تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، اعمال را پاكيزه، اموال را بسيار، بلا را برطرف و حساب (قيامت) را آسان مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815650247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختصاص 12 درصد اعتبارات خشكسالي به خراسان رضوي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اختصاص 12 درصد اعتبارات خشكسالي به خراسان رضوي
خبرگزاري فارس: مدير كل ستاد حوادث و سوانح غيرمترقبه خراسان رضوي از اختصاص 12 درصد اعتبارات خشكسالي امسال توسط دولت به اين استان خبر داد.


به گزارش خبرگزاري فارس از گناباد، جواد عرفانيان پنجشنبه شب در جلسه ستاد حوادث و سوانح غير مترقبه شهرستان گناباد، با بيان اينكه اين استان جزو 14 استان خشكسالي‌زده كشور است، گفت: اين ميزان معادل 290 ميليارد ريال بوده كه بعد از استان فارس، بالاترين اعتبار را به خود اختصاص داده است.
وي با اشاره به اينكه در تمامي شهرهاي اين استان خشكسالي وجود دارد گفت: به منظور حمايت از كشاورزان و دامداران خسارت ديده، تمامي وام‌هاي دامداري و كشاورزي به مدت يك سال تمديد و جريمه ديركرد تا سقف 50 ميليون ريال بخشوده مي‌شود.
وي افزود: بانك‌ها موظف به اجراي اين مصوبه هستند و علاوه بر اجراي آن بدون توجه به تسهيلات پرداختي قبلي، بايد به كشاورزان و دامداران تسهيلات جديد ارائه كنند.
عرفانيان همچنين از اشتغال به كار كشاورزان و دامداران بيكار شده در اثر خشكسالي از طريق اداره كار و پرداخت مستمري به آنان خبر داد.
وي تأمين آب شرب، تأمين و توزيع علوفه يارانه‌اي، خريد دام و آبرساني را از مهمترين برنامه‌هاي دولت براي جبران خسارات ناشي از خشكسالي عنوان كرد و افزود: به منظور حمايت از كشاورزان، كار خريد دام در استان در حال اجرا است به طوري كه 40 درصد خريد دام مازاد كشور در خراسان رضوي انجام مي‌شود.
مديركل حوادث و سوانح غيرمترقبه خراسان رضوي گفت: سال گذشته بالغ بر دو ميليارد و 100 ميليون تومان از اعتبارات اين ستاد براي اجراي 180 پروژه كاهش خسارات ناشي از حوادث غير مترقبه به شهرستان گناباد اختصاص يافته است.
وي از اختصاص پنج دستگاه تانكر آبرساني و تجهيز و احداث هشت پايگاه اورژانس جاده‌اي از مصوبات هيئت دولت در شهرستان گناباد خبر داد و افزود: امسال 14 ميليارد ريال براي مطالعات آب‌هاي سطحي و سيلاب در 35 شهر خراسان رضوي اختصاص يافته است.
عرفانيان با بيان اينكه پنج درصد اعتبارات تملك دارايي و پنج درصد اعتبارات ملي امسال براي مقابله با خشكسالي اختصاص يافته است گفت: كاهش هزينه‌ها، جبران خسارات ناشي از خشكسالي و توسعه بيمه كشاورزي و دامداري از اهداف دولت است.
وي افزود: همه دستگاه‌هاي اجرايي استان موظفند از كليه امكانات براي كاهش خسارات ناشي از خشكسالي استفاده كنند.
فرماندار گناباد نيز در اين جلسه با بيان اينكه آب شرب مصرفي 58 روستاي اين شهرستان در حال حاضر با تانكر تأمين مي‌شود، گفت: به دليل بحران آب بايد با سرعت و دقت بيشتري در مديريت آب برنامه‌ريزي كرد و با اصلاح شبكه‌هاي فرسوده روستايي از اتلاف آب جلوگيري كرد چرا كه در حال حاضر 37 درصد آب به دليل فرسودگي هدر مي‌رود.
محمد صفايي گفت: بايد با برنامه‌هايي چون اصلاح كانال هاي آبي، پوشش انهار و تغيير سيستم آبياري از روش غرقابي از هدر رفتن بيشتر منابع آبي جلوگيري كنيم.
وي قيمت بالا و كمبود علوفه، نبود تعادل بين قيمت نهاده‌هاي دامي و قيمت تمام نشده شير توليدي و فقر مراتع را از مهمترين مشكلات پيش روي دامداران منطقه عنوان كرد و از جهاد كشاورزي خواست با اقدامات حمايتي بيشتر، از ورشكستگي دامداران و كاهش ميزان توليد شير اين شهرستان كه چند برابر سرانه توليدي كشور است جلوگيري كنند.
فرماندار گناباد تصريح كرد: به منظور تثبيت نهال‌‌هاي كاشته شده و جلو گيري از حركت شن‌هاي روان يك هزار و 400 هكتار از بيابان‌هاي دست كاشت اين شهرستان نيازمند آبياري است.
رئيس اداره آب و فاضلاب روستايي شهرستان گناباد نيز در اين جلسه گفت: 64 درصد جمعيت روستايي اين شهرستان تا پايان سال 85 از آب آشاميدني برخوردار بودند اما پيش‌بيني مي‌شود به دليل كاهش شديد منابع آبي اين ميزان به 50 درصد كاهش يابد.
محمد عبدالله‌زاده افزود: بر اثر سرما و يخبندان زمستان سال گذشته 10 منبع آب و دو هزار كنتور در سطح روستاها دچار تركيدگي و پنج كيلومتر از شبكه‌هاي توزيع آب به شدت آسيب ديدند كه به دليل كمبود اعتبار تا‌كنون اصلاح همه آنها پايان نيافته است.
در شهرستان گناباد 82 روستاي بالاي 20خانوار با جمعيتي بالغ بر 48 هزار نفر وجود دارد.
انتهاي پيام،/ف
 جمعه 24 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن