تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819454846




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مخالفت انجمن نمايش با طرح پارك‌فيلم


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: مخالفت انجمن نمايش با طرح پارك‌فيلم


سينماي‌ايران- گروه ادب و هنر-كامران محمدي:
تصميم سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران براي نمايش همزمان فيلم‌هاي روز در بوستان‌هاي شهر، با مخالفت انجمن نمايش روبه‌رو شد

سخنگوي انجمن سينماداران درباره اجراي اين طرح به مهر مي‌گويد: «ما از طرف انجمن سينماداران نامه‌اي به شوراي صنفي نمايش نوشتيم و در آن اعلام كرديم درصورت اكران همزمان فيلم‌ها در بوستان‌هاي تهران توسط شهرداري، فيلم‌ها را از اكران سينماها خارج مي‌كنيم و به دفاتر پورسانت نمي‌پردازيم.»

شوراي صنفي نمايش نيز در نشست ديروز صبح، نامه انجمن سينماداران را بررسي كرده و تصميم انجمن را تاييد كرده‌اند. محمدرضا صابري مي‌گويد: «حتي اعضا اجراي اين طرح را خارج از قوانين دانستند.

در تماس با تهيه‌كنندگان، آنها نيز به شدت اين موضوع را رد كردند و متوجه شديم هيچ توافقي هم براي انجام اين طرح انجام نشده است.»

براساس طرح «پارك‌فيلم»، سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران قصد داشت برخي از فيلم‌هاي در حال اكران سينماهاي تهران را در برخي از بوستان‌هاي شهر به نمايش درآورد.

اين طرح در ادامه طرح سال گذشته است كه در اين بوستان‌ها، فيلم‌هاي ايراني اكران‌شده به نمايش درمي‌آمدند و با استقبال مردم نيز مواجه شده بود. سخنگوي انجمن سينماداران علت اين مخالفت را اين طور توضيح مي‌دهد: «با اجراي طرح پارك فيلم سالن‌هاي سينما نابود مي‌شوند و با وضعيتي كه در حال حاضر سينماي ايران دارد، اين تصميم باعث از بين رفتن كامل آن مي‌شود.»

با اين حال، صابري درباره حمايت‌هاي شهرداري براي رفع مشكلات سينما مي‌گويد: «متأسفانه فيلم‌هاي ايراني در حال حاضر جوابگو نيست و اين موضوع در سال‌هاي اخير ثابت شده است.

دوستان تهيه‌كننده و كارگردان هميشه دغدغه كمبود سالن سينمايي داشتند، اما در حال حاضر با حمايت‌هاي شهرداري سالن‌هاي متعددي همچون مجموعه آزادي، يافت‌آباد، مجموعه سينمايي ملت و... ساخته شده است.»

علاوه بر اين، مشكل فرسودگي سالن‌ها نيز با حمايت معاونت سينمايي در حال رفع است: «از طرف ديگر هميشه تهيه‌كنندگان از فرسودگي سالن‌ها گله داشتند كه اتفاقا اين نيز با بودجه‌اي كه معاونت سينمايي در اختيار سينماشهر قرار داد برطرف شد.

اما متأسفانه وقتي به آمار نگاه مي‌كنيم متوجه مي‌شويم در سه ماه اول سال 87 نسبت به سال 85 بيش از 30 درصد ريزش مخاطب داشتيم كه اين نشان از نبود فيلم‌هاي خوب است.»

با اين وصف، شايد تصميم شهرداري براي اكران فيلم‌هاي روز، آنچنان كه به‌نظر مي‌آيد هم اثرات نامطلوبي بر سينما نداشته باشد. فيلم‌هاي امروز ايران، حتي همين تعداد معدود سالن‌هاي سينما را هم از تماشاگر پر نمي‌كند.

بنابراين شايد با سرمايه‌گذاري‌هاي جورواجور شهرداري، تعداد بيشتري از مردم با سينما آشتي كنند؛ ضمن اينكه مي‌تواند بدون شك يكي از راه‌هاي مناسب براي حمايت از تهيه‌كنندگان باشد.

شهرداري مسلما بدون پرداخت هزينه اين اكران، اقدام به اين كار نخواهد كرد و براي هر نمايش در بوستان، پول مناسبي را به صاحبان فيلم مي‌دهد؛ پولي كه از سالن‌هاي سينما درنمي‌آيد.

بودجه عمراني در اولويت

با اين همه، هنوز هم همه اهالي سينما، از وزير ارشاد تا ذيل، بيش از همه به افزايش بودجه عمراني و ساخت و ساز توجه دارند.

اين نكته در افزايش روزافزون بودجه عمراني سينما و تلاش همه براي ساخت سالن‌هاي بيشتر به خوبي ديده مي‌شود.

شهرداري در اين ميان، شايد بيش از همه، علاوه بر وجوه سخت‌افزاري سينما، به وجوه نرم‌افزاري نيز توجه دارد و سعي مي‌كند بدون دخالت در امور ارشاد و معاونت سينمايي، مخاطبان بيشتري را با فيلم‌هاي ايراني آشنا كند.

تاريخ درج: 10 تير 1387 ساعت 21:23 تاريخ تاييد: 11 تير 1387 ساعت 01:12 تاريخ به روز رساني: 14 تير 1387 ساعت 22:12
 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن