تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 15 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826005212




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كيانيان: بازيگران ستاره و تك‌نقش،


واضح آرشیو وب فارسی:پرشین وی: گزارش فارس از كارگاه پژوهشي بازيگري در تالار محراب؛ خبرگزاري فارس: «رضا كيانيان» در نشستي با موضوع بازيگري گفت: بازيگراني كه در سينما، تك نقش و ستاره هستند، مي‌توانند به گردش سرمايه در سينما كمك كنند و در اين ميان بازي‌هاي چندبعدي و پيچيده براي نقش‌هاي دوم و سوم به‌كار برده مي‌شود و ما از اين جهت، مديون ستارگان سينما هستيم. به گزارش خبرنگار تئاتر فارس، رضا كيانيان به دعوت فرهنگستان هنر در كارگاه پژوهشي بازيگري، در تالار وحدت سخنراني كرد. وي كه در جمع علاقمندان به سينما و دانشجويان سخت مي‌گفت، با اشاره به بازيگر مؤلف بيان داشت: هميشه با عنوان «بازيگر مؤلف» مشكل داشتم و دارم و حال كارگردان مولف نيز پديد آمده است. وي افزود: گروهي از منتقدان ايراني در يك مجله فرانسوي در همان كشور «كارگرداني مؤلف» را بيان كرده‌اند كه در ايران پيگيري نشد. هر كارگردان يك مولفه خاصي را در كارهايش پيگيري مي‌كند كه دغدغه كارگردان است و معتقدم اين دغدغه در همه كارگردانان وجود دارد. وي در ادامه چهار سطح را براي هر انسان و به تبع آن بازيگر ناميد و گفت: هر بازيگر چهار سطح عقلاني، احساسي، روزمرگي و جنسي و غريزي دارد. بازيگران نيز در بازي‌هاي خود از اين چهار سطح استفاده مي‌كنند، اما برخي از بازيگران قادرند دو بعد آن را استفاده كنند، برخي يك بعد آن را داشته و برخي نيز توانايي استفاده از چهار بعد آن را دارند. كيانيان تصريح كرد: فردي مانند «مارلون براندو» كه همه به عنوان غول بازيگري آن را مي‌شناسيم، اما آيا تاكنون ديده‌ايد وي بتواند نقش يك دكتر يا فيلسوف را بازي كند؟ ما تاكنون مارلون براندو را در اين نقش نديده‌ايم چرا كه قادر به بازي در اين نقش نيست، او از عقل در بازي استفاده نمي‌كند و تنها سه سطح جنسي، احساسي و روزمرگي را دارد و توانايي بازي كردن در نقش يك دكتر را ندارد، اما مي‌تواند در نقش يك عاشق يا يك شورشي به‌خوبي بازي كند. كيانيان بيان داشت: بازيگري چون «آنتوني هاپكينز» مي‌تواند تمام نقش‌هاي را در چهار سطح بازي كند. او زماني مي‌تواند دزد باشد، زماني يك مرد هوسران، زماني يك شورشي و زماني يك دكتر و يا فيلسوف بزرگ. اما فردي مانند «هريسون فورد» را نمي‌توان در نقش غيراكشن ديد و پذيرفت. اين بازيگر سينما و تئاتر در ادامه اين نشست، يادآور شد: برخي از بازيگران يك‌بعدي هستند و برخي نيز چهار بعدي هستند و مي‌توانند در هرگونه نقشي ظاهر شوند. يك بازيگر قرار است نقش آدم‌هاي ديگر را بازي كنند اما برخي از بازيگران نيز تنها قادر به بازي در يك نقش هستند. وي خاطرنشان ساخت: فردي چون «فردين» تنها در يك نقش بازي بازي مي‌كرد چرا كه او در اين نقش گير كرده بود. سينما يك تجارت است كه نيازمند گردش سرمايه بوده و برخي از كارگردانان و تهيه‌كنندگان نيز براي گردش اين سرمايه بازي را در همان نقش مي‌خواهند. او نيز مجبور بود آن گونه بازي كند اما توانايي بازي‌ در نقش‌هاي ديگر را نيز داشت. كيانيان تصريح كرد: «فردين» در خاطرات خود نوشته بود كه «هميشه منتظر بودم يكي از كارگردانان جوان در آن دوره مثل مهرجويي و كيميايي به‌من زنگ زده و بازي در نقشي را از من تقاضا كند» كه اين امر صورت نگرفت. او تنها فرصت يافت كه در فيلم «غزل» نقشي متفاوت را بازي كند و بسيار خوب هم بازي كرد. وي در ادامه به تك ستاره‌هاي سينما اشاره كرد و بيان داشت: برخي از بازيگران تك نقش هستند و به خاطر ظاهر زيبا و خوبي كه دارند گيشه را مي‌چرخانند و در صنعت سينما نقش تعيين‌كننده‌اي دارند. كمتر تماشاگري نيز در جهان وجود دارد كه پول بدهند و بروند يك فيلم كم ستاره ببينند. معتقدم تجارت سينما روي دوش تك‌نقش‌هاي سينما هست و من ممنون آنها هستم. كيانيان در ادامه تصريح كرد: علاوه بر ساخت فيلم‌هايي با تك ستاره ، فيلم‌هايي نيز ساخته مي‌شود كه تماشاگر خاص دارند. تا زماني كه صنعت سينماي ما به وسيله تك بازيگران به گردش در مي‌آيد ما هم مي‌توانيم در نقش‌هاي ديگر بازي كنيم و تماشاگران خاص نيز به تماشاي فيلم‌هاي خاص بنشينند.هميشه تك نقش‌ها در سطح روزمرگي و احساسي مي‌چرخند و در فيلم‌ها به مسائل روزمره و عاطفي مي‌پردازند. وي گفت: اين موارد تنها در سينماي ايران صدق نمي‌كند بلكه در تمام جهان اين گونه است، هميشه نقش اول سينماي تجاري آدمي است كه نبايد كار خاصي انجام دهد و نقش‌هاي دوم و سوم داراي بازي‌هاي قوي و چند بعدي هستند و مي‌توانند از تمام سطوح عنوان شده استفاده كنند. كيانيان همچنين يادآور شد: آنچه را گفتم دليل بر آن نيست كه مردم عام نمي‌فهمند، در تمام جهان اين گونه است و نگاه عام از مسائل روزمره، عاطفي و جنسي بالاتر نمي‌رود. به گزارش فارس، وي در ادامه با طرح اين سؤال كه آيا بازيگر بايد همه چيز را تجربه كند يا خير؟، گفت: وقتي صحبت از تجربه كردن مي‌آيد، مسائل جنسي، روزمره و مسائلي چون اعتياد كه راحت‌تر است همه براي تجربه كردن به سراغ آنها مي‌روند، اما اين گونه نيست. معتقدم بايد اعتقاداتي نيز در ميان باشد، هنگامي كه فرد براي تجربه معتاد مي‌شود ديگر راه بازگشت ندارد. بنابراين نمي‌توان همه چيز را تجربه كرد. نمي‌توان عشق را تجربه كرد چرا كه درگير آن مي‌شوي، نمي‌توان دزدي را تجربه كرد، چرا كه تجربه دزدي، خود يك تجربه است. وي تصريح كرد: با اين حال انسان همه چيز را در ذهن خود تجربه مي‌كند، بشر هميشه در ورطه گناه و توبه قرار دارد و دوست دارد كه پاك باشد و اگر قرار باشد گناه نكنيم، ديگر بشر نيستيم. به گزارش فارس، وي ادامه داد: براي رسيده به سطوح دلي و عقلي بايد تلاش كرد. وي در ادامه به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفت و درباره شباهتش به آل‌پاچينو و رابرت دنيرو گفت: من از جهاتي چهره‌ام شبيه اين دو بازيگر است اما آن منتقدي كه اين شباهت را داده، تحليل كند كه در چه سكانس‌ها و نقش‌هايي من به آنها شباهت دارم و در اين خصوص تحليل بدهد نه به خاطر يك خال اين شباهت را عنوان كند. وي درباره الگوي بازيگري نيز گفت: من بارها گفته‌ام كه الگوي بازيگري ندارم، چرا كه كساني كه مي‌گويند الگوي بازيگري دارند خودشان را لو مي‌دهند.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پرشین وی]
[مشاهده در: www.persianv.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 321]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن