تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819261188




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به خـودتان اعتمـاد كنيــد!


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: به خـودتان اعتمـاد كنيــد!
خوب ايستادن نشانگر اعتماد است. شما مي‌‌توانيد با تمرين كردن مقابل آينه، سبك و حركات بدن خود را ارزيابي كرده و آنها را تنظيم كنيد.
1- تماس چشمي
يك تماس چشمي خوب به شما كمك مي‌‌كند تا حضار احساس راحتي بيشتري كنند و به اطلاعات و توانايي‌تان اعتماد پيدا كنند. كافي است گهگاه به يادداشت‌هاي خود نگاه مختصري بيندازيد. پيدا كردن چند چهره دوست‌داشتني بين حضار كه به پيغام‌هاي شما واكنش نشان مي‌‌دهند و به صحبت‌هاي‌تان توجه دارند، شما را در سخنراني بهتر، ياري مي‌‌كند.

2- حالت و حركات بدن
خوب ايستادن نشانگر اعتماد است. شما مي‌‌توانيد با تمرين كردن مقابل آينه، سبك و حركات بدن خود را ارزيابي كرده و آنها را تنظيم كنيد.

3- حالت چهره
حالت چهره پسنديده كمك مي‌‌كند تا رابطه‌اي گرم و مثبت با حضار برقرار كنيد. يك تبسم اجازه مي‌‌دهد آنها بدانند كه شما مهربان و قابل اعتماد هستيد. حالت چهره شما هنگام سخنراني، بايد حضار را درگير كند.

4- لباس مناسب
انتخاب يك لباس خوب به اين معناست كه براي حضار خود احترام قائل هستيد. بهتر است قبل از اين‌كه وارد سخنراني شويد، نظر تعدادي از افراد را در مورد لباس انتخابي خود بپرسيد.

5- برجستگي صدا
گاهي اوقات تن صدا مي‌‌تواند باعث تاثير بيشتر يك پيغام شود. داشتن احساس و انرژي در صدايتان با تمرين مهارت‌هاي صدا قابل دستيابي است.

6- درگير كردن حضار
پرسيدن سئوال، صحبت كردن مستقيم با آنها و صحبت درباره علايق حضار كمك مي‌‌كند تا رابطه‌اي راحت بين شما و آنها ايجاد شود.

چگونگي كسب مهارت براي سخنراني
در زندگي همه ما مواقعي وجود دارد كه بايد در حضور چند نفر راجع به مسئله‌اي صحبت كنيم. ممكن است اين صحبت در جلسه يا كنفرانسي باشد كه رسميت داشته باشد و ممكن هم هست در يك جمع خانوادگي يا در محيط كار بخواهيم براي دوستان يا همكاران‌مان صحبت كنيم. اگر مهارت‌هاي لازم را در اين زمينه داشته باشيم، قطعا روند كار با موفقيت بيشتري انجام مي‌‌شود و به نتايج بهتري مي‌‌رسيم. پس سعي كنيد صحبت خود را هميشه با يك مقدمه آغاز كنيد، سپس به اصل بحث بپردازيد.
بسياري از افراد حتي در دوران تحصيل و براي نوشتن انشاء نيز براي پرداختن به مقدمه دچار مشكل مي‌‌شوند اما با توجه به نكات زير حداقل از اصول كلي مقدمه آگاه خواهند شد:
مقدمه بايد مختصر باشد اما در عين حال بايد هدف از بيان آن مشخص باشد تا شنونده بداند قرار است به چه موضوعي پرداخته شود.
مقدمه نبايد تنها اطلاعات خاصي را به شنونده منتقل كند، بلكه بايد شنونده را جذب كند و براي پيگيري كلام انگيزه لازم را در او به وجود آورد.
مطالب بيان ‌شده بايد با يكديگر مرتبط باشند نه اين‌كه در مقدمه به نكاتي پرداخته شود كه در آخر بحث هيچ نتيجه‌اي از آنها گرفته نشود.

پرداختن به مطالب اصلي
از كلمات قابل درك و بامعني استفاده كنيد.
القاب، عناوين و اصطلاحات فوق تخصصي كمكي به درك بهتر موضوع نمي‌‌كند، البته هنگام نياز بايد به آنها اشاره شود.
به ياد داشته باشيد هرچه بيشتر مطالعه كنيد، بيشتر خواهيد دانست و هرچه بيشتر بدانيد و بياموزيد، به جاهاي بهتري مي‌‌رسيد.
وقتي از جنبه‌هاي گوناگون يك مسئله آگاه باشيد، با اعتماد به نفس بيشتري راجع به آن صحبت مي‌‌كنيد و حس مثبت خود را به شنونده نيز منتقل خواهيد كرد.
ديگران را در بحث خود وارد كنيد و از نظرات آنها نيز مطلع شويد چرا كه اگر تا انتهاي بحث پيش برويد، امكان دارد نقاط كور و مبهمي براي شنوندگان ايجاد شده باشد و آنها فرصت ابراز عقيده يا سئوال در آن موارد را نداشته باشند.
 سه شنبه 18 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن