تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802597732




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روي خط آفتاب


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: روي خط آفتاب
0455- سالهاست روزنامه آفتاب يزد انيس و مونس من است و سالها پيام هاي زيادي دادم ولي چون سياسي نبوده‌اند آنها را چاپ نكرده‌ايد. اما اين بار خواهش مي كنم به دليل اهميت و فوريت، پيامم را چاپ كنيد. آيا در بين 2 هزار كارمند ديوان محاسبات، يك نفر لياقت و توانايي رياست ديوان محاسبات را كه يك سازمان تخصصي است، ندارد كه تمام كانديداهاي رياست آن خارج از ديوان هستند؟ (9/4)

1812- روزنامه آفتاب 2/4 در صفحه 2 به نقل از نايب رئيس دوم كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي. آقا شما آيا از من دبير بازنشسته از كار افتاده با 290 هزار تومان حقوق كه عائله‌مندي كه آن هم قطع شده‌ است دفاع مي‌كنيد؟چرا اين قدر سنگ دفاع از مستضعفان جهان را به سينه مي‌زنيد؟ (2/4)

2216- من امروز در روزنامه ايران مطلبي ديدم سوال كننده از سه نفر كارشناس به اين مضمون پرسيده بود كساني كه سه سال پيش مخالف رئيس جمهور شعار مي‌دادند چطور حالا‌ موافق شدند، بنده مي‌خواستم از سوال كنندگان و جواب ‌دهندگان بپرسم انصافا خودشان همان‌‌قدر كه حالا‌طرفدار رئيس جمهور هستند سه سال پيش هم همين طور بودند يا برعكس؟ (2/4)

1328- سرمقاله اول تيرماه را خواندم، جناب آقاي واحدي بنده سي سال در يكي از ارگان‌ها خدمت كردم ودر انواع سمينارها و كلاس‌ها و در بازديد از پروژه‌ها در طول انقلاب شركت داشتم. در همه اين نشست‌ها هميشه تمجيد مسئولان از همديگر و پيشرفت امور بوده، در اين سي سال نديدم مسئولي از مسئولي انتقاد يا از عدم پيشرفت امور بازخواست يا ارائه طريق نمايد، هميشه تعريف و تمجيد بوده است، بنابراين ظاهرا مشكلي دراين مملكت وجود ندارد. (2/4)

آفتاب يزد: البته در سه سال اخير، شرايط عوض شده است و هيچ سميناري برگزار نمي‌شود، مگر آنكه در آن، مديران قبلي زير سوال بروند.

1924- از شيراز تماس مي‌گيرم. بعد از سخن وزير محترم رفاه كه گفته‌اند ما جوان هستيم، قبل از مردن، طلب بازنشستگان را مي‌دهيم توجه مردم را به دُرفشاني يك وزير دولت خدمتگزار، وزير بازرگاني جلب مي‌كنم كه گفته‌اند گروههاي سياسي پيازداغ تورم را زياد نكنند و خطاب به رسانه‌ها گفته‌اند رسانه‌ها به جاي پرداختن به امور جزئي توجه مردم را به مسائل بين المللي تمركز دهند، ايشان درست مي‌گويند مشكل بازنشستگان كه از سال 79 طلب آنها بلوكه است مشكل نيست، توجه بازنشستگان بايد به مسائل بين المللي از جمله انتخابات آمريكا باشد كه شب تا صبح خواب ندارند كه آيا مك كين انتخاب مي‌شود يا اوباما( !2/4)

1616- وزير بازرگاني گفته‌اند رسانه‌ها تمركز خودشان را از مسائل جزئي و سطحي دور كنند و به مسائل بين المللي معطوف كنند، مي‌خواهم بدانم اصلا‌ ما چكار داريم به مسائل بين المللي؟ اصلا‌ معدل شما با همين تورم سنجيده مي‌شود، واقعا رسانه‌ها پياز داغ تورم را زياد كردند يا اكثريت ملت با مشكل مواجه شده‌اند؟ يك كاري نكنيد كه آدم به همه مسئولان بدبين بشود. (2/4)

1618- لطفا جوابم را بدهيد، مي‌خواستم بدانم در قانون اساسي ما و در قوانين جمهوري اسلامي ، تظاهرات خودجوش مردم اصلا‌ جايي دارد يا نه؟ يعني مردم مي‌توانند به هر دليل به صورت خودجوش تظاهرات راه بيندازند يا اينكه نه تظاهرات‌ ها بايد با اجازه دولت باشد؟ يعني وقتي كه دولت بايد مجوز بدهد، خب دولت هم نگاه مي‌كند ببيند با كدام يك از معيارهايش مغايرت دارد مجوز نمي‌دهد، پس تكليف چه مي‌شود، اگر واقعا تظاهرات خودجوشي بخواهد از طريق مردم صورت بگيرد بايد چكار كنند؟ (2/4)

1720- راستي ماجراي دخالت آمريكا و انگليس در رابطه با انفجار حسينيه رهپويان شيراز به كجا رسيد؟ ما آمريكا و انگليس را به جرم دخالت در موضوع انفجار محكوم مي‌كنيم، اما چرا به همين زودي به دست فراموشي سپرده شد و هيچ صحبتي از آن به ميان نميآيد؟ (2/4)

2251- نمي‌دانم در اخبار شنيدم يا در روزنامه خواندم كه يكي از زعماي عراق ادعا كرده كه ايران جلوي آبهاي مرزي را مي‌گيرد و نمي‌گذارد به مملكت عراق برسد، گفته اگر چنانچه ايران جلوي آب را بگيرد ما هم شكايت مي‌كنيم، مي‌خواستم بگويم اگر سازمان ملل مي‌تواند چنين كاري بكند بيايد سهم ما را از رودخانه هيرمند بگيرد. خب اين را هم اگر حقي داشته باشند رسيدگي مي‌كنيم. ما كه از هيرمند حق داريم هر وقت دلشان بخواهد آب را ول مي‌كنند و كلي ضرر مي‌رسانند، خواستم به آقايان زعماي قوم بگويم كه در جريان باشند اگر سازمان ملل مي‌تواند كاري انجام بدهد به آن كارها برسد. الان تركيه سرچشمه آب فرات و دجله است تركيه مي‌گويد اول هرچه مصرف دارم مصرف مي‌كنم اگر اضافه داشتم به عراق مي‌دهم، هيچ كشوري حاضر نيست درحالي كه خودش خشكسالي و بيآبي دارد آبش را به كشور ديگري بدهد، اينجا اگر ما كوچكترين مسامحه بكنيم فردا بدهكار مي‌شويم، اين را بايد از حالا‌ براي عراق روشن بكنند كه اگر آب اضافي داشتيم مي‌دهيم اگر نداشتيم انتظار نداشته باشند با داشتن دو رودخانه دجله و فرات ما به آنها آب بدهيم. اين ديگر خيلي خود بزرگ‌بيني است.(2/4)

2329- خواستم در رابطه با سرمقاله با عنوان چند نكته در موردعرض بكنم كه اين ستون نويستان شخص خيلي مغرضي هستند چرا چون كسي كه با الفباي سياست آشنايي داشته باشد مي‌داند كه اگر آمريكا در عراق رئيس جمهور را ترور يا بربايد مي‌توانست به گردن القاعده بيندازد ولي در نيويورك و رم كه متعرض شده‌ايد اين كار را نمي‌توانستند بكنند چون مستقيماً خودشان بودند، اگر واقعاً آزاد منش هستيد و ادعا داريد آزادي هست درج كنيد. (2/4)

2333- در مورد سرمقاله امروزتان مي‌خواستم انتقاد كنم كه فرموده بوديد رئيس جمهور را اگر در عراق مي‌دزديدند چرا در نيويورك اين كار را نكردند؟ مي‌خواستم بگويم قطعاً در عراق ممكن بود برگردن القاعده يا گروه‌هاي ديگر بيفتد. در نيويورك به گردن آمريكا مي‌افتاد آمريكا اين قدر ساده نيست كه اين كار را در نيويورك بكند. (2/4)

آفتاب يزد: توصيه مي‌كنيم يكبار ديگر آن سرمقاله را بخوانيد. در آن سرمقاله اشاره كرده بوديم كه يكي از سايت‌هاي اصولگرا به نقل ازرئيس جمهور اعلا‌م كرده است كه آمريكا به دنبال ربودن ايشان و انتقال به آمريكا به بهانه حقوق بشر و مسائل ديگر بوده است. دفتر رئيس جمهور هم اين خبر را تكذيب نكرده است. به عبارت ديگر قرار بوده است كه آمريكا رسماً اين اقدام را انجام دهدكه اظهارات جديد رئيس جمهورهم بارديگرتاكيد بر اراده رسميآمريكا- نه القاعده - براي ربودن ايشان بود در اين صورت، چگونه اين موضوع را به گردن القاعده مي‌انداختند؟ ضمناً اين سوال ما را هم پاسخ دهيد كه بعد از رفع خطر از آقاي رئيس جمهور در سفر به عراق، علت سفر ايشان به ايتاليا چه بود؟ آيا براساس تحليل شما، نمي‌توانستند ايشان را بربايند و آن را به گردن مافيا بيندازند؟

1223- يك شعر طنز، قديم‌ها بين مادربزرگهاي ما بود در باب اينكه يك مسئله‌اي كه خيلي بزرگ مي‌شد و آخرش معلوم نمي‌شد كي به كي بود اين شعر را مي‌گفتند. من فكر مي‌كنم در مورد بعضي از مسائلي كه الان در جامعه ما رايج است و بعضي حرفهايي كه سياستمداران مي‌زنند اين شعر خيلي مصداق دارد.

لطفا چاپش كنيد كه مي‌گويد:

باجي باجي جان، بله باجي جان مرغ ما اينجاست، بله باجي جان

چند تا تخم كرده‌، 300 تا تخمش كو، فروختيم

پولش كو، آب انبار ساختيم آب انبار كو، خراب شد

آبش كو، شتر خورد شتر كو، پشت كوه (2/4)

1543- آقاي احمدي نژاد فرموده اند،اگر اروپايي‌ها اجازه بدهند در كشور آنان پمپ بنزين مي زنيم و بنزين را به نرخ ارزان‌تر عرضه مي‌كنيم. مي خواستم ببينم آيا آقاي احمدي نژاد هم اجازه مي دهند اين كشور هاي اروپايي بيايند در ايران كارخانه خودرو سازي بزنند وارزان تر از سايپا و ايران خودرو، اتومبيل توزيع كنند؟(5/4)

1705- لطفا به صدا و سيما بگوييد به جاي اينكه برود در گوشه و كنارآلمان وجاهاي ديگر گدا پيدا كند و به ما نشان دهد و وضع اقتصادي و معيشتي مردم جهان را به ما بگويد لطفا آمار برخي از هموطنان خودمان و وضع اقتصادي، مسكن وتمام مسائل ديگر را يكبار با صداقت به ما نشان دهند. ما همه چيز دنيا را از طرق مختلف مي‌دانيم، ما با مملكت خودمان كار داريم.(3/4)

2231- از تهران تماس مي‌گيرم. آقاي رئيس جمهور دارند صحبت مي‌كنند ولي بعضي صحبت‌هاي ايشان به گونه اي است كه گويي سال اول كارشان است مي‌گويند بايد اين كار را بكنيم. بايد آن كار را بكنيم، دزدها هم بايد معلوم بشوند كجايند، بانك‌ها بايد چه كار بكنند، مثل اينكه ايشان دارند تازه برنامه‌شان را مي‌دهند.(3/4)

آفتاب يزد: البته هر مسئول ومديري، تا آخرين لحظه از مسئوليت خود بايستي برنامه‌هاي آينده را اعلا‌م كند زيرا با اتمام دوره مسئوليت يك وزير، مدير يا رئيس جمهور، ‌دنيا به آخر نمي‌رسد. اما براي آنكه مردم نسبت به برنامه‌هاي آينده اميدوار شوند و آن‌ را بپذيرند،‌ بايستي آنچه كه در راستاي رسيدن به اهداف‌‌‌‌ اعلا‌م شده قبلي، انجام شده و ارتباط آن با برنامه‌هاي بعدي نيز اعلا‌م شود.

1655- نمي‌دانم نظر شما در مورد آقاي پاليزدار و متهم كردن 44 نفر به فساد مالي و رانت‌خواري چيست؟ چند وقت است روزنامه شما را نخواندم ولي آن چيزي كه معمولا‌ بحث مي‌شود اين است كه يا شايعه است يا اينكه بعضي سياستمداران خواسته‌اند اينها را معرفي بكنند. اما جرات نداشته‌اند يا صلاح ندانسته‌اند، يكي ديگر اينكه مردم ايران شايعه‌پذير هستند، برنامه آقاي پاليزدار اين است كه مثلا‌ يك عده مي‌گويند شايعه‌پراكني و افشاگري كرده و ذهن جامعه ما هم تحريك مي‌شود، وقتي ما ايراني‌ها اين را مي‌شنويم مخصوصا مسائلي كه مربوط به مسائل مهم و عمومي و ارتباط با امور شخصي افراد سرشناس باشد، علاقه‌مند به بيان آن هستيم و به رغم توصيه‌ها و آموزه‌هاي اخلاقي كمتر اتفاق مي‌افتد كه صبر و تحقيق كنيم و در صورت احراز صحت، اقدام نمائيم.(2/4)

1803- اگر ممكن است مطالبي در مورد ليبراليسم، سكولا‌ريسم، دموكراسي، لائيسيته، روشنفكري، آزادي و حقوق بشر هم بنويسيد، به هر حال اين مطالب خودش روشنگري است، بعضي كشورهاي اروپايي چگونه اين همه پيشرفت كرده‌اند؟ دموكراسي و آزادي در آنجا وجود دارد. يا خود تركيه، تيم ملي فوتبال تركيه اين همه پيشرفت كرده چه كار كردند ما هم همان كار را بكنيم تركيه هم همسايه ماست.(1/4)

2237- از اردبيل تماس گرفته‌ام، يك سوالي برايم پيش آمده، اول چرا هر بار پيام مي‌دهم چاپ نمي‌كنيد؟ آقايان مي‌گويند تورمي كه در ايران هست جهاني است مثلا‌ً درصد تورم در كشورهاي اروپايي چند درصد است؟ تورم در آلمان، انگليس، فرانسه، چند درصد است، دوم آقاي وزير بازرگاني فرمايشاتي فرمودند كه جناح‌هاي سياسي پيازداغ تورم را زياد نكنند. جناح‌هاي سياسي پيازداغ تورم را زياد نمي‌كنند ايشان سري به سوپر ماركت‌ها بزنند آن وقت متوجه مي‌شوند. (1/4)

1228- از سنندج تماس مي‌گيرم. آقاي سلطانيه گفته‌اند بيش از يك ميليارد نفر در جهان پشتيبان برنامه هسته‌اي ايران هستند، اين پشتيبان‌ها موقعي كه قطعنامه‌ها عليه ايران صادر مي‌شود كجا هستند؟ آيا كشوري مثل مجمع الجزاير قمر يا ونزوئلا‌ و يا كوبا اينها پشتيبانند؟ (2/4)

1306- آفتابيان، چرا آقاي احمدي‌نژاد كه اكثرا اخبار را قبل از وقوع به آگاهي مردم مي‌رسانند خبري به اين مهمي را كه قرار بود امريكايي‌ها او را بربايند بعد از چندين ماه خبررساني مي‌كند؟ (2/4)

1243- تا آنجا كه ما مي‌دانيم امريكا سعي‌مي‌كند خود را به رفتار ديپلماتيك مقيد نشان دهد، چرا بايد آقاي احمدي‌نژاد را بربايد؟ مگر ايران تنها كشوري است كه مخالف سياستهاي امريكاست؟ خيلي از كشورها هستند كه با سياست‌هاي امريكا مخالفند، اما خيلي راحت به سازمان ملل مي‌روند، به خود امريكا و صحبت‌هاي خودشان را مي‌كنند.(2/4)

آفتاب يزد: اميدواريم توضيحات جديد آقاي رئيس‌جمهور را شنيده باشيد.

2355- عينا نوشته روزنامه ايران را مي‌خوانم صفحه 5 مورخ 2/4، سابقه روابط جمهوري اسلامي ايران با كشورهاي منطقه امريكاي لاتين به حدود 105 سال پيش باز مي‌گردد، جمهوري اسلامي ايران هنوز سي ساله نشده. ‌(2/4)

آفتاب يزد: مقصود، رابطه كشور ايران با آن كشورهاست. ضمنا در همان كشورها هم تغيير نظام ايجاد شده است.

1221 - آقاي احمدي نژاد ضمن مقايسه پيشرفت اقتصادي در دوران حكومت خود با دوره قبل، رشد اقتصادي را 8/7 درصد و سرپرست وزارت اقتصاد آن را 7/6 درصد اعلا‌م مي‌كند اين اختلا‌ف آمارها چه مفهومي مي‌تواند داشته باشد؟ ضمنا براي من ايراني از اين رشد اقتصادي چه چيزي عايد شده است، بهتر است رياست جمهوري از مشكلا‌ت اقتصادي كه در همه زمينه‌ها براي مردم ايران به وجود آمده است سخن بگويد چون معني رشد اقتصادي در رفاه مردم خلا‌صه مي شود و نه در تورم كمرشكن.(3/4)

1358- از خرم آباد لرستان تماس مي گيرم. ضمن تشكر از زحمات شما آفتابيان، با توجه به جميع جهات به اين نتيجه بايد رسيد كه علت اصلي برخي مشكلا‌ت اقتصادي مسكن، شغل و غيره اين است كه برخي سازمانها و ادارات ساز خود را مي‌زنند و علا‌وه بر عدم وجود وحدت رويه در بسياري از مسائل و مشكلا‌ت اجتماعي نيازي به صرف حتي هزينه‌اي هم نيست بلكه مديريت‌هاي ناهماهنگ موجب اجرا نشدن خيلي از كارهاست.(3/4)

1616- اينكه آقاي احمدي‌نژاد فرمودند زماني فرماندار بودم نامه آمد كه يكي را بفرستيد تا سهميه ناخنگير شهر را تحويل بگيرد و براين امر خرده مي‌گرفتند، بايد عرض شود كه درآن زمان دولتِ در حال جنگ ، با ايجاد مراكز تهيه و توزيع انواع كالا‌هاي وارداتي چنان نظمي ايجاد كرده بود كه كالا‌هاي وارداتي فقط به نيازمندان واقعي و به قيمت يارانه يا تعاوني تحويل مي‌شد و سيستم بسيار پسنديده و عادلا‌نه‌اي بود و ابدا افراد كم پول از كالا‌هاي مورد نياز خود از نئوپان گرفته تا كاربراتور اتومبيل و بلبرينگ چرخ اتومبيل محروم نبودند و احتكاري هم در كار نبود، كاش مي‌شد امروز همانند آن زمان كالا‌ها توزيع مي‌شد واردات برابر نياز اكثريت جامعه و اجناس، ضروري بودند نه سيب فرانسوي وانگور چيني براي مرفهين و نبود يك موتور يخچال به قيمت عادلا‌نه براي من بازنشسته در گرماي تابستان.(3/4)

1218- وزير نيرو از اصناف خواستند زودتر تعطيل بكنند و خاموشي‌هاي برق را اعلام كردند. همين آقاي وزير نيرو ظرف چند ماه گذشته از مدافعين تغيير نكردن ساعتها بود آن موقع اين قدر برق داشتيم كه ايشان نمي‌خواستند ساعتها تغيير پيدا كند عجيب است كه الان هيچ خبرنگاري از ايشان سوال نمي‌كند شما كه تا چند وقت پيش مي‌گفتيد به خاطر مسائل شرعي مردم، نبايد ساعتها تغيير پيدا كند، حالا‌ چطور كمبود برق داريد؟ اگر مجلس هفتم اين كار را نمي‌كرد، الان خاموشي‌ها بيشتر بود، درحالي كه دولت تا آخرين لحظه هم مخالف تغيير ساعتها بود. (2/4)

1757- ما مستاجران تا به امروز پول آب و برق و كرايه خانه خود را مي‌پرداختيم، ولي با اين گراني، پول آب و برق را كه نمي‌توانيم بپردازيم، هيچ، كرايه خانه هم پيشكش. (2/4)

2254- با توجه به پيام اهالي محل به صورت كتبي و شفاهي و استمداد از جناب آقاي هاشمي شاهرودي رياست محترم قوه قضائيه وآقاي آوايي رئيس كل محترم دادگستري در رابطه با پرونده كوچه شش متري طرح تفصيلي تصويب شده كه در مورخ 26/2/87 در صفحه ستون مردمي به صورت نامفهومي چاپ گرديده بود پس از 370 روز كه از ثبت اعتراض مي‌گذرد، متاسفانه پرونده مزبور مختومه نموده، لطفا اين پيام را مجددا درج كنيد. (2/4)

2237 - از شهرستان رشت تماس مي گيرم. خدايا انگار دوره آخر الزمان رسيده ، چند جوان به يك زن شوهر دار و پدري به دختر 20 ساله‌اش تجاوز مي‌كند ، قتل پدر به خاطر نارضايتي عروسش از سوي پسر و مسائل هولناك ديگر، اعتياد و انواع مواد مخدر و كنترل خانواده‌ها و به دنبال آن بيكاري و نگراني از زندگي و آينده ، فاصله طبقاتي، پيامد ذكر شده بالا‌ مي باشد. (2/4)

1646- من يكي از خوانندگان روزنامه شما هستم. قرار شد اين روزنامه كه گران مي شود يك خرده خطش را درشت تر كنيد من الا‌ن سرمقاله و جدول زمانبندي برق را به هيچ وجه نمي توانم با عينك نزديك بين بخوانم بايد يك ذره بين تهيه كنم كه بتوانم بخوانم. خيلي ممنون مي شوم اگر درشت‌تر بنويسيد. (2/4)

2308- سالهاست كه سازمان صدا و سيما همه برنامه ها، فيلم ها و نمايش ها را از شبكه هاي مختلف و متعدد راديو و تلويزيون با ويرايش و روايت خاص خود پخش مي نمايد. اين سالم سازي و حذف بدآموزي ها كه همه برنامه هاي داستاني تاريخي، فرهنگي، علمي، ورزشي ، سياسي ، اقتصادي، اجتماعي ، مذهبي ، هنري و غيره و حتي فيلم هاي مستند حيات وحش را نيز شامل مي‌گردد نقش بسيار موثري در جهت دادن يكسان سازي طرز تفكر اقشار مختلف جامعه به ويژه كودكان و نوجوانان و جوانان ايفا مي نمايد كه نمونه سياسي، اجتماعي و نتيجه هدايت شده آن در بزرگسالي را در فضاي آرام و بي دغدغه مجلس هفتم شاهد بوديم، اما نكته نگران كننده، عكس العمل نه چندان قابل پيش بيني نسل هاي آينده است وقتي دريابند كه حقايق و واقعيتها با چه هجمه عظيمي از تحريفات به آنها ديكته شده . (2/4)

1806 - در مورد پيام 1925 تقاضا دارم به آن زن كرمانشاهي كه مورد تجاوز قرار گرفته است توصيه كنيد به جاي تماس با روزنامه مراتب را از طريق دادگاه ذي صلا‌ح پيگيري كنند زيرا قرار نيست دادگاه‌ها به روزنامه ها گزارش كار بدهند. لطفا به هنگام دريافت پيام ها احساساتي نشويد ضرب المثل معروفي است كه مي گويد :

هر كس تنها به قاضي برود راضي برمي گردد. (2/4)

1954- هيچ چيز به اندازه هوا مفيد و ارزشمند نيست معذلك چون فراوان است رايگان مي باشد و هيچ چيز به اندازه الماس بي خاصيت نيست منتهي چون كمياب است گرانقيمت است، مطمئن باشيد روند كنوني افزايش توليد مسكن افت چشمگير بهاي مسكن را به دنبال خواهد داشت به ويژه آنكه قيمتهاي كنوني مسكن ناشي از بورس بازي و سفته بازي و خاك بازي و ساير انواع بازي هاست يعني طبيعي و نرمال نيست. (2/4)

1837- شهرداري منطقه در خيابان جلا‌ل آل احمد بعد از پمپ گاز خيابان آرش جدول و جوبهاي اين خيابان كاملا‌ سالم است حالا‌ براي چه هزينه بيخودي مي كنند؟ از مسئولا‌ن مي‌خواهيم بيايند نظارتي بكنند و ببينند نياز هست يا نه؟(2/4)

1924- از محضرآيت الله شاهرودي پرسشي دارم چنانچه دادگاهي راي بر بركناري فردي از مسئوليتش به دلا‌يل تخلفات عديده مالي و اخلا‌قي را بدهد لكن او همچنان ساليان زياد مشغول خلا‌فكاري هاي مضاعف باشد حكم مسئولين اين اداره چيست؟ (2/4)

آفتاب يزد : پيام دهنده نام تعاوني كه به ادعاي او متخلف مي باشد را در اختيار روزنامه گذاشته است.

1643- مي گويند اگر مردم در مصرف گاز صرفه جويي كنند مي توانيم گاز صادر كنيم، ولي نگفته‌اند كه درآمد صدور گاز قرار است هزينه پيشرفت كدام كشور شود؟ (2/4)

1314- ديشب يكي از مسئولا‌ن راجع به مزاياي جيره بندي بنزين صحبت مي كرد و فهرست وار مزاياي مادي و معنوي اش را اعلا‌م كرد، بعد با عده اي مصاحبه كرد مصاحبه شوندگان علا‌وه بر اينكه حرفهاي ايشان را تاييد كردند، خودشان هم اقلا‌مي به اين مزايا اضافه كردند، اما متاسفانه يا خوشبختانه راجع به يك عامل كه مطلقا اهميتي ندارد نه مصاحبه شوندگان و نه مسئولا‌ن دولتي كوچكترين اشاره‌اي به آن نكردند آن هم وقت مردم و گرفتاريهاي آنها بود. (2/4)

1304- از كرج تماس مي گيرم ، تقريبا در تمام محلا‌ت كرج ما حتي يك دقيقه از سرو صداي وانتي‌هاي بلندگودار در امان نيستيم، آسايش هيچ معني ندارد، مي خواستم بپرسم اولا‌ در كجاي دنيا به غير از اين كشور اينگونه است، ثانيا وظيفه شوراي شهر چيست؟ آيا نمي تواند اين وانتي ها را ساماندهي كند؟ (2/4)

1519- از كرج تماس مي گيرم. تاكنون دو مشكل اساسي حقير توسط آن روزنامه وزين به نتايج ملموسي دست يافته و تقريبا مشكلا‌تم حل گرديده، براي سومين بار درخواستي دارم خواهشمند است نسبت به چاپ آن اقدام كنيد. پس از 4 سال دوندگي و مكاتبات عديده با شهرداري كرج منطقه سه فرديس مقدار 681 متر اصلا‌حي در پلا‌ك ثبتي 193689 كه مالك آن مي باشم و دستور معاونت محترم شهرسازي كرج مبني بر اينكه با تعيين كارشناس رسمي دادگستري با توجه به ميزان ملك واقع شده در طرح با تنظيم توافقنامه با مالك به صورت تهاتر اقدام شود، تاكنون چند مرتبه شهرداران محترم جا به جا ولي مشكل بنده همچنان پابرجاست.(2/4)

2311- شما را به خدا بشنويد از شهرك قدس رشت تماس مي گيرم، خواستم به متوليان مساجد تذكر دهيد كه سر و صداي زياد مردم را از مسجد گريزان مي‌كند، مي‌خواهند مردم را به مسجد جذب كنند يا گريزان كنند؟(2/4)

2314- از قائمشهر تماس مي گيرم، چرا در مورد معلمان حق التدريس مقاله‌اي نمي‌نويسيد كه با بدترين شرايط اقتصادي مسئوليت يك معلم را انجام مي دهند، تابستان حقوق ندارند و بيمه نيستند به طور ميانگين در طول سال، ماهي صد هزار تومان حقوق مي گيرند. (2/4)

2016 - معضل رفت و آمد در جاده‌هاي شمال مانند ترافيك تهران هر روز پيچيده تر مي شود. راه حل مناسبي كه وجود دارد اين است كه عبور و مرور در جاده‌هاي هراز و چالوس را مانند شهر تهران به روزهاي زوج و روزهاي فرد تقسيم كنند و با متخلفان به شدت برخورد قانوني شود. ظاهرا در مورد آنتن دهي تلفن هاي همراه بدون اعلا‌م رسمي اين كار در استانهاي گيلا‌ن و مازندران قبلا‌ صورت گرفته.(2/4)

2008- با قبل از انقلا‌ب مقايسه نمي‌كنم قيمت گوشت يارانه‌اي در زمان جنگ را با الان مقايسه كنيد تا ببينيد در اين چند سال، با چند درصد تورم مواجه بوده‌ايم؟ (2/4)

1950- تو را به خدا از نيروي انتظامي بخواهيد جلوي توليدكنندگان لا‌مپهاي قلمي را كه 500 وات است بگيرند و از مغازه‌داران و دكه‌ها هم اين لا‌مپها را جمعآوري كنند. ديشب در ميدان شاهد بودم كه دكه داران براي هر كاسه شاتوت و چند ورق لواشك چند تا از اين لا‌مپها را روشن كرده بودند آن وقت خانه‌دارها بايد با خاموشي‌هاي مكرر از كار و زندگي بيفتند. (2/4)

1958- پيام‌دهنده شماره 2358 از اروميه گفته‌اند ليسانس مديريت دارند ايشان بالا‌ترين دما را 55 درجه مي دانند كه يك مهندس صنعت نفت يك ميليون و 600 هزار تومان مي‌گيرد. مي‌خواستم بگويم آقا يا اطلا‌ع شما خيلي كم است كه اين 55 درجه را در سايه مي‌گيرند يا در آفتابي كه ما داريم كار مي كنيم به 60 ، 65 درجه مي رسد كه مخ آدم جوش مي آورد.(2/4)

1049- از زنجان تماس مي‌گيرم. آقاي وزير بهداشت در روزنامه مورخ 2/4 فرمودند عده‌اي نمي‌خواهند خدمات درماني دولتي آبرومند شود و بالاخره كارشكني مي‌كنند، سخنان ايشان مرا به ياد سخنان مشابه ساير مسئولان انداخت به اين نحو كه ما شاهد هستيم در يك ساله اخير تعدادي از مسئولان سخنان مشابهي را بر زبان ميآورند با اين مضمون كه عده‌اي كارشكني مي‌كنند، عده‌اي هستند كه مافياي اقتصادي دارند، عده‌اي باعث گراني هستند، عده‌اي مانع پيشرفت كار هستند و ... اگر در هر وزارتخانه‌اي چنين عده‌اي وجود دارند ما به اين نتيجه مي‌رسيم كه تعداد نسبتاقابل توجهي از ملت ايران خواهان پيشرفت و ترقي ايران نيستند و مي‌خواهند به خودشان كه نيمه ديگر ملت ايران هستند ضربه بزنند، آيا برداشت بنده درست است؟ (2/4)

0829- مي‌دانم پيامم را چاپ نمي‌كنيد، ولي مي‌خواستم بگويم شما كه هتاكي‌هاي آقاي محتشمي‌پور عليه آقاي مصباح يزدي را نقد مي‌دانيد آيا اينكه كسي طرز تفكر كسي را طالباني يا جاهلان صدر اسلام معرفي كند اين يك نقد است يا هتاكي است؟ شما چه جوابي داريد به خدا بدهيد؟ به عبارت ديگر سخنان آقاي محتشمي پور عليه آقاي مصباح يزدي هتاكي بود يا نقد؟ (2/4)

آفتاب يزد: در همان سرمقاله، اشاره كرديم كه برخي عبارات به كار گرفته شده توسط آقاي محتشمي، از روند نقد خارج شده بود، اما فراموش نكنيد كه قبل و بعد از اظهارات آقاي محتشمي، عده‌اي به نام حمايت از آقاي مصباح يزدي، هرچه خواستند و هر عبارتي كه مايل بودند عليه اصلاح‌طلبان از جمله آقاي محتشمي به كار بردند.

2212- پست ... به استناد اصل 44 حدود 15 نفر از جوانان بالاي 6 سال سابقه كار را اخراج نموده است بدينوسيله از مراجع، خواستار رسيدگي هستيم. (1/4)

2053- از ملا‌ير تماس مي گيرم. در مورد مسكن اگر طرحي كه رئيس جمهور لطف كردند دادند به اين صورت باشد كه هر نفر يك خانه مي تواند داشته باشد و با شماره ملي هم ثبت شده و در شبكه هم وارد شود و اين حداكثر در هر شهر يك خانه و حداكثر در سه شهر باشد، فكر مي‌كنم بيشتر جواب بدهد. (1/4)

2114- قـطـع بـرق و خـامـوشـي‌هـاي گـسـترده با حمله لشكريان صدام حسين ملعون به كشور ما شروع شد و با پايان دفاع مقدس و جنگ تحميلي به تدريج از كشور رخت بربست. امسال نمي‌دانم چه اتفاقي افتاده كه باز هم خاموشي ها از سرگرفته شده است. (1/4)

2023- تعدادي از افرادي كه زمين‌هاي ملي را در قسمت‌هايي از شهرك زيتون تصرف كرده‌اند بدون هر گونه مجوز و رضايت همه ايرانيان اقدام به ساخت ويلا‌هاي آنچناني در اين زمين بكر كرده‌اند تا بدين طريق به زور از ارگانهاي دولتي و شهرداري مجوز گرفته و به قيمت نجوميبه فروش برسانند. با سكوت مراجع قانوني و مدني شايد به اين زمين‌خواران و دلالان كمك شود، ولي افكار عمومي هرگز اجازه تصرف اين زمين‌ها را نمي‌دهد، مجلسيان در اين مورد نبايد سكوت كنند.(1/4)

2210- در گروه يك جدول تقسيم‌بندي خاموشي‌هاي احتمالي مناطق تهران منطقه اي وجود دارد كه مرز شمالي آن خيابان آزادي است و مرز جنوبي آن بلوار سهرود است، در صورتي كه بلوار سهرود در شمال خيابان آزادي قرار گرفته است. (1/4)

2205- در گروه سه جدول تقسيم‌بندي خاموشي‌هاي احتمالي مناطق تهران منطقه‌اي وجود دارد كه مرز شمالي آن بزرگراه يادگار امام و مرز جنوبي آن جنوب بزرگراه يادگار امام هست يعني اين منطقه فقط عرض بزرگراه است؟ (1/4)

2151- از سياهكل تماس مي‌گيرم. كساني كه سد سيوند را ساختند هرگونه تاثير منفي كه رطوبت بر آثار باستاني در منطقه تنگه بلاغي و پاسارگاد مي‌گذارد را منتفي مي دانستند، ولي با كمال تاسف پس از يكسال شهرداري پاسارگاد اعلا‌م خطر نموده، حالا‌ مسئولا‌ن چه جوابي براي مردم ايران و دنيا دارند، چون اولا‌ كوروش فقط متعلق به ايران نيست، كسي كه اولين منشور حقوق بشر را نوشته و اجرا نموده و از نظر توريستي هم منطقه پاسارگاد يك منطقه شناخته شده در ايران و جهان مي‌باشد، دوماً از قديم الايام منطقه فوق به صورت سنتي توليدات كشاورزي داشت كه هم كشاورزان منتفع مي شدند هم آثار باستاني دستخوش تغييرات نمي شد، سوماً اگر هدف فقط نياز كشاورزي مي‌باشد چرا در سرزمين پرآب و حاصلخيز گيلا‌ن دولت كريمه هيچ‌گونه طرح و برنامه اي براي ساختن سد ندارد؟ (1/4)

2132- از مسجد سليمان تماس مي‌گيرم. چندماهي است كه شهرستان مسجد سليمان فرماندار ندارد و فقط سرپرست فرمانداري دارد، از دكتر رضايي نماينده اين شهرستان و استاندار محترم خوزستان خواهشمنديم اين مشكل مسجد سليمان را حل كنند.(2/4)

2144- از بروجرد تماس مي‌گيرم. يادتان است اوايل ارديبهشت ماه پيامي در مورد ندادن وام خودرو توسط بانك ملي بعد از 12 ماه را به اطلاعتان رساندم و شما لطف كرديد و چاپ كرديد، به 12 ماه، دو ماه ديگر را هم اضافه كنيد، چون ما وام خودرو را پس از 14 ماه سپرده‌گذاري هنوز دريافت نكرده‌ام بين تهران و بروجرد گير كردم. تهران به بروجرد ارجاع مي‌دهد ، بروجرد به تهران ارجاع مي‌دهد، لطفا به من بگوييد چه كسي جواب حق مردم را مي‌دهد؟ (2/4)

2058- از گنبد كاووس تركمن صحرا تماس مي‌گيرم. از آقاي احمدي مقدم فرمانده پليس مي‌خواهم كه يك سري هم به اين شهرهاي كوچك نوار مرزي بزنند تا ببينند اينجا چه اوضاعي دارد، ثانيا ما عده‌اي از جوانان تركمن صحرا از كانديداتوري آقاي سيدمحمد خاتمي در انتخابات رياست جمهوري حمايت كامل خود را اعلام مي‌كنيم. (2/4)

2140- ما يك ماشين خريديم، به خدا قسم نه از ماشين خريدن كه از زندگي كردن سير شديم، رفتيم شماره عوض كنيم، در شماره‌گذاري شرق تهران با اين دولت الكترونيك كه هر جا هم چشم مي‌اندازيم تابلويش را زدند به خدا قسم از زندگي سير شديم، كارتهاي شتاب را بانك آنجا قبول نمي‌كند، ابتدايي‌ترين پايه دولت الكترونيك، همين كارتهاي شتاب است. همه مردم آنجا معطل بودند.(2/4)

2033- مسئولان ذي‌‌‌ربط در امر كشاورزي در سالهاي گذشته به بركت نـزولات آسـماني و در سايه تلاش و قوت دستان پينه بسته كشاورزان سخت‌كوش، همه ساله جشن برداشت گندم به پا داشته و به يكديگر نقل و نبات و سكه و لوح تقدير و يادبود اهدا مي‌كردند، اما بعضي مسئولان به جاي شكر خدا و تشكر از كشاورزان زحمتكش از مديريت خويش متشكر بودند، اما امسال كه باران رحمت الهي قدري اندك نازل شده مدام ناله مي‌كنند و همه چيز را به گردن خشكسالي مي‌اندازند. به نظر بنده براي مديراني كه براي يك چنين پيشامدي برنامه نداشته و آسمان را مقصر قلمداد مي‌كنند بهترين كار استعفاست. (2/4)

2030- از سراب تماس مي‌گيرم. من خيلي وقت بود به تهران نيامده بودم امسال آمدم گفتند برويم مرقد حضرت امام، از دور از كرج كه ميآمدم مي‌ديدم كه چه چراغاني كردند، اگر خود امام (ره) بود اين چنين كاري را اجازه مي‌دادند؟ وقتي در بغداد وضو مي‌گرفتند شير را مي‌بستند، خط امامي‌ها بايد اين را بدانند، اين چراغاني‌هايي كه در اماكن عمومي و اماكن متبركه هست اينها را حداقل كم بكنند تا مردم بتوانند با اين كمبود برق بسازند.(2/4)

2004 - يكي از پيام دهندگان به شماره 2339 مورخ 2/4 گفته اند سازمان نوسازي خارج از ماموريتش خانه مي فروشد، مي خواستم بگويم اين 5 هزار و 500 تايي كه اينها اعلا‌م كردند اصلا‌ وجود خارجي ندارد ،‌اگر سازمان بازرسي يا يك نفر ببيند اينها در منطقه 18 يك واحد داشتند جايزه دارد،يك خانمي به نام خانم ... صاحب اين زمين است و اين را به سه چهار دست فروخته، اينها چون بحران دارند مردم در بافتهاي فرسوده نميآيند خانه‌هايشان را بدهند اين آگهي را تهيه كردند تا مردم را تحريك كنند خانه هاي خودشان را بيايند بدهند و آنها را به دردسر بيندازند، اگر شك داريد من كارشناس اصلي سازمان نوسازي بودم مي دانم و اگر شما شك داريد ببينيد در منطقه 18 كه آگهي مي‌كنند اگر يك واحد داشتند جايزه داريد. (2/4)

1933- مي خواستم به كساني كه تمام گراني‌ها و تورم و بيكاري را به گردن دشمنان و خارجي‌ها مي‌اندازند بگويم در عرض چند روز تيرآهن هر شاخه‌اي 40 هزار تومان گران‌تر شده اين هم كار امريكاست يا خودشان؟ (2/4)

2013- مي‌خواستم بگويم بعضي از بازاريان و مغازه‌داران و فروشگاهها انگار مالك خيابان و پياده‌رو هم هستند و آنها بايد نظر بدهند كه چه ماشيني روبروي مغازه‌شان پارك كند يا نكند و يا مثلا‌ آشغال‌ها و تفاله چاي‌شان را در داخل پياده رو مي‌اندازند. (2/4)

2017- از اصفهان تماس مي‌گيرم. خواستم بگويم دخالت در امور و زندگي ديگران متاسفانه براي برخي از ما ايراني‌ها عادي شده و در تمام امور و مسائلي كه به ما ربطي ندارد و يا به كسي ربطي ندارد اظهارنظر مي‌كنيم، مثل زندگي خصوصي همسايگانمان و مسائل خصوصي مردم، متاسفانه برخي سريال‌هاي تلويزيون باعث اين عادت خاله زنكي شده و اين عادت بد در بين خيلي‌ها زياد شده، اين را از همان كودكي و در مدارس عادت بسيار بد بدانند كه در مسائل خصوصي مردم دخالت نكنند و در مورد هر مساله‌اي كه به ما ربطي ندارد اظهارنظر نكنند. بايد از همان مهدكودك يادمان بدهند كه بزرگ شديم اين عادت‌هاي بد را نداشته باشيم. (2/4)

1543- روزنامه شما را براي اولين بار خواندم مي‌خواستم بنويسيد راجع به پرونده‌هايي كه در قوه قضائيه مورد رسيدگي است. در يك روزنامه‌اي مي‌خواندم كه بالاترين تعداد پرونده و شكايت عليه هم در ايران اتفاق مي‌افتد. مي‌خواستم ببينم اگر واقعا عدالت اجتماعي سرلوحه كار مسئولان است، پس اين تعداد پرونده قضايي كه دارد رسيدگي مي‌شود نتيجه چيست؟ (2/4)

2239- بنده حقير داراي سه سرعائله و مشكلا‌ت مالي و جاني متعددي دارم كه در اين ستون امكان بيان آن وجود ندارد. به خدا سوگند ضمن اينكه ناراحتي گوارش دارم و تحت درمانم مبلغ 6 ميليون تومان وام به بانكهاي عامل بدهي دارم و چون فاقد شغل و مسكن و پشتوانه مالي مي باشم قادر به پرداخت اقساط آن نمي باشم، لذا بانكهاي عامل جهت بازپرداخت آن بارها به بنده اخطار داده‌اند و چون هيچ مبلغي از بنده وصول نمي شد اقدام به برداشت حساب از ضامن‌هايم كردند و حالا‌ تحت فشار آنان هستم، موضوع را جهت حمايت با تمام نهادهاي حمايتي و دولتي و شخصيت هاي طراز اول مملكتي در ميان گذاشتم ، تنها كميته امداد امام مبلغ 40 هزار تومان به ما كمك نمود. در پايان از سردبير محترم جهت چاپ آن و از همه ملت عزيز و خيرخواه در سرتاسر ايران اسلا‌مي عاجزانه و بي‌صبرانه استدعا دارم براي رضاي خدا ما را در اين مورد ياري بكنند و ضمنا مدارك مورد نياز را در اختيار آنان در صورت تمايل قرار خواهم داد. (2/4)

آفتاب يزد: پيام دهنده شماره تلفن خود را در اختيار ما گذاشته است.

پاسخ روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش

در پاسخ به مطلب شماره 2225 مندرج در ستون سنگ صبور آن روزنامه در خصوص به استحضار مي‌رساند: به علت عدم تخصيص اعتبار لا‌زم در سه ماهه اول اكثر استان‌ها نتوانسته‌اند حق عائله‌مندي و اولا‌د بازنشستگان محترم را پرداخت نمايند ولذا كسر حقوق در كار نبوده است. ضمناً مسئولا‌ن وزارت آموزش و پرورش در تلا‌ش هستند با تخصيص اعتبار لا‌زم مشكل را حل نمايند.
 دوشنبه 10 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 647]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن