تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815630243




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عزم دولت براي توسعه شاهراه ارتباطي شمال و شمال‌غرب كشورمسيرهاي عبوري تهران-قزوين- رشت متحول مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: عزم دولت براي توسعه شاهراه ارتباطي شمال و شمال‌غرب كشورمسيرهاي عبوري تهران-قزوين- رشت متحول مي‌شود
وزير راه به همراه استانداران قزوين و گيلان در حال بازديد از آزادراه قزوين- رشتمسافران نوروز 88،آزادراه قزوين-رشت را افتتاح مي‌كنند تهراني‌هاي شاغل در قزوين با اتوبوس ريلي به محل كار خود مي‌روند


گروه استان‌ها- وزير راه در بازديد خود از آزادراه قزوين-رشت از افتتاح كامل اين آزادراه تا پايان سال‌جاري خبر داد.محمد رحمتي در جريان بازديد از اين آزادراه در جمع خبرنگاران گفت: بيشتر مسير رشت تا قزوين را از آزادراه عبور كرديم و اين اميدواري وجود دارد كه اين طرح ملي تا اوايل سال آينده به بهره‌برداري كامل برسد. به گزارش خبرنگار دنياي اقتصاد، مسير قزوين-رشت به عنوان يكي از راه‌هاي ترانزيتي كشور نقش بسزايي در حمل و نقل كالا از ايران به كشورهاي همسايه برعهده دارد. به طوري كه در حال حاضر جاده باريك و پرخطر قزوين-رشت داراي ترافيك سنگين از خودروهاي سنگين حمل كالا است. با اين حساب چنانچه آزادراه قزوين-رشت به بهره‌برداري برسد ضمن تسهيل عبور و مرور خودروهاي ترانزيتي، ظرفيت حمل و نقل كالاي ترانزيت از اين مسير افزايش نيز خواهد يافت. از سوي ديگر با تكميل آزادراه قزوين-رشت بار ترافيكي در ايام تعطيل در مسير تهران-رشت و بالعكس فوق‌العاده سبك خواهد شد و ترافيك‌هاي سنگين و چندساعته يا محدوديت در عبور و مرور در اين مسير از بين خواهد رفت كه اين مساله نيز باعث صرفه‌جويي در مصرف بنزين و كاهش دغدغه پليس راه و مسافران شمال كشور خواهد شد. براساس اين گزارش وزير راه و ترابري در جريان بازديد از مراحل ساخت آزادراه قزوين-رشت كه به همراه استانداران قزوين و گيلان انجام شد ضمن بررسي مسائل و مشكلات شركت‌هاي پيمانكاري بر لزوم تامين مصالح به ويژه سيمان به منظور تسريع در ساخت اين آزادراه، تاكيد كرد.
وي ادامه داد: براي تكميل آزادراه قزوين- رشت، محدوديت منابع مالي نداريم و اعلام كرده‌ايم كه هر چقدر كار پيشرفت داشته باشد، اعتبار نيز ابلاغ خواهيم كرد. وزير راه و ترابري در پايان اضافه كرد: براي ساخت آزادراه قزوين- رشت به طول 150كيلومتر، تاكنون بيش از دوهزار و 60ميليارد ريال هزينه شده است و كل اعتبار اين طرح سه‌هزار و 70ميليارد ريال است.
مسير ريلي بين قزوين- رشت
وزير راه و ترابري همچنين گفت: راه‌‌آهن قزوين- رشت طي سه سال آينده به بهره‌برداري خواهد رسيد.وي افزود: ساخت اين پروژه از سال آينده و پس از تكميل راه‌آهن اصفهان- شيراز- زاهدان سرعت مي‌گيرد.وي كه سرگرم بازديد از پروژه آزادراه قزوين- رشت بود، ابراز اميدواري كرد طرح ساخت راه‌آهن غرب كشور تا پايان سال آينده و را‌ه‌آهن قزوين- رشت طي سه سال آينده به بهره‌برداري برسد.
رحمتي اظهار داشت: استان قزوين به لحاظ موقعيت جغرافيايي و ارتباطي و قرار گرفتن در شاهراه ارتباطي شمال و شمال غرب كشور، نقش بسزايي در صنعت حمل و نقل دارد.
وزير راه و ترابري در ادامه به طرح‌هاي توسعه راه‌هاي اين استان اشاره و اضافه كرد: طرح بهسازي آزاد راه قزوين- كرج و قزوين- زنجان نيز هم‌اكنون در حال اجرا است.
وي تصريح كرد: احداث جاده قزوين- الموت- تنكابن نيز از ديگر طرح‌هاي مهم وزارت راه و ترابري در استان قزوين است. استان قزوين با حدود يك‌ميليون و 200هزار نفر جمعيت و با بيش از 2500 واحد توليدي در غرب استان تهران واقع شده است.
ريل باس قزوين - تهران
براساس اين گزارش نايب رييس مجلس شوراي اسلامي از راه‌اندازي ريل‌باس قزوين - تهران در تابستان سال‌جاري خبر داد.
سيد محمد حسن ابوترابي فرد، در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس در قزوين بيان داشت: با توجه به ضرورت فراهم آوردن زمينه رفت و آمد سريع و مطمئن مردم استان به تهران، از ديرباز بحث خط ويژه قزوين - تهران در دستور كار بوده است.
وي ادامه داد: در آخرين ديدار مديرعامل راه‌آهن جمهوري اسلامي بر تسريع و راه‌اندازي هرچه سريع‌تر ريل‌باس قزوين - تهران تاكيد شد.
نايب رييس مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: با مذاكراتي كه انجام گرفته پيش‌بيني مي‌كنم تابستان سال‌جاري اين خط ويژه راه‌اندازي شود.
وي تاكيد كرد: راه‌اندازي اين خط ويژه ضمن فراهم آوردن تسهيلات لازم براي سفر مردم استان قزوين به تهران و بالعكس، سفري ايمن و با صرفه‌جويي اقتصادي نيز به همراه خواهد داشت.
 يکشنبه 2 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن