تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند شود، خداوند او را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819519547




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو هيئت‌علمي پژوهشگاه علوم انساني: اولويت انقلاب در دهه چهارم، همدلي با مستضعفان جهان با ادبيات عدالت باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: عضو هيئت‌علمي پژوهشگاه علوم انساني: اولويت انقلاب در دهه چهارم، همدلي با مستضعفان جهان با ادبيات عدالت باشد
گروه سياسي: عضو هيئت‌علمي پژوهشگاه علوم انساني گفت: اولويت اصلي انقلاب اسلامي براي ورود به دهه چهارم در عرصه جهاني، همراهي و همدلي نظام با مستضعفان جهان بر پايه ادبيات عدالت بايد باشد.
ليلا‌سادات زعفرانچي، عضو هيئت علمي پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) با اشاره به تأكيدات مكرر مقام معظم رهبري بر اولويت انقلاب اسلامي در دهه چهارم بر پيشرفت همراه با عدالت، به تبيين ابعاد مختلف اين مهم پرداخت.

وي اظهار كرد: امروز در عرصه جهاني نگاه نامتوازن به همه اقشار اجتماع، سياستي شكست خورده است.

زعفرانچي ادامه داد: حتي كشورهايي از جهان كه در خود دغدغه‌هاي ديني ندارند، دغدغه نگاه منسجم و متوازن به همه طبقات اجتماعي را دارا هستند.

وي گفت: تحقيقات انجام گرفته در كشورهاي توسعه‌يافته حاكي از آنست كه اگر توزيع عادلانه ثروت و اختصاص منابع اقتصادي، جزء الزامات يك اقتصاد پيشرفته است و عدم التزام به آن موجب بروز لطمات بسياري بر پيكره اجتماع مي‌شود.

زعفرانچي اظهار كرد: متأسفانه امروزه ادبيات اقتصادي و سياسي جهان بر عدم نگاه عادلانه به لايه‌هاي اجتماعي است و اقتصاد نظام سرمايه‌داري براي منافع يك اقليت، اكثريت ضعيف را نابود مي‌كند و اين، مع‌الاسف اصلي پذيرفته شده است.

وي تصريح كرد‌: متاسفانه اين اصل منحرف، در تصميمات نظام بين‌الملل دخيل شده و باعث تك‌‌بعدي شدن اين تصميمات و تضييع حقوق مستضعفان شده است كه اقشار آسيب‌پذير در تصميم‌گيري‌هاي سياسي جهان مغفول مانده‌اند.

عضو هيئت‌علمي پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي اولويت اصلي انقلاب اسلامي براي ورود به دهه چهارم در عرصه جهاني را همراهي و همدلي نظام با مستضعفان جهان بر پايا ادبيات عدالت دانست و گفت: اين اصلي‌ترين راه براي جلب همراهي جهانيان با اهداف و آرمان‌هاي مقدس نظام جمهوري اسلامي ايران است.

زعفرانچي اظهار كرد: امروزه ايران براي جهانيان به‌عنوان يك كشور مقتدر و پايبند به ارزش‌هاي الهي شناخته مي‌شود. البته براي اين امتياز هزينه‌هاي بسيار پرداخته‌ايم و البته بايد با اقتدار، اين مزيت مهم را حفظ كنيم.

وي گفت: فرهنگ اقتصادي و سياسي ايران منبعث از ارزش‌هاي الهي است و ايران اسلامي ما معتقد است كه با حذف اخلاق از جامعه بشري، زيان بسياري بر بشر وارد مي‌شود.

زعفرانچي در پايان اظهار كرد: حذف اخلاق و معنويت از رويكرد بشر امروز، مهمترين چالش جهاني است كه ما از ايران بعنوان پرچمدار معنويت در جهان معاصر انتظار داريم تا با ورود به دهه چهارم خود، بازگشت معنويت به همه عرصه‌هاي زندگي بشر را در اولويت كار خود قرار دهد.
 شنبه 1 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 209]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن