تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منزلت مردم را در نزد ما، از اندازه روايتشان از ما بشناسيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802804593




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سياست - دولت دهم و بازگشت به شرايط سابق


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: سياست - دولت دهم و بازگشت به شرايط سابق
سياست - دولت دهم و بازگشت به شرايط سابق

محمود ميرلوحي:به نظر من ابتدا بايد زمان انتخابات رياست جمهوري دهم را تحليل كنيم تا بتوانيم تحليلي از وضعيت كلي آن شرايط ارائه دهيم. با اين تحليل مي‌توانيم مختصات وضعيت داخلي و خارجي را تعيين كنيم و همچنين شرايطي را كه اصلاح‌طلبان و جناح حاكم در آن مقطع با آن مواجه خواهند شد را شبيه‌سازي كنيم.

از اين رو بدون شك اگر بتوانيم به يك شبيه‌سازي فرضي دست‌يابيم بسيار بهتر و دقيق‌تر مي‌توانيم به آنچه اقتضاي آن دوران است پي ببريم و راهكاهاي مناسب آن زمان را به كار بنديم. اما ما احساس مي‌كنيم كه وضعيتي كه در اثر پرونده هسته‌اي در عرصه بين‌المللي و نيز مسائل داخلي ايجاد شده است طي ماه‌هاي آينده و حتي تا يك سال آينده دوران خاصي را براي كشور شاهد خواهيم بود. اين دوران بسيار حساس و سرنوشت‌ساز است. در داخل اوضاع اقتصادي، خوب نيست و از سوي ديگر نيز تعهداتي كه دولت نهم در مقطع انتخابات رياست‌جمهوري گذشته داده است تحقق نيافته است در حالي‌كه هنوز مردم چشم‌انتظار تحقق آن خواسته‌ها هستند.
از اين رو ما احساس مي‌كنيم جامعه در يك نقطه سرنوشت‌ساز قرار خواهد گرفت اين دوران سرنوشت‌ساز در واقع يك دوراهي است كه مردم بايد طي كردن در يكي از اين دو راه را انتخاب كنند. اين انتخاب در پي آن خواهد بود كه مردم بايد بگويند بازگشت به مجموعه تجاربي را كه در طول 25 سال اول انقلاب به دست آمده است را مي‌خواهند و تمايل دارند نيروهاي باتجربه دوباره به رتق و فتق امور بپردازند و كشور در مسير دستيابي به اهداف برنامه چشم‌انداز 20 سال قرار گيرد يا خير. به نظر من چشم‌انداز 20 ساله ميثاق و منشوري بود بين انقلابيون واقعي و كساني كه اعتقاد داشتند كشور بايد در مسير توسعه و پيشرفت قرار گيرد.
پس از اين انتخابات رفتاري كه در سطح داخلي و خارجي صورت گرفت در كنار اين، يكسري شعارهاي غيرمدون و غيرمكتوب نيز اعلام شد كه جامعه را وارد عرصه جديدي كرد. در پي همين تغييرات بود كه نگاه به NGO‌ها، اقوام، رسانه‌ها و منتقدين نيز دستخوش تغييرات شد. از اين رو ما گمان مي‌كنيم كه كشور بر سر دوراهي سرنوشت‌سازي قرار گرفته است. اين دوراهي با آن دوراهي كه ملت در سوم تير 84 در برابر آن قرار داشت اساسا متفاوت است. در آن زمان جناح‌راست اساسا به‌طور كامل در يك طرف ماجرا قرار داشتند و از كانديداي راست‌ها حمايت مي‌كردند اما اكنون حتي مي‌شود تصور كرد كه اصلاح‌طلبان در شرايط جديد مي‌توانند با بخشي معتدل از جناح اصولگرا كه تفكراتي روشن و معتدل‌تر دارند نيز زمينه‌هاي مشترك فكري داشته باشد. در اين شرايط دوستان ما احساس مي‌كنند اصلاح‌طلبان بايد طرح جديدي را ارائه كنند. احساس ما هم اين است كه به‌رغم گفتار و رفتار دولتمردان نهم، واقعا تنها در صورت تشكيل يك دولت نجات است كه مي‌توان به تغيير سياست‌هاي اينچنيني و مسائلي كه در طي سه سال گذشته به كلي زير پا گذاشته شدند و بهره‌مندي از تمام نيروهاي كارشناسي و ساماندهي مجدد نيروها اميدوار بود تا بدين‌ترتيب مدلي براي برگرداندن كشور به مسير سابق ارائه شود. لذا اصلاح‌طلبان بايد نقشه راه و مدلي را براي اين منظور تهيه كنند تا در مقطع انتخابات بتوانند به ارائه آن بپردازند. در اين رابطه بحث‌ها و جلسات بسيار زيادي انجام شد.
سوال ما اين بود كه چه كسي مي‌تواند اين نسخه شفابخش را ارائه دهد؟ اين شخص هم بايد مقبوليت دروني در جبهه اصلاحات داشته باشد و هم اينكه حضور او زمينه كانديداي واحد اصلاح‌طلبان را ايجاد كنند. از اين رو براي اينكه مجدد به وضعيت تعدد كانديداها دچار نشويم راهكارهاي اين عرصه را تجزيه و تحليل كرديم. قصد ما اين است كه حضور اين فرد زمينه انسجام دروني جبهه اصلاحات را نيز ايجاد كند و هم اينكه مخالفان اصلاحات بپذيرند كه تندي نكنند و فضاي تخريب را محدود كننده از اين رو مي‌توان اميدوار بود كه فضاي هماري در كشور شكل بگيرد كه پيامد آن فرو ريختن مرزهاي كاذب بين نيروهاي كارشناس، متخصص و با تجربه با جامعه است كه طي سه سال گذشته ايجاد شد. از اين رو با توجه به تمام اين مسائل ما به اين شعار رسيديم كه «آزموده را آزمودن خطا نيست.» از اين رو ناچاريم به اين شكل به طرح مسئله بپردازيم كه در راستاي دستيابي به مدار توسعه بايد به افراد شناخته شده تمايل نشان دهد. اين در حالي است كه از انتخابات دور سوم شوراها به اين سو نيز تمايل مردم در راي دادن همواره به افراد شناخته شده بود. از اين رو نيروهاي ناشناخته اقبال چنداني نداشتند. به همين دليل ما فكر مي‌كنيم كه اگر افكار عمومي پيش از برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري تمايل خود را نسبت به حضور آقاي خاتمي در انتخابات مطرح كند، ما با يكي از بهترين گزينه‌ها براي برون‌رفت از اين شرايط روبه‌رو خواهيم شد. به نظر من اين مسئله يكي از بهترين گزينه‌ها است. اما راه اين است كه افكار عمومي موافق حضور آقاي خاتمي در انتخابات باشد.
مديركل انتخابات وزارت كشور در زمان خاتمي
 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن