تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مرگ آرى امّا پستى و خوارى هرگز، به اندك ساختن آرى امّا دست سوى اين و آن دراز كردن هرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819461050




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي قوه قضاييه:13 نفر از اعضاي باند پاليزدار دستگير شدند


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: سخنگوي قوه قضاييه:13 نفر از اعضاي باند پاليزدار دستگير شدند


تهران - حيات

سخنگوي قوه قضائيه گفت: اقداماتي كه باند پاليزدار انجام داده هيچگونه ارتباطي به بحث تحقيق و تفحص از قوه قضائيه ندارد و دستگاه قضائي از هر كسي در هر پست و مقامي كه باشد تحقيق و بررسي مي كند.

به گزارش حيات به نقل از اداره كل روابط عمومي واطلاع رساني قوه قضاييه، عليرضا جمشيدي در نخستين نشست مطبوعاتي خود پس از هفته قوه قضائيه ضمن تشكر از خبرنگاران براي پوشش مناسب اين هفته گفت: عده اي سعي دارند موضوع دستگيري پاليزدار و بحث تحقيق و تفحص را به هم ارتباط دهند تا روندرسيدگي از مسير قانوني خارج شود.

وي ادامه داد: دستگاه قضائي پاسخ مكتوب خود را در بحث تحقيق و تفحص به مجلس شوراي اسلامي ارائه داده و پس از ارسال گزارش كامل مجدداً پاسخ دقيق تر و كامل دستگاه قضائي به مجلس ارسال خواهد شد.

عليرضا جمشيدي با درخواست از اصحاب رسانه ها براي انعكاس دقيق و گسترده اين پرونده افزود: احترام به جايگاه مجلس محترم و نمايندگان محترم همواره مورد نظر مسئولان و قضات دستگاه قضائي بوده و هست به خصوص تعاملي كه با مجلس هشتم برقرار نموده ايم.

وي افزود: در همين راستا دو كميته هماهنگي متشكل از معاون اول رئيس قوه قضائيه، معاون اداري و مالي قوه قضائيه، وزير دادگستري، رئيس دفتر رئيس قوه قضائيه، نماينده رئيس قوه قضائيه درمجلس و معاون حقوقي قوه قضائيه و نيز كميته حقوقي متشكل از معاون حقوقي و توسعه قضائي، رئيس ديوان عدالت اداري و نماينده رئيس قوه قضائيه در مجلس تشكيل شده است.

سخنگوي قوه قضائيه با اعلام عدم تمايل دستگاه قضائي براي پرداختن به پرونده پاليزدار از طريق رسانه ها و تريبونها افزود: اين پرونده مسير قانوني خود را با قاطعيت طي مي كند و مسائل و اختلاف سليقه ها در كميته حقوقي بررسي و حل و فصل خواهد شد كه اولين جلسه آن امروز برگزار مي شود.

وي تاكيد كرد: بر اساس دستور وتاكيد رئيس قوه قضائيه تا درآوردن چشم فتنه در اين پرونده از هر كسي درهر پست و مقامي كه در هر يك از قوا باشد بررسي و تحقيق خواهد شد.

جمشيدي گفت: باند پاليزدار در 4 حوزه مربوط به شخصيتهاي سياسي، مذهبي، علما و مراجع، حوزه اقتصاد و عمدتاً متمركز بر ضعف هاي سيستم اقتصادي ، حوزه سيستم انرژي و نفت و گاز و انرژي اتمي و حوزه نظامي اقدام به جمع آوري اطلاعات مي كردند.

سخنگوي قوه قضائيه در خصوص شيوه استخراج اطلاعات توسط اين باند نيز گفت: در برخي از حوزه ها از افرادي كه سالهاي متمادي به حك كردن سيستمهاي رايانه اي و كسب مال نامشروع مي پرداختند ، اطلاعات سري و محرمانه را از سيستم ها خارج مي كردند، در برخي بخشها مانند مجلس و سازمان بازرسي نيز در پوشش تحقيق و تفحص اسناد و اطلاعات محرمانه را تصوير برداري و يا پرونده را خارج مي كردند و در برخي موارد نيز از كارمندان اخراجي بهره مي بردند.

وي حوزه جمع آوري اطلاعات اين باند را مراكز نظامي و ارگانهاي مربوط به هر 3 قوه عنوان كرد و گفت: اين باند داراي مفاسد اقتصادي گسترده اي بوده و اسناد جمع آوري شده توسط آنها به صورت مكتوب و لوح فشرده در 7 نسخه تهيه شده بود كه 5 نسخه آن كشف شده است.

جمشيدي استفاده ابزاري از شعار مقدس مبارزه با مفاسد اقتصادي، تخريب شخصيتهاي سياسي، مذهبي و ايجاد اختلاف بين قواي حاكم بر كشور را ازجمله اهداف موردنظر باند پاليزدار عنوان كرد و گفت : اين باند در برخي موارد با جمع‌آوري اطلاعات و اسناد مهم و مراجعه به مراكز دولتي سعي در تحصيل امتياز نامشروع مي‌كردند.

سخنگوي قوه قضائيه ماهيت بسياري از اطلاعات جمع‌آوري شده توسط باند پاليزدار را عمدتاً ارزيابي نشده، شب نامه و در مراحل اوليه عنوان كرد و گفت : اطلاعات مطرح شده درخصوص شخصيت‌ها به دور از واقعيات، صحت و درستي بوده و بيشتر بدون توجه به جنبه اثباتي به جنبه اعلامي آن توجه مي‌كردند.

وي شيوه انتشار اسناد و اطلاعات توسط اين باند را بسيار مرموز و مشكوك و بيشتر در قالب سخنراني در دانشگاه و حوزه علميه با تمركز بر تحريف ذهن جوانان و متدينين، همچنين درقالب انتشار در رسانه‌ها به صورت لوح فشرده و گسترده و توزيع در ميان جامعه عنوان كرد.

جمشيدي ضمن تشكر از نمايندگان مجلس براي حمايت از دستگاه قضايي گفت : دستگاه قضايي دربرخورد با جريان انحرافي باند پاليزدار، مجلس شوراي اسلامي را دركنار خود مي‌داند و ضمن اينكه هيات رئيسه مجلس و نمايندگان محترم را درجريان دقيق رسيدگي‌ها قرار خواهدداد، هرگز اجازه پنهان شدن اينگونه افراد در پشت دستگاه قضايي، مجلس و دولت براي انجام اقدامات غيرقانوني نمي‌دهد.

جمشيدي همچنين با اعلام دستگيري 13 نفر از اعضاي باند پاليزدار گفت : اين افراد از بخشهاي مختلف هستند و تحقيقات اوليه درخصوص آنها ادامه دارد ضمن اينكه خواهشمنديم از هرگونه پيش‌داوري خودداري كنيد چراكه اطلاعات مربوط به اين افراد جمع‌آوري شده و دستگاه قضايي در هر مرحله اطلاعات تكميلي ارائه خواهدداد.

وي دفاع از شخصيت‌ها و افرادي را كه به ناحق مورد بي‌حرمتي قرارگرفته‌اند وظيفه اصحاب رسانه و صدا و سيما دانست و ادامه داد : افراد اين باند سعي داشتند با تخريب شخصيت‌ها و افراد، دستگاه قضايي را به عنوان قوه قهريه تخريب كنند تا اين دستگاه نتواند از حريم انقلاب و شخصيتها دفاع كند.

سخنگوي قوه قضائيه با اشاره به تخصيص بودجه‌هاي هنگفت دشمنان براي ضديت با اسلام و نظام، تخريب شخصيتها به خصوص در آستانه انتخابات را با هر نيت و غرضي خواست و مدنظر دشمنان نظام دانست كه بايد مانع شكل‌گيري و گسترش آن شويم.

جمشيدي جابجايي در رياست سازمان بازرسي كل كشور را امري طبيعي عنوان كرد و گفت : به دنبال انجام تحقيقات، طي جلسه‌اي كه با حضور رئيس قوه قضائيه و جمعي از مسئولان اين دستگاه و مسئول وقت سازمان بازرسي كل كشور انجام شد، به تفصيل در خصوص اهمال‌كاري در انجام وظايف توسط برخي از افراد در سازمان بحث شد و نهايتاً رئيس قوه قضائيه مصلحت ديدند از حجت الاسلام و المسلمين نيازي در جاي مناسبي استفاده شود.

وي ادامه داد : دستگاه قضايي با هرگونه اهمال‌كاري برخورد مي‌كند هرچند از درون قوه قضائيه باشد به همين دليل يكي از مديران به دليل اهمال‌كاري در بازداشت بسر مي‌برد، همچنين تحقيق در مورد يكي از نمايندگان مجلس در حال انجام است و اميدواريم جامعه، دستگاه قضايي و ساير قوا را تا مرحله نهايي و روشن شدن ابعاد مختلف اين پرونده ياري كند.

سخنگوي قوه قضائيه همچنين در بخش ديگري از سخنانش امروز را روز فرمان مقام معظم رهبري درخصوص ابلاغ بند (ج) اصل 44 قانون اساسي عنوان كرد و گفت : تشكيل كميته ويژه حمايت از سرمايه‌گذاري سالم در استانها، ابلاغ دستورالعمل جامع حمايت از سرمايه‌گذاري، تعامل با بخشهاي خصوصي، آموزش قضات، اصلاح قوانين، نظارت سازمان بازرسي كل كشور به شيوه سرمايه‌گذاري و سرعت بخشي به اين بخش ازجمله اقداماتي است كه دستگاه قضايي در راستاي اجراي منويات و رهنمودهاي مقام معظم رهبري انجام داده‌است.

جمشيدي درخصوص مطالبات تشكل‌هاي دانشجويي گفت : بخشي از اين مطالبات از دستگاه قضايي در راستاي اجراي عدالت و مبارزه با مفاسد و سرعت بخشيدن به روند رسيدگي‌ها است كه بسيار مطلوب و به جا مي‌باشد اما در بخشي از بيانيه‌ها، متأسفانه اطلاعات دقيقي از روند رسيدگي به پرونده ها به آنها داده نشده و ممكن است مطابق با واقعيات مندرج در پرونده نباشد به همين منظور از هر طيف و جناحي و تشكلي مي‌خواهيم حريم ورود به پرونده‌ها را رعايت كنند.

وي ضمن تسليت به خانواده‌هايي كه بستگان خود را درحادثه ريزش ساختمان چند طبقه در تهران ازدست داده‌اند، گفت : اين پرونده زيرنظر مستقيم دادستان بادقت دنبال مي‌شود ضمن اينكه مهندسان متخلف و افراد و عوامل اهمال‌كار در اين رابطه بازداشت شده‌اند.

وي در پاسخ به سئوال خبرنگاري درخصوص پرونده زمين‌خواري عبدا... شهبازي نيز گفت : فرماندار شيراز، فرمانده سپاه شيراز، خانواده‌ شهداي حسينيه ره‌پويان وصال شيراز، عشاير منطقه سرخي شيراز و در بخشي نيز منابع طبيعي از شاكيان اين پرونده هستند، پرونده در حال رسيدگي است ووي با قرار وثيقه يكصد ميليون توماني آزاد است.

جمشيدي مبارزه با مفاسد اقتصادي به دور از هياهو وجنجال را باتوجه به تأكيد مقام معظم رهبري عزم دستگاه قضايي عنوان كرد و گفت : آمارهاي بسياري از برخورد با مفاسد اقتصادي در نشستهاي مختلف خبري بيان شده و به صورت مداوم ادامه خواهدداشت.

سخنگوي قوه قضائيه همچنين در پاسخ به سئوال خبرنگار ديگري درخصوص اقدامات دستگاه قضايي درمورد بحث ربوده‌شدن رئيس جمهور گفت : وزارت امورخارجه و مراجع اطلاعاتي بايد در اين زمينه اقدامات مختلف را انجام دهند ولي دستگاه قضايي هم هركاري كه ضرورت داشته‌باشد انجام خواهدداد.
پايان پيام
 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 281]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن