تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819361617




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير ارشاد: منتسب كنندگان برخي اظهارات به رئيس جمهور بايد در آخرت پاسخگوباشند


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: وزير ارشاد: منتسب كنندگان برخي اظهارات به رئيس جمهور بايد در آخرت پاسخگوباشند
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه «آنچه در صحنه بين المللي در جريان است، مناقشه و منازعه فرهنگي است» تأكيد كرد: سياست ورزي در كشور بدون ارتباط با حوزه فرهنگي ناتمام، ناكام و يا دچار انحراف و كج تابي مي شود، به گونه اي كه نتايج آن را بعضاً در صحنه هاي سياسي شاهد بوده ايم.
به گزارش ايسنا، محمدحسين صفار هرندي كه شنبه شب در هفتمين اردوي آموزش سياسي دانشجويان دانشگاه هاي كشور ويژه خواهران كه از سوي معاونت سياسي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها و در دانشگاه شهيد عباس پور برگزار شد، با بيان اينكه، «بعد از گذشت دوراني با ايده تجديدنظرطلبي در انقلاب مواجه شديم» افزود: مقوله تجديدنظرطلبي بدان معناست كه با وجود افرادي كه در جبهه هاي جنگ حاضر و شهيد و جانباز شدند، آنها عنوان مي كنند آن دوره تمام شده و اقتضائات اين دوره چيز ديگري است. ظاهر سخن آنها موجه است كه با اتمام جنگ دغدغه هاي آن دوران نيز تمام شود، اما آيا با اتمام جنگ بايد اعتقادات را تغيير داد يا اينكه تاكتيك ها را عوض كرد؟
وي افزود: اوج اين سخنان را در ماههاي اخير شاهد هستيم. انحراف فرهنگي آنها به حدي است كه عنوان مي كنند آيات قرآن از خداوند نيست و از پيامبر است، به گونه اي كه اگر پيامبر در جاي ديگري بود احكام و حرفها چيز ديگري مي شد. در واقع آنها زير آب الهي بودن آنچه را به عنوان وحي به پيامبر نازل شده، زده اند. البته اين سخنان باعث شد برخي بزرگان نسبت به آن واكنش نشان دهند.
وي در ادامه گفت: ظاهر اين دعواها سياسي است و اين فرد مي گويد شما به اسم حكومت ديني ما را عقب نگه داشته ايد. حكومت نبايد وارد عرصه دين شود؛ پس تجديدنظرطلبان از تخطئه فرهنگي به تخطئه سياسي رسيدند، اين فرد در دوراني گفته بود كه در اين كشور رخ دادن انقلاب اتفاق خوبي بود و به درد همان دوران و ايجاد بلوا و شورش و تغيير نظام سياسي مي خورد و بايد اين نظام كنار گذاشته مي شد. ولي همين فرد بعدها تجديدنظر كرد و گفت رخ دادن انقلاب اصلاً خوب نيست و همان يك بار هم زياد بود.
وي با بيان اينكه «ريشه غرب زدگي هاي سياسي را بايد در غرب زدگي فرهنگي ديد» ،گفت: تفكر غرب زدگي سياسي، دلبستگي سياسي به خارج دارد و به داخل دل نمي سپارد.
وي ويژگي جمهوري اسلامي ايران را اتكا به عنايت خداوند خواند و گفت: انقلاب اسلامي داراي اين پيام است، اين كشور يك كشور خدايي و امام زماني و در تدارك ايجاد يك زمينه بزرگ براي ظهور امام است، البته نه بدين معنا كه براي اين ظهور زمان مشخصي را تعيين كند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: اين مزخرفات كه به دولت، مسؤولان و مقامات منسوب مي كنند، مبني بر اينكه، زمان ظهور را ما تعيين كرده و يا اينكه ظرفي اضافي براي امام زمان گذاشته و سجاده اي مي گذارند كه كسي در آن نماز نمي خواند و فكر مي كنند اين سجاده براي امام زمان(عج) است تا به ايشان اقتدا كنند، هيچ وقت بين مسؤولان دولتي و به خصوص شخص احمدي نژاد مطرح نبوده، اينها تنها نسبتهاي دروغي است كه برخي عناصر مي سازند، آنها بايد آمادگي جوابگويي را در آخرت داشته باشند.
صفار هرندي خاطرنشان كرد: برخي گفته بودند در روز تولد امام زمان (عج) اعضاي دولت عهدنامه اي را امضا كرده و به بنده داده اند تا در چاه جمكران بيندازم، بنده براي عرض ادب و اخلاص دولت به مريدان امام زمان به جمكران رفتم و به مردم گفتم كه هيأت دولت نيز جزو شماست و مأموريت من نيز آن بود، ولي اين اراجيف را تنها آنها ساخته بودند. وي با بيان اينكه گفتمان انتظار مهدويت، گفتماني است كه امروز مي تواند در جهان جريان ساز باشد، اظهار كرد: اين گفتمان مي تواند عرصه هاي جغرافيايي و ديني را در نوردد.
 دوشنبه 31 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن