تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802791257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برگزاري دومين هفته فرهنگي باغ فردوس با موضوع ادبيات و سينما


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: برگزاري دومين هفته فرهنگي باغ فردوس با موضوع ادبيات و سينما
نشست خبري نخستين هفته فرهنگي باغ فردوس صبح امروز چهارشنبه پنجم تيرماه با حضور مدير عامل موزه سينما، رئيس انجمن دوستداران موزه و نمايندگان رسانه‌هاي گروهي در موزه سينما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ابتداي اين نشست محمدحسن پزشك مدير عامل موزه سينما درباره تشكيل انجمن دوستداران موزه سينما گفت: با توجه به فعاليت‌هاي من در وزارت ارشاد و فارابي هميشه دوستان حوزه فيلم كوتاه به من لطف دارند. اين عزيزان در موزه سينما هم به من كمك كردند و من از آنها خواستم براي ادامه فعاليت‌ها انجمن دوستداران موزه سينما را تشكيل دهند.

وي در ادامه افزود: با كمك اين دوستان مي‌توانيم باعث آشنايي مردم با موزه سينما شويم. همانطور كه مي‌دانيد در دنيا 16 كشور موزه سينما دارند. در ايران نيز وجود اين پديده براي ما افتخار بزرگي است. اولين هدف اين انجمن معرفي و شناخته شدن موزه سينماست تا بتوان از طريق آن استعدادها و قابليت‌هاي اين حوزه را شناسايي كرد.

مدير عامل موزه سينما گفت: ما با كمك اين انجمن مي‌توانيم حفره‌هاي موجود در تشكيلات سينمايي را تا حدودي پر كنيم. يكي از كارهاي اوليه انجمن برگزاري اولين هفته فرهنگي باغ فردوس است كه اميدواريم با برگزاري آن بتوانيم در حوزه سينماي كوتاه و مستند قدم‌هايي برداريم. البته موزه سينما در نظر دارد فيلم‌هاي كوتاه و مستند را نيز در سالن خود به نمايش بگذارد.

حميد رحمانيان رئيس انجمن دوستداران موزه سينما و دبير نخستين هفته فرهنگي باغ فردوس هم در ادامه نشست گفت: اين انجمن مهرماه سال 86 به همت فيلمسازان صنوف مختلف سينمايي تشكيل شد. اعضاء مركزي اين انجمن نيز عبارتند نادره تركماني، سعيد زين‌العابدين، سحر آذين، حميد رحيميان و رامتين شهبازي.

وي ادامه داد: موزه سينما امكانات و پتانسيل‌هايي دارد كه مي‌توان از طريق آنها سيمنارها و هفته‌هاي مختلف برگزار كرد. اولين برنامه كه توسط اين انجمن با حمايت موزه سينما برگزار مي‌شود هفته فرهنگي باغ فردوس است. ما در اين هفته مجموعه‌اي از آثار فيلمسازان عرصه كوتاه و مستند را در دو بخش ويژه و آزاد به نمايش مي‌گذاريم.

رحمانيان گفت: در بخش ويژه آثار پيشكسوتان سينماي مستند و كوتاه كه تاثير بسيار بر اين سينما داشته‌اند نمايش داده مي‌شود. در بخش آزاد نيز فيلم‌هاي فيلمسازان جوان كه در جشنواره‌ها درخشيده و جايزه گرفته‌اند اكران مي‌شود. البته در كنار اين برنامه كارگاه آموزشي نيز برگزار مي‌شود. اين برنامه با حمايت موزه سينما و همكاري نشر ماه‌ريز برپا شده است.

سعيد زين‌العابدين در ادامه اين نشست درباره تعداد آثار رسيده به دبيرخانه هفته فرهنگي باغ فردوس و چگونگي برگزاري آن گفت: در بخش آزاد ابتدا 716 فيلم به دبيرخانه رسيد كه از ميان اين آثار توسط هادي آفريده، آيدين نيرسينا و نادره تركماني حدود 118 فيلم انتخاب شد و در اين ميان 57 فيلم داستاني، 53 فيلم مستند و هشت پويانمايي به نمايش درخواهد آمد.

وي افزود: در بخش ويژه نيز 37 فيلم از 12 كارگردان مطرح به نمايش گذاشته مي‌شود كه از جمله آنها مي‌توان به محمدرضا اصلاني، رخشان بني‌اعتماد، حسين ترابي، پيروز كلانتري، كامران شيردل، ابراهيم گلستان، فروغ فرخزاد، ابراهيم مختاري، سيف‌الله صمديان، ناصر تقوايي و محسن مخملباف اشاره كرد.

زين‌العابدين ادامه داد: در بخش جنبي نيز غرفه محصولات فرهنگي برپا مي‌شود. همچنين كارگاه خواندن، نوشتن و گوش دادن از ديگر برنامه‌هاي هفته است كه نويسندگان جوان در اين كارگاه مي‌توانند مطالب خود را مورد نقد و بررسي قرار دهند. مسئوليت اين بخش بر عهده تركماني است. دومين هفته فرهنگي باغ فردوس نيز پائيز امسال با موضوع ادبيات و سينما برگزار مي‌شود.

در پايان نشست پزشك درباره افتتاح سالن شماره دو موزه سينما گفت: اين سالن به همت شهرداري تهران در جنب ساختمان موزه در حال ساخت است و پيشتر قرار بود بهمن 86 همزمان با جشنواره فجر افتتاح شود كه نشد و اميدواريم طبق قول مجري پروژه تا پايان تير افتتاح شود. با بازگشايي سالن شماره 2، سالن يك را به نمايش فيلم‌هاي مستند و كوتاه اختصاص مي‌دهيم.
 چهارشنبه 5 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن