تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):خدا با ما است و نيازمند ديگرى نيستيم، و حق با ما است و باكى نداريم كه كسى از...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819239569




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضويت در اتحاديه اروپا و توسعه اقتصادي اولويت‌هاي دولت جديد بلگراد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: عضويت در اتحاديه اروپا و توسعه اقتصادي اولويت‌هاي دولت جديد بلگراد
پس از شكاف سياسي در دولت پيشين ميان دو حزب از جناح دمكراتيك متعلق به رييس جمهور و نخست وزير اين كشور، جناح طرفدار غرب و پيوستن به ساختارهاي غربي اروپايي و فرا آتلانتيكي توانست كه اكثريت لازم در مجلس را با حمايت حزب سوسياليست اين كشور كسب كند.

اختلاف اصلي ميان دو جناح دمكراتيك در دولت پيشين بر سر نحوه پيوستن به اتحاديه اروپا و موضوع كوزوو بود.

حزب نخست وزير خواهان آن بود كه اتحاديه اروپا ابتدا صربستان شامل كوزوو را به رسميت بشناسد و پس از آن درباره ائتلاف مذاكره شود.

اين درحاليست كه مقامات بروكسل اعلام كردند كه مذاكرات ائتلاف صربستان مستقل از موضوع كوزوو قابل پيگيري است.

به گفته يك تحليل گر سياسي صربستان، براي دولت آينده اين كشور ائتلاف با اروپا، افزايش سرمايه‌گذاري خارجي، توسعه اقتصادي، و افزايش توانايي هاي كشور در زمينه انرژي و راهسازي در صدر برنامه‌هاي دولت جديد صربستان خواهد بود.

ميلان پاريووديچ كه در دولت صربستان در سال ‪ ۲۰۰۱‬ميلادي فعاليت داشته است در گفت -وگويي با خبرگزاري دولتي صربستان ضمن تاكيد بر اهميت نامزد شدن صربستان تا پايان امسال براي عضويت در اتحاديه اروپا پيشرفت در برخي از زمينه‌ها مانند ايجاد فرصت‌هاي شغلي جديد و راه‌سازي و بالا بردن توانايي‌هاي انرژي در اين كشور بالكان را مهم تلقي مي‌كند.

وي احداث جاده‌هاي اتوبان بين صربستان و مقدونيه و بلغارستان را كه قسمتي از بزگراه اروپايي موسوم به كريدور ده تلقي مي‌شوند در بالا بردن تواناييهاي تجاري صربستان بسيار مهم و حياتي مي‌خواند.

پاريووديچ همچنين با تاكيد بر اهميت بالا بردن توانايي‌هاي انرژي صربستان مي‌گويد حكومت بلگراد به زودي با مشاركت شركت‌هاي خارجي دو نيروگاه برق با مجموع ظرفيت ‪ ۱۴۰۰‬مگاوات خواهد ساخت و نيز به اجراي خصوصي سازي در صنعت نفت صربستان و انجام طرح‌هاي خط لوله گاز با روسيه خواهد پرداخت.

همچنين استويان استامنكوويچ اقتصاد دان صرب در گفت وگو با تانيوگ با تاكيد بر لزوم تحقق رشد اقتصادي مي‌گويد دولت جديد صربستان مي‌بايستي تا حد ممكن در جذب سرمايه خارجي تلاش كند و از سوي ديگر قسمت اعظم پس اندازها در بانك‌هاي داخلي را به سمت سرمايه‌گذاري سوق دهد.

وي همچنين تاكيد دارد كه براي تضمين رشد اقتصاد داخلي مي‌بايستي تا آنجايي كه امكان دارد تورم در سطح پاييني نگه داشته شود و براي عملي كردن اين مساله مي‌بايستي بانك مركزي و دولت صربستان با يكديگر همكاري نزديكي داشته باشند.
 پنجشنبه 13 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن