تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بجا، نيكوكارى، نيكى به پدر و مادر و صله رحم، بدبختى را به خوش بختى تبديل و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805842333




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رونق بازار تلفن همراه به بهانه روز مادر رنگارنگ‌هاي خانم پسند


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: رونق بازار تلفن همراه به بهانه روز مادر رنگارنگ‌هاي خانم پسند
م.ر.بهنام رئوفعكس: آكو سالمياگر اين روزها سري به بازار تلفن‌همراه زده باشيد حتما متوجه تغيير ويترين برخي از مغازه‌ها شده‌ايد؛ تغييري كه اين بار حالا و هوايي زنانه به برخي از فروشگاه‌هاي فروش تلفن همراه داده است.


روز مادر و روز زن نزديك است. اين روزها ديگر هداياي ديجيتالي جاي هداياي سنتي قديمي‌را گرفته اند. شايد به همين دليل باشد كه طي هفته گذشته و هفته جاري قيمت‌هاي بازار تغيير چنداني نكرده است. پولدارها براي هديه روز زن به سراغ مدل‌هاي ميليوني گوشي‌هاي ورتو (Vertu) مي‌روند. گوشي‌هايي كه تك‌وتوك و در برخي از مغازه‌هاي لوكس بالا شهر پيدا مي‌شوند و قيمتي بين 4 تا 30ميليون تومان دارند. گوشي‌هاي طلايي و برليان نشاني كه اين روزها ديگر جاي سرويس‌هاي طلا را گرفته‌اند. گوشي‌هايي كه يا با پوست مار و كروكوديل پوشيده شده‌اند يا با الماس و ياقوت‌هاي قرمز.
افرادي هم كه جزو قشر متوسط جامعه محسوب مي‌شوند، سراغ برندهاي موجود در بازار مي‌رود. البته نوكيا به دليل تنوع بيش از حد در مدل، طرفداران بسياري در بين خانم‌ها دارد. برخي از مدل‌هاي سوني اريكسون هم اين روزها در بين خانم‌ها بيشتر از آقايان خريدار دارد. به هر حال اگر مي‌خواهيد امسال كمي‌ به‌روزتر و به قول معروف ديجيتالي تر همسر يا مادرتان را غافلگير كنيد، بايد به برخي نكات توجه كنيد.
گوشي‌هاي ساده براي خانم‌هاي مسن
اگر قصد داريد يك گوشي تلفن همراه به عنوان هديه روز مادر براي مادرگرامي‌تان انتخاب كنيد اول سن و سال والده محترمه را در نظر بگيريد. اصولا مادراني كه اين روزها پا به سن گذاشته‌اند، دل خوشي از كالاهاي ديجيتالي ندارند. شايد ترس از رويارويي با تكنولوژي‌هاي جديد يا عدم اعتماد به نفس در كاركردن با اين كالاي ارتباطي مهمترين دليل براي اين موضوع باشد كه مسن‌تر‌ها ميل چنداني به استفاده از اين وسيله از خود نشان نمي‌دهند.
بر همين اساس خيلي به دنبال زرق و برق و فناوري‌هاي جديد در گوشي‌اي كه مي‌خواهيد براي مادرتان بخريد، نباشيد. البته اگر سن وي بالاي 50 سال است، سعي كنيد گوشي اي بخريد كه صفحه نمايش و همچنين صفحه كليد بزرگي داشته باشد و در عين ساده بودن، كاركردن با آن راحت باشد. چرا كه معمولا اين افراد در برخورد اول دوست دارند نوشته‌هاي روي صفحه نمايش درشت باشد.
حتما گوشي‌اي انتخاب كنيد كه زبان فارسي را هم پشتيباني كند. در اين حالت قبل از كادو كردن و بسته بندي، زبان گوشي را فارسي انتخاب كنيد تا منوها و فرامين موجود به زبان فارسي نمايش داده شود. خانم‌ها معمولا گوشي‌هاي تاشو و كشويي را بيشتر مي‌پسندند.
همان طور كه پيش‌تر هم اشاره شد سراغ گوشي‌هاي پيچيده نرويد. در بين گوشي‌هاي برند نوكيا، 3500 گوشي ساده‌اي است كه علاوه بر كارايي راحت، سادگي و نيز صفحه كليد و نمايش بزرگ در رنگ‌بندي‌هاي متنوع مي‌تواند گزينه مناسبي براي بانوان 50 سال به بالا باشد. اين گوشي با دوربيني 2 مگاپيكسلي هم‌اكنون با گارانتي رسمي ‌نزديك به 155هزار تومان به فروش مي‌رسد.
مدل‌هاي C140، C260، E370 و E490 هم در بين گوشي‌هاي سامسونگ براي اين رده سني مناسب هستند. C140 هم‌اكنون 49هزار تومان، C260 نزديك به 52هزار تومان، E370 بالاي 140هزار تومان و E490 هم نزديك به 140هزار تومان با گارانتي رسمي‌ به فروش مي‌رسند. به غير از C140 و C260 ساير مدل‌هاي ذكر شده دوربين دار هستند.
شخصا پيشنهاد مي‌كنم كه سراغ سوني‌اريكسون نرويد، چرا كه ساختار منوهاي اين گوشي براي افراد بالاي 55 سال به خصوص خانم‌هايي كه براي اولين بار دراختيار داشتن يك گوشي شخصي را تجربه مي‌كنند تا حدود زيادي سخت است. اما خب، اگر از طرفداران اين برند هستيد و بي‌چك و چونه مي‌خواهيد مادر گراميتان را نيز به گروه خود وارد كنيد، Z550 و Z310 به شما پيشنهاد مي‌شود. هر دوي اين گوشي‌ها به دوربين مجهز بوده، تاشو هستند و ظاهري زنانه دارند. Z550 با گارانتي كامتل 132هزار تومان و Z310 بدون گارانتي 100هزار تومان فروخته مي‌شود. تقريبا مدل‌هايي كه گفته شد به نظر مي‌رسد در بين ساير مدل‌ها هم از كارايي بهتري براي خانم‌هاي مسن برخوردار باشند و هم از نظر قيمت با جيب شما سازگار خواهند بود.
نسل جديد براي مادران جوان
نوبت به همسران و مادران جوان رسيد. بانواني كه سنشان 35 تا 50 سال است؛ اين محدوده سني برخلاف گروه قبلي نسبت به استفاده از تكنولوژي كمي ‌منعطف‌تر هستند. اكثرا پيش از اين يا خود گوشي شخصي داشتند و يا به واسطه آنكه همسر يا يكي از نزديكان اين وسيله را در اختيار داشته با كارايي آن كاملا آشنا هستند. اين گروه بيشتر طرفدار گوشي‌هاي كشويي يا تاشو هستند. البته رنگ هم در سليقه اين افراد تا حدودي نقش اساسي را بازي مي‌كند.
در بين برند نوكيا، N76 قرمز رنگ، N72، Classic6500 و 5610 Xpressmusic، بيشتر مورد پسند خانم‌هاي جوان قرار گرفته است. در نتيجه پيشنهاد مي‌شود كه اگر قصد داريد براي همسرتان گوشي بخريد بد نيست كه اين مدل‌هاي نوكيا را از نزديك ديده و با سليقه همسرتان نيز مقايسه كنيد.
البته N76 و N72 به دليل استقبال بيش از حد تقريبا در بازار ناياب است و اگر هم پيدا شود با گارانتي‌هاي متفرقه عرضه مي‌شود.
6Classic 6500 اما هم‌اكنون 310هزار تومان با گارانتي رسمي‌به فروش مي‌رسد. اين گوشي ساده، باريك و فلزي است و در رنگ‌هاي مشكي و برنز در بازار عرضه مي‌شود. اين گوشي دوربيني 2 مگاپيكسلي داشته و به بلوتوث هم مجهز است. علاوه بر عكاسي توانايي فيلمبرداري نيز دارد اما تنها عيب اين گوشي كه اين روزها مورد توجه بانوان زيادي نيز قرار گرفته، عدم ارتقاي حافظه آن است. اين گوشي تنها يك گيگا بايت حافظه داخلي دارد.
5610Xpressmusic اما يك گوشي كشويي موسيقيايي است. اين گوشي در دو رنگ آبي و قرمز عرضه شده كه رنگ قرمزش بيشتر توجه خانم‌ها را جلب كرده است. قيمت اين گوشي با گارانتي رسمي‌ حدود 298هزار تومان است. علاوه بر دوربين 1/3 مگاپيكسلي، بلوتوث و ارتقاي حافظه داخلي تا 4 گيگابايت، اين گوشي از امكانات بي نظيري براي پخش فايل‌هاي موسيقي برخوردار است.
اين مدل‌ها به‌رغم اينكه تا حدي قديمي‌شده‌اند اما براساس اعلام فروشندگان بازار به دليل ظاهري شيك و قيمتي مناسب طرفداران زيادي در بين خانم‌ها دارند. البته 8800 Sirocco Gold هم از قلم افتاد كه امكاناتش درست شبيه امكانات 8800 عادي است اما به دليل آنكه يك لايه طلايي كل سطح آن را پوشانده، قيمتش نزديك به يك ميليون و 500هزار تومان است.
البته برخي از خانم‌هايي هم كه در اين رده سني قرار دارند، علاقه بيش از حدي به تك بودن در بين ساير دوستان و آشنايان خود دارند!
پس اگر شما همسر دست و دل بازي هستيد و پولتان هم از پارو بالا مي‌رود، بد نيست سري هم به مدل‌هاي ورتو بزنيد، گوشي‌هاي لوكس و گران‌قيمتي كه به دليل به كار رفتن طلا و الماس يا پوست حيوانات نادر و كمياب در ظاهر آنها از قيمت‌هاي ميليوني برخوردار هستند. يعني چيزي بين 4 تا 30ميليون تومان قيمت اين نوع از گوشي‌ها است.
تصميم‌گيري در بين گوشي‌هاي سوني‌اريكسون تقريبا خيلي سخت است. چرا كه عموم گوشي‌هاي اين برند هم طرفدار مرد دارد و هم زن. اما شايد بتوان S500 را به عنوان تنها مدلي از اين گوشي معرفي كرد كه بيشتر مورد استقبال خانم‌ها قرار گرفته است.
اين گوشي كشويي است و بيشتر تركيب رنگي سبز و مشكي آن در بازار ايران به فروش رفته است. ظاهري شكيل و در عين حال دارا بودن امكاناتي وسيع باعث شده تا اين گوشي در بين ساير گوشي‌هاي اين مارك از استقبال بيشتري در بين بانوان برخوردار باشد. S500 هم‌اكنون با گارانتي رسمي‌ كامتل، 181هزار تومان به فروش مي‌رسد.
T650، W610 و W660، سه مدل از مارك سوني‌اريكسون هستند كه در بين خانم‌ها تقريبا با استقبال روبه‌رو شده است. اين سه مدل علاوه بر در اختيار داشتن تمامي‌ امكانات امروزي اعم از دوربين و بلوتوث و قابليت ارتقاي حافظه، به دليل ظاهر و كارايي تقريبا آسان با استقبال از سوي بانوان روبه ر شده است.
T650 با گارانتي متفرقه 255هزار تومان، W610 و W660 هم با گارانتي متفرقه و غيره رسمي‌به ترتيب 195 و 225هزار تومان به فروش مي‌رسند.
تازه‌عروس‌ها
اين دسته از خانم‌ها معمولا بين 25 تا 35 سال سن دارند. به دليل آنكه در بدو دوران جواني هستند، خيلي بيشتر از ساير خانم‌ها با فناوري‌هاي نوين عجين شده‌اند.
تقريبا تمام خانم‌هايي كه در اين سن به خانه بخت رفته اند يك سيم كارت و يك گوشي نيز به عنوان جهاز با خود برده‌اند. در نتيجه اگر همسر شما در اين گروه سني قرار دارد و در نظر داريد به عنوان اولين هديه روز زن براي او گوشي تلفن همراه بخريد، بايد خيلي با دقت و وسواس عمل كنيد.
كمتر پيش مي‌آيد كه خانم‌هاي اين گروه سني طرفدار رنگ خاصي در گوشي باشند. رنگ مشكي را مي‌پسندند و هر از گاهي نيز رنگ‌هاي تند و ملايم ديگري مثل قرمز، صورتي و يا سفيد را هم در گوشي‌هايشان امتحان مي‌كنند. شايد تنها گروهي باشند كه به تصاوير زمينه، تم‌ها و زنگ‌ها بيشتر از ساير گروه‌ها واكنش نشان مي‌دهند و در مقايسه با آقايان نيز استفاده از نرم‌افزارهاي جانبي را تجربه كرده‌اند.
در بين گوشي‌هاي سري N و سري E نوكيا، N95 عادي و 8 گيگابايتي و E65 طرفداران زيادي به خود اختصاص داده‌اند. طرفداراني كه بخشي از آنها نيز بانوان هستند. N95 عادي و 8 گيگابايتي هم‌اكنون با گارانتي رسمي‌ به ترتيب به قيمت 538 و 645هزار تومان به فروش مي‌رسند. البته اين دو مدل كمي‌گران هستند. به خصوص اگر قرار باشد به عنوان اولين هديه روز زن خريداري شوند. اما مي‌تواند راهي براي ثابت كردن عشق شما و يا پز دادن همسرتان جلوي خواهر يا جاري‌اش محسوب شود!. E65 هم به دليل كشويي بودن و هم به دليل قيمت مناسب بيشتر در بين بانوان طرفدار دارد، به خصوص خانم‌هايي كه شغل‌هاي مديريتي نيز بر عهده دارند. اين گوشي هم‌اكنون به قيمت 328هزار تومان به فروش مي‌رسد. علاوه بر اين دو مدل، مدل‌هاي گروه سني قبلي هم در بين اين گروه سني طرفدار دارند اما نه به اندازه همان گروه سني.
K610، K810 و K850 هم سه مدل از سوني‌اريكسون هستند كه معمولا در بين بانوان جوان بيشتر استفاده مي‌شوند.
K610 با گارانتي متفرقه 160هزار تومان، K810 با گارانتي رسمي ‌222هزار تومان و K850 با گارانتي متفرقه 360هزار تومان به فروش مي‌رسد. هر چند اين روزها خريد هداياي ديجيتالي در بين زوج‌هاي جوان مرسوم شده است اما اگر شما تا به حال هديه‌اي اين چنيني نداده‌ايد، بد نيست كه يك بار امتحان كنيد.
ديجيتالي باشيد!
 يکشنبه 2 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 417]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن