تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819273885




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختصاص دو هزار هكتار زمين براي ساخت مسكن كارگري


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: اختصاص دو هزار هكتار زمين براي ساخت مسكن كارگري
مديركل وزارت كار خبر داد:تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز:مديركل امور اجتماعي وزارت كار و امور اجتماعي از اختصاص دو هزار و ‪۱۱۶‬ هكتار زمين براي ساخت مسكن كارگري، خبر داد .


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران ، "مسعود كاظم زاده" با اشاره به اينكه تاكنون ‪ ۴۵۲‬هزار و ‪ ۸۷۲‬كارگر بدون مسكن در كشور شناسايي شده اند، گفت : در زمان حاضر عمليات ساخت ‪ ۳۱‬پروژه مسكوني كارگران آغاز شده و ‪۲۵۰‬ پروژه نيز در حال آماده‌سازي است .

وي سپس از اختصاص ‪ ۱۰۰‬هزار متربع زمين براي ساخت سه هزار واحد مسكوني در استان زنجان ، خبر داد و گفت : در استان كرمانشاه نيز پنج هزار و ‪۳۹۳‬ كارگر بدون مسكن شناسايي شدند و تا كنون نيز ‪ ۴۳‬هكتار زمين به كارگران اختصاص يافته است .

تاسيس خانه‌هاي بهداشت در بنگاه‌هاي زودبازده
مدير كل امور اجتماعي و سهام وزارت كار وامور اجتماعي همچنين از راه اندازي خانه‌هاي بهداشت با كمك سازمان تامين اجتماعي در بنگاه‌هاي اقتصادي زودبازده ، خبر داد.

كاظم زاده گفت : قرار است اين طرح براي شروع در ‪ ۱۹۱‬بنگاه اقتصادي زودبازده راه اندازي شود.

مدير كل امور اجتماعي و سهام وزارت كار و امور اجتماعي اظهار داشت :
طرح مراقبت‌هاي اوليه بهداشتي در بنگاه‌هاي اقتصادي از سال ‪۱۳۶۶‬با كمك سازمان تامين اجتماعي ، وزارت بهداشت و همكاري گروه‌هاي كارگري و كارفرمايي شروع شده بود و دولت نيز خانه‌هاي بهداشت را با حمايت‌هاي مالي تحت پوشش داشت .

كاظم زاده تصريح كرد: با توجه به اينكه در آن مقطع كارگران تحت آموزش هاي بهداشتي در محيط كار قرارمي گرفتند و خدمات بهداشتي اوليه نيز ارائه مي شد ، متاسفانه از سال ‪ ۶۶‬تا ‪ ۸۲‬طرح با مشكل مالي مواجه گرديد و متوقف شد.

وي ادامه داد: از اين رو با برخورد به مشكلات مالي در اين زمينه از كارفرمايان خواستيم خانه‌هاي بهداشت را اداره كنند و ضمن حمايت از كارگران درجهت حفظ بهداشت در محيط كار ، در صورت بروز مشكل آنها را به مراكز درماني برسانند.

مدير كل اموراجتماعي و سهام وزارت كارو امور اجتماعي سپس از موافقت مجدد سازمان تامين اجتماعي براي اختصاص بخشي از بودجه به تاسيس خانه‌هاي بهداشت خبر داد و افزود: با اختصاص بودجه مي‌توانيم دوباره خانه‌هاي بهداشت را در بنگاه‌هاي اقتصادي زود بازده فعال كنيم .

كاظم زاده در خاتمه اظهار اميدواري كرد كه با تاسيس خانه‌هاي بهداشت علاوه بر تامين بهداشت فردي و رواني افراد ، بتوان فرهنگ را بيش از پيش به خانواده‌هاي كارگري منتقل كرد.

انتهاي پيام//
 دوشنبه 10 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن