تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819361365




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بنيادرودكي براي حمايت ازهنرمندان حرفه‌اي در شهرستان‌ها اقدام مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بنيادرودكي براي حمايت ازهنرمندان حرفه‌اي در شهرستان‌ها اقدام مي‌كند
اميرنيا امروز يكشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تشكيل شعبه‌ها بايد از طريق هيات امنا به تصويب نهايي برسد اما نظر مساعد آنها در اين زمينه جلب شده است.

مديرعامل بنياد رودكي از مهمترين اقدامات بنياد در سال جاري تا بهمن ماه را ، اجراي ‪ ۶۰‬برنامه موسيقي سنتي ، ‪ ۲۰‬برنامه موسيقي بانوان در تالار وحدت ، ‪ ۲۰‬اجرا در تالار رودكي ، و برپايي نمايشگاه‌هاي مختلف در مجموعه انقلاب در تهران عنوان كرد.

وي هم چنين، خبر از برپايي اكسپو ، پس از چهار سال وقفه ، جهت فعال كردن اقتصاد فرهنگ و حمايت از هنرمندان ، در دهه فجر سال جاري و در مجموعه آزادي داد.

اميرنيا مهممترين هدف خود در بنياد را حذف انديشه هنر براي هنر ، و ارتقاي انديشه فراگيرسازي هنر براي همه اقشار مردم ، به منزله راهي جهت اجراي هدف راهبردي بنياد در شناساندن و بالا بردن هنر ايران به منزله هنر ملي - ديني ، و تقويت روحيه عزت و افتخار ملي ، و تروبج فضايل اسلامي و انسان مداري ذكر كرد.

اميرنيا در بخشي ديگر از اين نشست خبري ، برنامه‌هاي اين بنياد در چشم اندازي دو ساله را ، ايجاد بستري براي فعاليت حرفه‌اي در عرصه هنر، تلاش در تبيين نشر مباني هنر در زمينه‌هاي ملي و ديني، توسعه فضاهاي فرهنگي و هنري (دولتي و غير دولتي) ، شناخت استعدادهاي درخشان هنري و فرهنگي ، و تجليل از مشاهير هنر عنوان كرد.

وي هم چنين ، ترويج فرهنگ ايراني - اسلامي از طريق تهيه و توليد ، و تكثير آثار هنري ، شكل دهي به آرشيو تئاتر و موسيقي و، تشكيل اتاق فكر با عضويت صاحبنظران و پيشكسوتان هنري را از ديگر برنامه‌هاي خود خواند.

مديرعامل بنياد فرهنگي هنري رودكي ، هم چنين ديگر برنامه‌هاي اين بنياد را ، در دو سال پيش رو ، تربيت كادر فني مناسب براي تالارها و مجموعه‌هاي بنياد، تعامل با مراكز داخلي و خارجي ، حمايت مادي و معنوي از هنرمندان حرفه‌اي و تشكيل آرشيو ملي در زمينه تئاتر و موسيقي بيان كرد.

اميرنيا با اشاره به تعطيلي كارگاه‌هاي دكور، عنوان كرد كه هم اكنون اين كارگاه‌ها فعال شده‌اند و براي آموزش به افراد ، و ارائه سرويس به تالارها و نمايش‌هاي مختلف آمادگي دارند.

وي ، هم چنين با اشاره به اينكه هدف آن است كه از تالارهاي موجود به بهترين نحو استفاده شود ، و زمان عدم استفاده از تالارها به حداقل برسد گفت: فعاليت تالار رودكي براي كارهاي پژوهشي و موسيقي ، و فعاليت تالار فردوسي براي كارهاي عروسكي و برنامه‌هاي دانشجويي دو چندان خواهد شد.

اميرنيا در اين نشست خبري با اشاره به اجراي برنامه اركستر سمفونيك در خردادماه به مناسبت ايام ارتحال امام خميني (ره) گفت: هدف آن است كه نشان دهيم با برنامه ريزي مناسب مي‌توان هم در اعياد و هم در وفات‌ها برنامه هايي حتي در سطح موسيقي داشته باشيم كه با استقبال عمومي رو به رو شود.

وي در اين‌باره افزود: يكي از اهداف بنياد ، ايجاد شور و نشاظ در ميان مردم ، با توجه به هويت ملي - ديني و فرهنگ غني ايران است.

مديرعامل بنياد رودكي در بخشي ديگر از سخنانش از نصب وسايل خنك‌كننده تا آخر هفته در زير گذر تالار شهر خبر داد ، و اعلام كرد با توجه به اينكه سيستم‌هاي صدا و نور مجموعه نيز كامل شده است ، مي‌توان اميد داشت كه در سال جاري برنامه ضلع شمال تالار وحدت ، جهت شكل‌گيري پروژه گذر فرهنگ كامل شود.

اميرنيا هم چنين درباره حمايت از هنرمندان جوان ، ارائه تسهيلات تا سقف ‪۵۰‬ درصد براي دانشجويان رشته‌هاي هنري جهت استفاده از برنامه‌هاي تالارهاي بنياد را يادآور شد.
 يکشنبه 9 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن