واضح آرشیو وب فارسی:پرشین وی: «ريسمان باز» بهترين فيلم و جايزه رضا ناجي بزرگترين اتفاق سينمايي سال بود سينماي ما- كارگردان فيلم پرمخاطب «اخراجيها» با اشاره به تغيير جايگاه تلويزيون و سينما در دستيابي به مخاطب عام و خاص گفت: در سال 86، تلويزيون از سينما جسورتر بود. مسعود دهنمكي اظهار داشت: در سال جاري رقابت بين تلويزيون و سينما در جذب مخاطب بسيار زيادتر از سالهاي پيش بود و تلويزيون، با جسارت بيشتر به مضامين تازه و سوژههاي جدي و مخاطبپسند پرداخته بود. شايد اينطور به نظر بيايد كه تلويزيون داراي مخاطب عام است اما اين روزها اين رسانه به سمت مباحث خاص ميرود، در حالي كه سينما با اينكه مخاطب خاصتري دارد، حرفهاي عام ميزند و در بحث موضوع و نوآوري دچار مشكل است. اين كارگردان سينما با بيان اين نكته كه سينما بايد به طرح مباحث متنوع بپردازد، گفت: همانطور كه تصور ميشد و كارشناسان پيشبيني كرده بودند، سينما به دليل عدم تنوع در سوژه و داستان با افت مخاطب رو به رو است و فارغ از پيدا كردن مقصر، سينما نيازمند آسيبشناسي جدي است. او با اشاره به مشكلات اكران، افزود: بايد در امر اكران و پخش فيلمها تجديدنظر شود و بحثي را كه باعث ترافيك فيلمها براي رسيدن به اكران شده، مورد بررسي قرار داد، از سوي ديگر مسئولين سينما بايد بحث رقابت با تلويزيون را جدي بگيرند كه اگر اين روند ادامه پيدا كند، سينماي ايران به لحاظ اقتصادي ضرر ميبيند. وي ادامه داد: متاسفانه در سال 86 به جز يكي دو مورد، فيلم پرفروش نداشتيم و فروش فيلمها به شدت ضعيف بود كه البته در مقطعي قاچاق فيلم نيز مزيد بر علت شد و فروشها را بسيار كم كرد. دهنمكي يكي از معضلات سينماي ايران در سال 86 را قاچاق فيلم دانست و افزود: از آسيبهايي كه به سينما وارد شده، بحث قاچاق فيلم است و مبارزه با قاچاق اراده بسيار جدي ميطلبد. وي افزود: متاسفانه قاچاق فقط محكوم ميشود و به دنبال ريشهيابي آن نيستيم. اين در حالي است كه قاچاق عملا سرمايهگذاري را با ريسك بالايي رو به رو ميكند. اين كارگردان سينما فيلم «ريسمان باز» ساخته مهر شاد كارخاني را بهترين فيلمي كه در سال 86 ديده است، قلمداد كرد و گفت: اين يكي از بهترين فيلمهايي است كه من در سال 86 ديدم. «ريسمان باز» بحث فاصله طبقاتي را مطرح ميكند و با اينكه دومين كار سازندهاش است در كنار ساختار ساده، موضوعاش را به خوبي مطرح ميكند. وي درباره جشنواره بيست و ششم فيلم فجر گفت: در هر جشنوارهاي اعتراضاتي وجود دارد اما در مورد جشنواره فيلم فجر، اين امر نشان دهنده وجود يك مشكل در مكانيزم برگزاري جشنواره است. دهنمكي ادامه داد: جشنوارهاي كه يك ربع قرن از برگزارياش گذشته نبايد كاستيهايش در مكانيزم برگزاري را با سياست آزمون و خط دنبال كند و بايد استخواندارتر از اين باشد. كارگردان فيلم پرفروش «اخراجيها»، بزرگترين اتفاق سينمايي سال 86 را كسب جايزه خرس نقرهاي توسط رضا ناجي دانست و گفت: كسب اين جايزه براي فيلم «آواز گنجشكها»، يكي از امتيازات سينمايي ما در سال 86 بود، ضمن اينكه حضور گسترده فيلمهاي ايراني و حضور پررنگ شان نشان داد كه سينماي ايران همچنان در دنيا شناخته شده است. منبع خبر : فارس
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پرشین وی]
[مشاهده در: www.persianv.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 424]