تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 17 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799707399




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختصاصي مهر /جزئيات آزمون ارتقا دستياري پزشكي/ مقررات شركت دستياران در آزمون ارتقا


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اختصاصي مهر /جزئيات آزمون ارتقا دستياري پزشكي/ مقررات شركت دستياران در آزمون ارتقا
جزئيات آزمون ارتقاءدستياري و مقررات شركت دستياران پزشكي در آزمون ارتقاء توسط خبرگزاري مهر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بيست و هفتمين دوره امتحانات ارتقاي دستياري پزشكي به طور همزمان در 22 دانشگاه علوم پزشكي شور برگزار مي شود.

بر اساس دستور العمل اجرايي اين دوره از امتحانات ارتقاء دستياري پزشكي، امتحانات ارتقاء در دو بخش ارزيابي درون بخشي و آزمون كتبي برگزار مي شود.

دانشگاهها بايد كليد آزمون ارتقاء سال جاري را بلافاصله پس از برگزاري به نحو مقتضي در اختيار دستياران قرار دهند و رسيدگي به اعتراضات و نمرات اعلام شده در مهلت مقرر به عهده دانشگاههاي مربوطه است.

برگزاري آزمون ارتقاء دستياري در دو بخش ارزيابي درون بخشي و آزمون كتبي

به گزارش مهر، ارزيابي درون بخشي از سوي گروه هايي كه دستيار در آن مشغول تحصيل است، انجام مي شود و آزمون كتبي تحت نظارت دبيرخانه شوراي آموزش پزشكي و تخصصي از سوي دانشكده هايي كه دستيار تخصصي تربيت مي كنند، برگزار خواهد شد.

مجموع نمره هاي ارتقاء هر سال برابر 300 است كه 50 درصد كل نمره اختصاص به ارزيابي درون بخشي و 50 درصد به آزمون كتبي اختصاص دارد.

بر اساس مصوبه شصت و چهارمين نشست شوراي آموزش پزشكي و تخصصي ملاك مقايسه براي آزمون هاي ارتقاء دستياري از ميانگين نمره 20 درصد شركت كنندگان برتر هر رشته در هر دانشگاه كه بالاترين نمرات را كسب كرده اند، تعيين مي شود.

هر دستيار تخصصي پزشكي براي ارتقاء به سال بالاتر بايد در آزمون ارتقاء شركت كند و براي قبولي در اين آزمون بايد حداقل نمره ارزيابي درون بخشي، حداقل نمره كتبي و حداقل نمره كل را بدست آورد و در غير اينصورت مردود يا مشروط شناخته مي شود.

اخراج دستياراني كه در طول دوران دستياري سه بار در امتحانات ارتقاء مردود شوند

دستياراني كه در طول دوران دستياري سه بار در امتحانات ارتقاء مردود شوند از سيستم آموزش تخصصي باليني پزشكي اخراج خواهند شد و دستياراني نيز كه در امتحان ارتقاء سال اول به دوم دوبار مردود شوند مجاز به ادامه دوره دستياري تخصصي پزشكي نخواهند بود.

اعلام حداقل كل نمره مجاز

بر اين اساس، براي رشته هاي تخصصي پزشكي با دوره 3 ساله، براي سال اول به دوم حداقل كل نمره مجاز 170 و براي سال دوم به سوم 185 است كه اين نمرات براي رشته هاي تخصصي پزشكي با دوره 4 ساله، به ترتيب براي سال اول به دوم 170، براي سال دوم به سوم 180 و براي سال سوم به چهارم 190 است. براي رشته هاي تخصصي پزشكي با دوره 5 ساله نيز حداقل كل نمره مجاز براي سال چهارم به پنجم 195 است.

بر اساس مقررات امتحانات ارتقاء از نظر ارزيابي درون بخشي، شركت كليه دستياران در آزمون منوط به موفقيت در فعاليت هاي درون بخشي و كسب حداقل نمره 90 از 150 و معرفي رسمي مديرگروه مربوطه و ثبت موضوع پايان نامه تخصصي و ارائه آن طبق برنامه هاي مصوب است.

نمره دهي آزمون ها درون بخشي بر اساس انجام يكي از روشهاي نوين ارزشيابي

نمره آزمون ها و فعاليتهاي درون بخشي بايد حداقل بر اساس يكي از روشهاي نوين ارزشيابي كه با مقتضيات آن رشته و مستندات ارسال شده از طرف دبيرخانه هماهنگي داشته باشد، تعيين شود كه البته روشهاي گذشته نيز در اين دوره به صورت استثناء قابل قبول خواهد بود.

شركت در آزمون كتبي منوط به قبولي در ارزيابي درون بخشي

نمرات ارزيابي درون بخشي در فاصله زماني مناسب و پيش از آزمون كتبي به اطلاع دستياران رسانده شود تا زمان كافي جهت دريافت و نيز رسيدگي به اعتراضات احتمالي دستياران موجود باشد. ضمن اينكه شركت در آزمون كتبي منوط به قبولي در ارزيابي درون بخشي است.

تصميم گيري در خصوص كليه موارد مربوطه به ارتقاء همزمان كه در آئين نامه و مصوبات پيش بيني نشده به كميسيون برنامه دستياري تخصصي باليني دانشگاه، متشكل از رئيس دانشكده پزشكي، مديركل آموزش دانشگاه، معاون آموزشي دانشكده پزشكي، مدير گروه رشته مربوطه و يك نفر عضو هيئت علمي به انتخاب معاون آموزشي تفويض اختيار شده است.

آن دسته از فارغ التحصيلان خارج از كشور كه پرونده تحصيلي آنها به تأييد كميسيون ارزشيابي مدارك خارجي رشته هاي تخصصي رسيده و از طريق مركز امور خدمات آموزشي وزارت بهداشت جهت ثبت نام در امتحان ارتقاء تخصصي معرفي مي شوند، با توجه مفاد اين دستور العمل و با معرفي دبيرخانه شوراي آموزش پزشكي و تخصصي مي توانند در يكي از دانشگاههاي علوم پزشكي كشور ثبت نام و در آزمون كتبي شركت كنند.

دانشگاهها بايد كليد آزمون ارتقاء سال جاري را بلافاصله پس از برگزاري به نحو مقتضي در اختيار دستياران قرار دهند و رسيدگي به اعتراضات و نمرات اعلام شده در مهلت مقرر به عهده دانشگاههاي مربوطه است.
 جمعه 14 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 621]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن