تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 25 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان زيرك، دوستش حق است و دشمنش باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1829555021




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شمقدري:با نگاه سياسي به جريانات سينما به‌جايي نمي‌رسيم


واضح آرشیو وب فارسی:پرشین وی: گزارش كامل فارس از مناظره سوم شمقدري و عسگرپور/1 خبرگزاري فارس: «جواد شمقدري» در مناظره سوم با محمدمهدي عسگرپور گفت: من مي‌گويم وقتي ما با يك نگاه سياسي وارد عرصه شويم چيز خوبي از اين عرصه درنمي‌آيد. حالا چه بخواهيم كار مطالعاتي انجام دهيم و چه بخواهيم وارد جزئيات شويم. به گزارش خبرنگار راديو و تلويزيون فارس، اين مناظره در حالي بامداد امروز دور سوم خود را پشت سر گذاشت كه باتوجه به صحبت‌هاي پاياني هر دو طرف به نظر مي‌رسد حداقل بايد در يك برنامه ديگر شاهد ادامه اين مناظره‌ بود. مناظره‌اي كه در آن جواد شمقدري بارها و بارها برخي از كارگردانان را به شاه‌نشيني در سينماي ايران متهم كرد و عسگرپور نيز همچنان به تعريفي دقيق از نگاه استراتژيك رئيس جمهور به سينما اصرار ورزد. بنا بر اين گزارش، مديرعامل خانه سينماي در ابتداي سخنان خود، اظهار داشت: اميدوارم بحث‌هايي كه در جلسه گذشته داشتيم، مفيد باشد و يك سينماي خوبي را از سينماي ايران ترسيم كرده باشد. مشاور هنري رئيس جمهور نيز در شروع صحبت‌هاي خود گفت: اميدوارم بينندگان اين برنامه ما را تحمل كرده باشند و حاصل صحبت‌هاي ما به دردشان بخورد و سپس به درخواست فريدون جيراني مناظره سوم با صحبت‌هاي عسگرپور آغاز شد. عسگرپور در شروع صحبت‌هاي خود اظهار داشت: در فاصله برنامه گذشته تا كنون دوستان تماس گرفتند و گفتند خيلي درمورد استراتژي صحبت شد اما من اعتقاد دارم بايد در اين مورد و نگاه استراتژي رئيس جمهور به سينما بحث شود،واقعيت اين است كه راجع به اين مفهوم هرچقدر صحبت كنيم بازهم كم است، چرا كه من فكر مي‌كنم اتفاقا مشكل ما حداقل در دو دهه گذشته و فقدان استراتژيك در سينما بوده است البته آقاي شمقدري در صحبت‌هايشان اشاره داشتند كه استراتژي وجود دارد و نگاه رئيس جمهور و به تبع آن دولت به سينما استراتژيك است و من به عنوان يك ايراني موظف هستم كه اين موضوع را جمع بنندم چرا كه ما داريم راجع به يك دولت بحث مي كنيم كه نبايد از هم تفكيك شوند و منطق هم همين را مي گويد حالا درمورد قواعد و شواهد كه من فكر مي‌كردم وجود ندارد صحبت شد كه اقاي شمقدري هم توضيحات خودشان را دادند. اين كارگردان سينماي ايران تصريح كرد:اگر اجازه بدهيد صحبت‌هايم را با يكي از نكات پاياني صحبت‌هاي آقاي شمقدري در جلسه گذشته شروع كنم كه ايشان گفتند كه سير مطالعاتي كه معمولا منجر مي شود به شكل گيري ايجاد يك نگاه استراتژيك شروع شده است كه همانجا من يك پرانتز را باز كردم چرا كه به عنوان مديرعامل خانه سينما از اين موضوع اطلاعي از اين سير مطالعاتي نداشته و ندارم ، واقعيت اين است كه از اينجا مي‌خواهم وارد يك بحث ديگري شوم و ان بحثي كه از جلسه اول هم مطرح شد به عنوا تعامل بين دولت و مجموعه سينما كه بحث نسبتا مهم و جذابي هم است به آن نظرم بايد نقبي بزنيم. وي ادامه داد: واقعيت اين است كه مخاطبين‌مان عمدتا بچه‌هاي سينما هستند، بنابراين در يك برنامه عادي و عمومي صحبت نمي‌كنيم و بحث ما هم تخصصي است و حتي اگر ذكر مورد هم بشود اشكالي ندارد چرا كه در جلسه اول در مورد فيلم ها هم ذكر مورد شد و ما بگوئيم كه اساسا چه كساني سير مطالعاتي را پيگيري مي‌كنند از چه تاريخي و كجا؟. * ظاهرا قرار بود قطار سينماي ايران به چهارراه تمدن‌ها برسد مشاور هنري رئيس جمهور در ادامه برنامه اظهار داشت: من فكر مي‌كنم بحثي كه ما داشتيم يك محورهايي داشت كه اگر از اين محورها غفلت كنيم و نهايتا بحث را ببريم به اين سمت كه بنده بيايم و كارنامه ارائه دهم، فكر مي‌كنم يك مقدار خارج از موضوع رفته‌ايم چون اگر قرار بر ارائه يك كارنامه دقيق باشد، سوال من اين است كه خانه سينما چه كرده است؟ خانه سينمايي كه در واقع نقش و رسالتي جدي بر دوش گرفت و در واقع من هم اين سوال را مي خواهم بپرسم كه خانه سينما در رابطه با اين وضعيتي كه سينماي ايران دارد چه نقشي دارد و چه برنامه‌اي دارد؟ وي ادامه داد:‌ من يك بحثي در جلسه قبل داشتم و گفتم كه در اوايل دهه شصت يك سياستگذاري در سينماي ايران انجام شد و يك اهدافي داشت و تا به امروز تا آنجاكه بنده اطلاع دارم سياست‌گذاري جديدي كه در صحنه سينما بروز و ظهور داشته باشد سراغ ندارم و تقريبا براساس همان برنامه‌هاي دهه60 قطار سينماي ايران رفته است جلو. شمقدري تصريح كرد: ظاهرا قرار بود قطار سينماي ايران به چهارراه تمدن‌ها برسد و حرفي براي گفتن داشته باشد در عرصه بين‌المللي و داخل كشور اما امروز قطار سينماي ايران به جايي رسيده است كه نمي‌خواهم بگويم به يك جاده متروك رسيده، هرچند برخي اين تعبير را دارند اما حداقل به قد و قواره و انتظاري كه ما از آن داريم نرسيده است، خب چه كساني در رسيدن قطار سينماي ايران به اينجا نقش داشته‌اند؟ اگر برگرديم و بخواهيم ارزيابي كنيم كه چه كساني در اين سرنوشت نقش داشته‌اند حداقل در رابطه با اين دولت و اين تيم كه منتقد جريان گذشته هستند، تقريبا هيچ نقشي در وضعيت امروز سينما نداشته‌اند و اتفاقا يك حلقه مديريتي كه برخي‌ها فيلمساز هستند و اين‌ها در اين كه سينماي ايران به اين سرنوشت برسد، نقش جدي داشته‌اند چرا كه هم فيلم ساخته‌اند و هم مديريت داشته‌اند و در واقع از كساني كه تفكر مشابهي با ما داشته‌اند بعضا حضور فعالي در خانه سينما نداشتند. اين كارگردان سينماي ايران خاطرنشان كرد: پس لذا ما مي‌خواهيم اين را بگويم كه سرنوشتي كه امروز سينماي ايران دارد كه تعابير مختلفي در موردش گفته مي‌شود و يك كارگردان مطرح حتي مرگ سينماي ايران را اعلام مي كند اين بر اساس چه استراتژي به اينجا رسيده است. اگر ما بر روي اين به توافق نرسيم پس از استراتژي كه بخواهد اعلام و ابراز شود ما قطعا راه به جايي نمي‌بريم. وي تصريح كرد: من اين را عنوان كردم كه يكي از نقاط كليد كه در شكل‌گيري اين استراتژيك داريم و فكر مي‌كنم بايد به آن توجه كرد مشاركت خود سينماگران است.اساسا معتقديم بدون حضور سينماگران و فيلمسازان ما كاري را پيش نخواهيم برد و در همه حوزه ها همين است.پس اولين راه و شاخصه اين برنامه كه بايد اعلام بعد اقدام شود مشاركت فيلمسازان است.اما به دلايلي متأسفانه كاملا سياسي، چون سينماي ايران بيشتر در حلقه مديريتي يك خاستگاه حزبي پيدا كرده است كه اوج آن به دوران اصلاحات برمي‌گردد وتا وقتي كه اين حلقه مديريتي كه هم در اجرا و هم در سياست‌گذاري و هم استفاده از همه فرصت ها تا اين حلقه مديريتي با آن نگاه حزبي عمل مي كند نتيجه‌اش اين مي شود كه به عنوان نقطه آغاز مي بينيم كه نه تنها اين مشاركت شكل نگرفته بلكه مي بينيم كه گروهي از فيلم‌سازان قبل از اينكه حركتي آغاز بوشد جمع مي شوند جمع مي‌شوند تا جلوي هر تحركت جديدي را بگيرند و اين فرآيندها باعث مي شود كه آن چيزهايي كه ما مدنظر داريم محقق نشود. در اين قسمت فريدون جيراني به مانند دو مناظره قبلي كه در بسياري از برنامه به هر دو نفر در مورد پرسيدن سوال مشخص از يكديگر تذكر مي‌داد خطاب به شمقدري گفت كه لطفا سوال مشخص خود را از آقاي عسگرپور مطرح كنيد كه شمقدري گفت: من معتقدم نبايد اين برنامه را به سوال جلو ببريم چرا كه من هم انبوهي از سوال دارم و اصلا اين روش غلط است من مي گويم ديدگاه‌هاي‌مان را مطرح كنيم و به مخاطبين‌مان اعم از فيلمساز و مردمي كه به سينما علاقه‌مند هستند اين را ارتباط دهيم. عسگرپور نيز در جواب گفت: سطح سوال من اصلا واقعا آنقدر به اين شكل ژورناليستي نبود كه مثلا من بگويم چند جلسه تشكيل شده و چه كساني بوده‌اند و حتي من گفتم از آن سوال مي‌خواهم چگونه بهره‌برداري كنم و به هيچ عنوان آنقدر سياست‌مدارانه هم رفتار نكردم و الان هم متوجه شدم كه بخش عمده‌اي از همكاران ما، ظاهرا سياستمداران خيلي پيچيده‌اي هستند كه نمي‌خواهند سينما رشد كند و هر وقت لكوموتيو به طرفي مي‌رود، آن را به طرف ديگر مي‌برند، به‌خاطر اين كه ضد حكومت و دولت حركت مي‌كنند. وي ادامه داد: نكته اينجا بود كه در جلسه اول و دوم مباحثه ما، اين نكته مطرح شد كه دولت در دو دهه گذشته حداقل فاقد استراتژي مشخص در مورد سينما بوده است. البته زحمات را نبايد نفي كرد. به صورت طبيعي از نظر من، تمام مديران سينمايي بعد از انقلاب بدون استثناء در پي جريان‌دادن به ارزش‌ها بوده‌اند ولي باتوجه به ابزار و امكاناتشان، ممكن اشتباه مديريتي هم داشته باشند، اما اين باز هم نگاه استراتژيك نيست و مي‌شود از آنها به عنوان دلسوزي يك گروه نام برد. نگاه استراتژيك اين بود كه من در موردش توضيح دادم و در حين آن بحث بود كه آقاي شمقدري گفته‌اند كه آقاي رئيس جمهور و دولت سينما را به عنوان نگاه استراتژيك نگاه مي كنند اگر اين بحث را ايشان عنوان نمي‌كرد، من هم نمي‌گفتم كه مشخصات اين استراتژي كجاست كه ما پيدايش كنيم وگرنه من هم مي‌گفتم دولت فعلي مثل دولت‌هاي قبلي نگاهش به سينما، يك نگاه استراتژيك نيست. * در تمام دنيا وقتي مي‌خواهند ريل را عوض كنند، از نخبگان استفاده مي‌كنند مديرعامل خانه سينما در ادامه اظهار داشت: در خلال بحث استراتژيك بودن يا نبودن ايشان فرمودند كه مطالعاتي كه در دل اين استراتژي وجود دارد، شكل گرفته و من متمايل بودم آن را متوجه بشوم وگرنه باعث خوشحالي من مي‌شوم كه بدانم يك كار مطالعاتي صورت گرفته و استقبال مي كنم. وي تصريح كرد: اما تا آنجا كه من مي‌دانم و به گواه اطلاعاتي كه حداقل همكاران ما مطرح مي‌كنند، هيچ نوع جلسه‌اي تاكنون در اين نوع فضاها (ديدار فيلمسازان با رئيس جمهور) تشكيل نشده كه از همكاران ما كه به شدت دست‌اندركار هستند، دعوت شده باشد. اما كساني كه به دلايل مختلف نتوانسته‌اند كار كنند،‌ سينماگران منتقدي هستند كه چون نفعي هم برايشان وجود ندارد، همه جور مي‌توانند با سينما بر خورد كنند. اساسا من خودم را عرض مي‌كنم به عنوان كسي كه مسوليت بنياد فارابي را داشته‌ام و الان مسؤول خانه سينما هستم، اساسا بايد رابطه‌ام به‌گونه‌اي باشد كه فعالان اين عرصه را دربرگيرد نه اين كه قلعه‌اي درست كنم و اجازه ورود به كسي ندهم. عسگرپور گفت: من سؤالم اين بود كه يك موقع ايشان اشاره كرد كه برخي از دوستان نمي‌خواهند بيايند در اين معادلات، به خاطر اين كه نمي‌خواهند اتفاق مثبتي رخ دهد و يا حداقل نمي‌خواهند در حال حاضر اين اتفاق مثبت رخ دهد كه من باز هم عرض كردم در مورد دعوتي كه بعد از بعد از سه سال و نيم اين اتفاق بيفتد نمي‌دانم چقدر مي‌تواند اين نگاه استراتژيك را داشت. وي ادامه داد: يك موقع است كه در شروع كار آقاي شمقدري و دوستانشان تشخيص مي‌دهند كه اين ريل، بايد عوض شود اما چگونه بايد عوض شود؟ من فكر مي‌كنم در تمام دنيا وقتي مي‌خواهند ريل را عوض كنند، از نخبگان استفاده مي‌كنند البته متأسفانه در كشور بعد از اين كه مقام معظم رهبري اشاره كردند به نخبگان كه بايد از آنها استفاده شود و صداوسيما بايد به آنها بپردازد، آن را مترادف گرفتند با المپياد رياضي، فيزيك، و شيمي و انگار نه انگار كه نخبگان مي‌توانند گروه ديگري باشند و در حوزه هنر نيز نخبگان وجود دارد. اتفاقا تا آنجا كه اطلاع دارم، از اين گروه كه ما مي‌توانيم به عنوان نخبه نام ببريم، در مراكز مختلف نه در حوزه ايشان نه در حوزه ارشاد استفاده نشده است. اين كارگردان سينماي ايران خاطرنشان كرد:اما اين عمل كردن به اين شكل به نظرم حركت در خلأ است و الان هم ما با همين پديده مواجه هستيم به همين دليل است سر بزنگاه كه برخي از مديران ناراحت مي شنود كه چرا دوستان اظهار نظرهاي اين شكلي مي كنند،خب مگر شما چهار سال اصلا با اينها نشست و برخواست داشتيد؟ مگر اصلا شنيديد كه در اين شرايط چكار بايد كرد؟ همه اينها جزو افتخارات ما هستند و در اين كشور به دنيا آمده اند به نظرم من شما در دايره سينما نمي توانيد از اين بچه ها كارشناس تر،بهتر و معتقدتر پيدا كنيد،اما اين مي شود كه شما اينها را كنار بگذاريد و براي خودتان جلساتي را تشكيل دهيد.البته چرايش براي من روشن است و فكر مي كنم كه خيلي عزمي وجود نداشته است. * وقتي با نگاه سياسي عمل مي‌كنيم نتيجه نمي‌گيريم شمقدري نيز در پاسخ به عسگرپور گفت: من معتقدم بايد يك تعريفي از اهالي سينما بدهيم من عرض كردم يك حلقه مركزي وجود دارد كه بنده به عنوان شاه‌نشين از آنها اسم بردم. ما يكسري شاه نشين داريم و يك مجموعه ديگري كه بستگي دارد كه بعد از آن شاه‌نشين‌ها اگر فرصت و اعتباري بود به اين‌ها يك توجهي بشود اين فضا اولين مانع براي هرگونه اتفاق مثبت است. مشاور هنري رئيس جمهور ادامه داد:من مي گويم كه آقاي احمدي‌نژاد چهار عامل به عنوان محور كاري تعريف كردند كه بر اساس آن مردم به ايشان اقبال نشان دادند، اول عدالت‌خواهي بود. من مي‌گويم عدالت‌خواهي ضمن اين كه ريشه فرهنگي دارد و اساسا در حوزه فرهنگ مي‌تواند رشد كند، در همه بخش‌ها مي‌تواند مشكلات كشور را رفع كند،ما بيائيم ببينيم اجراي عدالت در حوزه سينما به چه معنا است اگر كه ما اين مسايل را حل نكنيم آن كار مطالعاتي و آن سير قطعا به نتيجه نخواهد رسيد. اين كارگردان سينما خاطرنشان كرد: آقاي عسگرپور گفتند كه از آن جلسه در حضور رئيس جمهور از آن جمع چيزي بيرون نمي‌آيد،وقتي 50 كارگردان آمده‌اند كه 10 فيلم ساخته‌اند و كمترين‌شان دو فيلم ساخته‌اند و ايشان معتقدند كه چيزي از آن جمع بيرون نمي‌آيد، به من بگويند از كدام جمع چيزي بيرون مي‌آيد تا ما هم بتوانيم بر اساس آن تصميم بگيريم. من در جلسه اول هم گفتم كه به يك تعاريف مشخص برسيم اما وقتي كه به تعاريف مشخص نمي‌ر سيم اصولا در خيلي از مسايل نمي‌توانيم برويم جلو. ايشان وقتي مي‌گويند از آن 50 نفره چيزي بيرون نمي‌آيد، به من بگويند از كدام جمع چيزي بيرون مي‌آيد و اصولا روي همين موضوع اختلاف نظر داريم. وي ادامه داد:‌ بخشي از فيلمسازان طي چندروز گذشته با من تماس گرفتند و از صحبت‌هايي كه در اين برنامه مطرح شد، اظهار نارضايتي كردند. وقتي ما مي‌خواهيم يك حركت را شروع كنيم بايد بدانيم با چه شاخصه‌هايي همراه هستيم و بايد به يك تعريف روشن برسيم. شمقدري افزود: آقاي عسگرپور براي برگزاري ديدار با رئيس جمهور 40 نفر را معرفي كردند اما ما ديديم اين مقدار كافي نيست و 40 نفر ديگر را دعوت كرديم كه از آن 40نفر كه ايشان معرفي كردند تنها خودشان و يكي دونفر ديگر حضور داشتند. من مي‌گويم وقتي ما با يك نگاه سياسي وارد عرصه شويم چيز خوبي از اين عرصه درنمي‌آيد. حالا چه بخواهيم كار مطالعاتي انجام دهيم و چه بخواهيم وارد جزئيات شويم. بايد اول تكليف خودمان را مشخص كنيم و بگوئيم اينجا انحصارطلبي به خرج داده‌ايم. مشاور رسانه‌اي رئيس جمهور تأكيدكرد: ما در دو دهه نگاه استراتژيك به سينما نداشته‌ايم سؤال من اين است كه خود آقاي عسگرپور و دوستانشان چه كار كردند كه نگاه استراتژيك در سال‌هاي گذشته طراحي نشد و اصولا چرا در طي 8 سال دوران آقاي خاتمي كه اتفاقا دولتي است، برخاسته از بخشي از حمايت جريانات است، چرا آنجا نگاه استراتژيك به سينما طراحي نشد؟ حالا چرا نشد، چون برنامه چيز ديگري بود و قرار بود من به يكسري چيزهايي ديگر برسم و چون منافع من تأمين بود، نگران اين موضوع نبودم. * من با امكانات مساوي «قدمگاه» را ساختم عسگرپور در پاسخ به شمقدري گفت: صحبت مشخص من در مورد آن جلسه اين بود كه ديرهنگام انجام شد. البته در مورد تركيبش هم نكاتي وجود داشته و دارد كه نيازي نيست به آن پرداخته شود. يك موقع توقع است كه ما با مخاطب گسترده چند ده ميليوني صحبت مي‌كنيم كه بخش عمده‌اي ممكن است ندانند ما در مورد چه چيزي صحبت مي‌كنيم. وقتي ما مي‌گوئيم اين گروه از فيلمسازان مفروضات مشتركي براي آن نداريم و مخاطبان نمي‌دانند در مورد چه چيزي صحبت مي‌كنيم ولي ظاهرا ما داريم يك بحث تخصصي مي‌كنيم كه بخش عمده‌اي از مخاطبان اتفاقا مي‌دانند ما داريم راجع به چه كساني و چه چيزهايي صحبت مي‌كنيم. وي خاطرنشان كرد: بنابراين نبايد با احساسات مردم بازي كرد،اگر شما محدوديت امكانات داشته باشيد، به طور طبيعي مي‌رويد سراغ كساني كه بلدند چكار كنند.كساني كه هم اتفاقا در آن جلسه بودند، پول‌هاي بيت المال را دور ريختند و اتفاقا شاه‌نشين لقب نگرفتند، به خاطر اين كه يك كناري نشستند و دارند به سينما فحش مي دهند اما كساني كه زحمت كشيدند، لقب شاه نشين گرفتند كه اتفاقا خوب است اسم‌شان برده شود تا خودشان بفهمند شاه‌نشين هستند در حالي كه حتي شاه هم نيستند. اينها توانسته‌اند در عرصه داخلي و خارجي افتخارات زيادي كسب كنند. عسگرپور تصريح كرد: به نظرم خيلي وارد اين بحث نشويم كه 40 نفر دعوت شدند و نيامدند، چرا كه روز اولي كه ايشان اين مورد را به من گفتند هم خدمت‌شان عرض كردم كه آن دوستان به‌احتمال قوي به جلسه نمي‌آيند و حس شخصي خودم را گفتم اما با اين حال با تك تك آنها تماس گرفتيم. مدير عامل خانه سينما ادامه داد: به صورت طبيعي اگر من، شما يا ايشان، مديريت يك بخشي از فرهنگ را به عهده بگيريم، اگر مال اين حوزه باشد يك بحث است و اگر من را كه قبلا تدريس نظامي مي‌كردم، بگذارند مسؤول يك حوزه‌اي، تفاوت اساسي پيدا خواهد كرد. من يا بايد از نقطه صفر همه را جمع كنم و بررسي كنم و يا بايد به يك نفر اعتماد كنم و او را مشاور خودم بگذارم كه هر كسي تو مي‌گويي بردار و بياور، اما اگر متعلق به اين حوزه باشم، يك شكل ديگري پيدا مي‌كند و مي‌دانم كه همكاران من وسع‌شان چقدر است. من هم الان از بد حادثه يا از خوب حادثه، مسؤول شده‌ام اما اين كه ما بخواهيم جنبه احساسي به بحث بدهيم، مي‌گوئيم همه بيايند و بودجه‌هاي ميلياردي مي‌دهيم. بنده با امكانات مساوي «قدمگاه» را ساختم و ايشان «طوفان شن» را. ما امتحان خود را پس داده‌ايم و بنابراين يك درك عمومي از من يا شما به عنوان فيلمساز وجود دارد. وي افزود: حالا البته مي‌توانيم همه اينها را بگذاريم كنار و بگوئيم كه اصلا تا به حال عدالت وجود ندارد و فيلمسازان ما سياسي نگاه مي‌كنند و دنبال اين هستند كه اين دولت و يا دولت ديگري را زمين بزنند، بنابراين عدالت اصلا اينجا معني نمي‌يابد. مي‌توانيم با احساسات مردم بازي كنيم كه يكسري از كارگردانان شاه‌نشين بوده‌اند و با بودجه‌هاي مردم فيلم ساخته‌اند اما به نظر من حالا كه قرار است بحث كنيم، اگر اسم برده شود خيلي بهتر است. ادامه دارد...




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پرشین وی]
[مشاهده در: www.persianv.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 324]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن