسلامي و لزوم همراهي آن با توسعه جامعه، به تبيين ابعاد مختلف اين مهم و نحوه اجراي كامل آن در آستانه ورود به دهه چهارم انقلاب اسلامي پرداخت.

وي اظهار كرد: عدالت معاني مختلفي دارد؛ در هر جايي معناي عدالت فرق مي‌كند‌. گاهي زلزله مي‌آيد و 50 هزار نفر زير آوار مي‌ميرند و اين، هيچ منافاتي با عدالت خدا ندارد. بنابراين، ما در هر جايي بايد بنابر جايگاه خودش، بررسي كنيم كه مفهوم عدالت چيست.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: توسعه همراه با عدالت چند بعد را در‌بر مي‌گيرد. اما معناي شايع در اين موضوع، در نظام قانونگذاري و توزيع است كه بايد به نحوي رعايت شود كه هر كس بر اساس شأن و مرتبه‌اش به حقوق خود رسيده و ظلمي به او نشود.

آيت‌الله ممدوحي اظهار كرد: ما در هر عصري مبتلاي به يك سلسله پيش‌آمدهاي غير‌مترقبه بوديم كه اينها براي كار مديريت كشور بسيار مشكل‌ساز شد. به همين دليل، ما الان نمي‌توانيم مسئولين مملكت را پاي ميز محاكمه بكشيم. اين جريان‌هاي غير‌مترقبه مثل همين محاصره اقتصادي كه الان در آن هستيم مسئله‌اي فوق‌العاده براي مملكت است.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اذعان بر وجود تورم در كشور تصريح كرد: اين گرفتاري‌ها ممكن است مردم را آزار دهد، اما نمي‌توانيم اين آزار و اذيت‌ها را گردن مسئولين خود بيندازيم. مثلا گران‌شدن نفت را نمي‌توان به تورم داخل كشور ربط داد.

وي در ادامه اظهار كرد: ما بايد شرايط كشور را بررسي كرده و عملكردهاي مسئولين را براساس آن نقد كنيم. براساس آنچه در حال حاضر واقع است و وضع خوبي نيست، نظام اسلامي ما مواجه با پديده‌هايي دروني است كه منجر به ظلم به نظام است.

آيت‌الله ممدوحي اظهار كرد: الان اولويت نظام، التزام به نظام فرهنگي در كشور است. مسئولين نظام، بايد اسلام را در عملكرد خود حاكم كنند و در مسئله پياده‌كردن احكام، درست عمل كنند.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در پايان گفت: مسئولين بايد داراي يك اقتدار و حاكميت كافي باشند كه با مفسدان اقتصادي و وابستگي به كساني كه قصد صدمه‌زدن به نظام دارند، برخورد كنند.
 دوشنبه 31 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن